Zal de gaming crash van 1983 zich herhalen? Volgens een artikel in de Engelse krant de Inquirer wel. De auteur van het artikel geeft als oorzaak van de voorspelde crash ongeveer dezelfde redenen als voor de crash van 1983.
Als je meer wil weten over de gaming crash van 1983, kan je op de onderstaande link klikken.
Gamecrash 1983
Als belangrijkste reden geeft men de geflopte titels van de tegenwoordige games. De auteur beweert dat meer dan 90 % van de games rommel is. De geflopte titels zouden op hun beurt te wijten zijn aan het gebrek in creativiteit. Zo verschijnen er steeds vervolgen op spellen en bedenkt men niets nieuws. Die paar vernieuwende spellen die per jaar verschijnen, zijn niet genoeg om de game industrie recht te houden.
Een tweede reden zou de dure en lange ontwikkeling van de spellen zijn. Zo vraagt elke nieuwe generatie consoles meer mogelijkheden en details. De mensen die deze nieuwe mogelijkheden ontwikkelen zijn duur. De laatste jaren heeft men ook nog eens meer en meer mensen nodig om spellen voor deze consoles te ontwikkelen.
Hierbij komt ook nog eens de tijd die nodig is om een spel te ontwikkelen. Vroeger ontwikkelde men spellen in een paar maanden, nu heeft men er jaren voor nodig.
Om winst te kunnen maken moet men dus veel exemplaren van een titel verkopen. Wanneer een bedrijf een geflopte titel heeft uitgebracht, kan dat het einde betekenen van dat bedrijf.
De auteur geeft als andere mogelijke reden de dure prijzen van spellen van de nieuwe consoles. Wegens gebrek aan creativiteit in de games verwacht de auteur dan ook dat deze spellen niet goed zullen verkopen en zo voor economische moeilijkheden zullen zorgen in de gamewereld.
|