Wanneer je vroeger de term 'always online' liet vallen begonnen gamers te bibberen en moesten ontwikkelaars het direct ontzien. Tegenwoordig lijkt het begrip steeds meer ingeburgerd te worden en durven ontwikkelaars het zelfs aan om het binnen hun game te integreren.
Neem bijvoorbeeld Ghost Games, de studio die ons later dit jaar een nieuwe Need for Speed zal brengen. In gesprek met Official Xbox Magazine legt executive producer Marcus Nillson uit waarom dit zo belangrijk is voor de game:
quote: "We’ve been pretty big with Autolog throughout the years and, as we know, it’s a really powerful feature. This time around we’re going to give it more of a human voice. It will treat your friend’s play as if it is part of the narrative experience."
Hiernaast maakt het spel gebruik van een systeem waarin beelden direct gedeeld worden met de community:
quote: "We also have a new snapshot system as well. Which is taking pictures of a lot of different moments – [they go] out to the Need for Speed network where people can ‘like’ them, and those likes are being pushed back into the game as currency. So you get progression from sharing your photos. The Xbox One has really good built-in systems to make videos and stream them, which we are also going to use."
Gaan jullie massaal foto's maken om er in-game gelden voor terug te krijgen?
|