Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
13 November 2019 
(1) 
(0) 
(2) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 November 2019 
(7) 
(4) 
(3) 
(3) 
(4) 
(2) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 November 2019 
(0) 
(0) 
01 November 2019 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(1) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(9) 
31 Oktober 2019 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(1) 
30 Oktober 2019 
(1) 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
29 Oktober 2019 
(0) 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
28 Oktober 2019 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(4) 
(4) 
27 Oktober 2019 
(2) 
(1) 
(2) 
(0) 
26 Oktober 2019 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
Bizerta: Silent Evil
Call of Duty: Modern Warfare
Gamed Interview: Rain of Reflections
Ice Age: Scrat's Nutty Adventure
Preview:

Tales of Zestiria


Door Joni Philips op 14-09-2015 om 07:13
Bron: Gamed

Ontwikkelhuis Bandai Namco Studios werkt momenteel samen met tri-Criscendo voor een Westerse versie van Tales of Zestiria voor de PC, PlayStation 3 en PlayStation 4. De game komt binnenkort uit in Europa, zodat wij nu alvast vooruitblikken.

Het ervaren ontwikkelteam zorgt opnieuw voor een traditionele Tales vlagschiptitel, zich afspelend in een nieuwe middeleeuwse fantasiewereld op het continent Glenwood. Het koninkrijk van Hyland en het keizerrijk van Rolance delen het continent, maar het verloopt allesbehalve vreedzaam. De landen voeren continu oorlog met elkaar, zodat de wereld wordt gedomineerd door negatieve emoties, wat de opkomst van Hellion monsters in de hand werkt. Het leidt tegelijk tot de teloorgang van de bovennatuurlijke Seraph die steeds minder verschijnen. Protagonist Sorey begint nu aan een nobel avontuur om een Shepherd te worden, een mens die kan communiceren met de Engelachtigen en hun kracht kan gebruiken. Hij wil de Seraph terugbrengen, de Hellion verjagen en de oorlogvoerende naties verzoenen. Hij hoopt op deze manier een legendarische tijd terug te brengen waarin de mensheid en Seraph in harmonie samenleefden.


Het communiceren met deze superieure wezens wordt een cruciaal onderdeel, de karakters Sorey en Rosé kunnen tijdens een gevecht fuseren met een Seraph om in een krachtige hybride vorm te transformeren. Het geeft in de eerste plaats een significante boost voor de statistieken, maar het opent eveneens nieuwe vaardigheden. Sorey krijgt bijvoorbeeld toegang tot steenmagie indien hij fuseert met Edna. Het wordt mogelijk om tijdens een gevecht te wisselen van 'summon' indien de vorm niet geactiveerd is. Het is ideaal om de Seraph af te stemmen op de elementaire zwakte van de tegenstander, iets waar de speler nu meer aandacht aan moet besteden. De wezens zijn eveneens een belangrijke levenslijn, het is mogelijk om een verslagen karakter terug tot leven te wekken door middel van zijn Seraph. Het is dan wel belangrijk dat de Seraph zelf niet uitgeschakeld werd.

Het vechten loopt buiten het bovenstaande systeem om gelijkaardig aan voorgaande spellen, de game gebruikt nu eenmaal een variant op het bekende Linear Motion Battle System. Het nieuwe systeem heet voluit de Fusionic Chain Linear Motion Battle System, een ingewikkelde naam voor iets dat eigenlijk grote gelijkenissen vertoont met Tales of Xillia 2 en Tales of Vesperia inclusief een vleugje Tales of Graces. De basis is echter eenvoudig: de speler bestuurt tijdens een gevecht één karakter, de anderen worden overgenomen door de computer. De karakters kunnen gewone aanvallen gebruiken maar eveneens overschakelen op Artes, een soort magische aanvallen die de MP balk benutten. De balk vult zich automatisch opnieuw aan in de Tales of Graces stijl, wat combo’s aanmoedigt. Het is daarnaast vooral belangrijk om simpelweg aanvallen te vermijden door bijvoorbeeld een zijstap te maken.


Het vechten zal ongetwijfeld vertrouwd aanvoelen, ondanks het Seraph systeem en andere subtielere wijzigingen, maar Tales of Zestiria voert eveneens een grote vernieuwing toe. De game krijgt namelijk een grotere, open wereld die onder andere laadtijden tussen omgevingen vermindert en zorgt voor een meer levendige wereld. De game stopt eveneens in het onderscheid maken tussen rondlopen op de wereldmap en het vechten, het verloopt nu in hetzelfde scherm zodat de gevechtsomgeving niet meer apart moet worden geladen. Het gevecht wordt ook beďnvloed door de omgeving, denk aan het gebruik van elektrische aanvallen in een vijver. Het is een interessante vernieuwing die een grote impact kan hebben in gevechten. Het is nu vooral de vraag of het effectief een impact heeft, een vraag die we kunnen oplossen vanaf 16 oktober wanneer de game in de winkels ligt.


07:13  Forza Motorsport 6
07:12  Super Meat Boy in oktober?
 Reacties (1)
 Pagina: 1
dantekloon op 14-09-2015 om 17:50 [Niv: 172 / Exp: 8597]
De battles is iets minder dan Vesperia of Xillia. De camera werkt totaal niet mee waardoor je niks ziet als je in een hoekje staat.
Ook voert de personage de gehele combo uit ook nadat de vijand al met je eerste hit dood is. Met de vorige games schakel je per direct over naar je volgende tegenstander. Maar de soundtrack is awesome.
En blijft een mooie game.

 Pagina: 1

 Reageer
Om te reageren op artikelen hoef je niet geregistreerd te zijn.
Om het forum te gebruiken is registreren echter wel verplicht.


Titel:
Tales of Zestiria
Type:
Game
Releasedatum:
16-10-2015
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media