Het uitstel van Uncharted 4: A Thief's End zorgde voor veel teleurgestelde gamers, maar volgens Naughty Dog was het nodig om de kwaliteiten te verbeteren. Meer hierover vertelt director Neil Druckmann in een interview met het Official PlayStation Magazine.
In een uitleg geeft hij aan dat het uitstellen van een game, net zoals dit eerder nodig was bij The Last of Us, verschrikkelijk is. Tegelijkertijd willen ze geen game uitbrengen die de visie van de studio niet kan overbrengen op de gamer, dit zou namelijk nog erger zijn. In het geval van Uncharted 4 had het te maken met bepaalde secties die dermate ambitieus waren, waardoor er intern werd gesproken om ze uit de game te halen.
Meer specifiek gaat Druckmann in op het einde van de game, zonder hier uiteraard spoilers bij te vermelden:
quote: “Even when I’m describing the ending, it’s a pretty... Well, I guess this is a little bit of a spoil... Nah, I’m not going to say it! But there is something that happens that requires quite a bit of work for what we want it to do, and again we would have had to reduce that scope and reduce that ambition to meet that [original] deadline".
De keuze werd uiteindelijk gemaakt om het spel uit te stellen, waardoor ze het einde konden realiseren dat ze voor ogen hadden.
|