Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Tales of Xillia 2


Door Joni Philips op 28-06-2014 om 09:44
Bron: Gamed

Momenteel ontwikkelt Bandai Namco's Tales Team de nieuwe PlayStation 3 game Tales of Zestiria, maar wij wachten voorlopig nog op hun voorgaande PlayStation 3 game, Tales of Xillia 2. Die game verschijnt op 22 augustus, zodat wij alvast vooruit kunnen blikken!

Een goede daad wordt altijd bestraft! Dat is de pijnlijke realiteit voor de nieuwe, twintigjarige protagonist Ludger Will Kresnik die zwaargewond raakt wanneer hij het achtjarige meisje Elle Mel Marta redt tijdens een treinkaping. Zijn ernstige verwondingen worden gelukkig genezen door de medische technologie van de Spirius Corporation. De behandeling was echter zeer duur zodat Ludger die onmogelijk kan betalen. Het bedrijf heeft tegelijkertijd een eigen probleem. Zij zijn verantwoordelijk voor verschillende kleine dimensies die parallel bestaan aan de echte realiteit. Deze kleine dimensies groeien de laatste jaren sterk aan, waardoor ze een bedreiging vormen voor de echte realiteit. Spirius moet hen nu vernietigen, maar ze hebben hiervoor niet de juiste capaciteiten. De Kresnik familie beschikt echter over speciale krachten waarmee alternatieve werelden vernietigd kunnen worden. Er wordt dan ook snel een logische oplossing gevonden: Ludger zal de verschillende dimensies vernietigen om zijn schuld af te betalen.

Het vernietigen van de dimensies en de aanwezige zielen is belangrijk om de schulden af te lossen, maar Ludger moet ook rekening houden met de ethische consequenties van zijn daden. Ludger zal dan ook vaak moeilijke beslissingen moeten nemen, die leiden naar één van de vijf mogelijke eindes voor het spel. Deze verhaallijn wordt ook verrijkt met verschillende 'Character Episodes' waarin aandacht wordt besteed aan de extra personages. Er zijn bijvoorbeeld verschillende optionele missies die inzicht geven in het nieuwe leven dat de personages van de originele Tales of Xillia hebben opgebouwd in het afgelopen jaar. Dit is een interessante bonus is voor spelers van het origineel. Het moet er ook voor zorgen dat de spelduur danig verlengd wordt. Het centrale verhaal heeft een verwachte spelduur van ongeveer twintig uur, maar het uitspelen van de optionele missies zorgt minstens voor een verdubbeling.


Het verhaal staat grotendeels los van het origineel buiten de verwijzingen naar de oude personages, Tales of Xillia 2 belicht eigenlijk simpelweg een ander aspect van de Xillia wereld. Het origineel draaide om de inwoners van Rieza Maxia, een gebied waar geesten worden gebruikt om technologische vooruitgang te bereiken. Hun mengelmoes van geesten en technologie zorgde dan ook voor een wereld waarin de natuur centraal staat. Het vervolg focust op Elympios, een gebied dat een kleinere rol speelde in het origineel. De inwoners van Elympios kunnen geen geesten gebruiken, waardoor hun samenleving op een andere manier evolueerde. Zij hebben een veel modernere samenleving op basis van Spyrix technologie, welke juist schadelijk is voor de geesten die door Rieza Maxia worden aangesproken. De games bevinden zich dus in dezelfde wereld, maar ze hebben – ondanks gedeelde gebieden en monsters – elk een eigen atmosfeer.

De terugkerende monsters en gebieden zijn echter niet de enige elementen die we kennen uit de voorgaande Tales of Xillia. De game is namelijk een logische evolutie van het gameplaysysteem uit de vorige Tales-game, waarbij het eigenlijk grotendeels hetzelfde speelt als elke Tales die verschenen is sinds Tales of Symphonia. Je verkent een grote, open wereld waar je andere mensen ontmoet; winkels bezoekt en monsters tegen het lijf loopt. Dit geeft aanleiding tot gevechten die verlopen in real-time. Er zijn naar goede gewoonte meerdere personages aanwezig tijdens de gevechten, waarbij de speler één karakter rechtstreeks aanstuurt terwijl de anderen worden bestuurd door de AI. Je kunt eventueel instructies meegeven aan deze personages, maar je focust je aandacht grotendeels op het ene personage dat je zelf moet besturen. Je moet dus bepalen welke fysieke aanvallen en vaardigheden 'Artes' gebruikt worden terwijl je rekening houdt met je gezondheid en technische punten.


Het is echter geen rechtstreekse kopie van de voorgaande game, er zijn duidelijke vernieuwingen aanwezig. Het is bijvoorbeeld nu mogelijk om te wisselen van speelbaar personage tijdens het gevecht, maar dit systeem lijkt weinig nut te hebben. Ludger is namelijk het enige personage dat op elk moment kan wisselen tussen meerdere wapens, eveneens een nieuwigheid. Hij kan bijvoorbeeld snel overschakelen van zijn pistolen naar zijn zwaarden. Hij beschikt eveneens over een speciale transformatie die hem korte tijd extra sterk en praktisch onoverwinnelijk maakt. Hij is dan ook overduidelijk het beste karakter om mee te spelen, waarbij het verschil met de andere personages absurd groot lijkt. Zijn hoge aantal wapens geeft hem zelfs toegang tot meer Artes. Het is dan ook de vraag of Tales of Xillia 2 wel de juiste balans weet te vinden om de game interessant te maken met elk personage.

De vijanden hebben nu eveneens een 'Weakness' en een 'Resistance' dat zwakke en sterke plekken aanduidt. De ene vijand is bijvoorbeeld extra kwetsbaar als je een specifieke Arte gebruikt terwijl de andere bestand is tegen die Arte. Je kunt op deze manier niet meer vertrouwen op enkele Artes, maar je moet juist vaak afwisselen om telkens de meest geschikte aanval vinden. Als je dit systeem goed onder de knie hebt, kun je er zelfs voor zorgen dat een vijand nooit kan terugslaan; iets wat ongetwijfeld zeer leuk voelt bij de sterke vijanden en de bazen. Deze vernieuwing voegt dus een duidelijke strategische laag toe aan de gevechten, zodat deze nog leuker worden dan in zijn voorganger. Of Tales of Xillia 2 echter echt zo leuk is als de vernieuwingen doen vermoeden, zullen we ontdekken wanneer de game op 22 augustus in de winkelrekken ligt.


09:44  Top 05 - Wereldoorlog I Games
09:43  Iwata herkozen als president van Nintendo
 Reacties (4)
 Pagina: 1
Gast (62.12.14.xxx) op 28-06-2014 om 10:05
hij lijkt op squall

flip122 op 28-06-2014 om 13:47 [Niv: 73 / Exp: 3645]
Je bent vergeten te vermelden dat de gevechten ook Multiplayer kunnen, nu lijkt het alsof dat niet kan.
Voor de rest top stukje

Joni Philips (Eindredacteur) op 28-06-2014 om 13:54 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
Dat kan idd al even in de Tales games.

Bever Warrior op 28-06-2014 om 14:18 [Niv: 71 / Exp: 3535]
Wil nog altijd beginnen met een Tales-game.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tales of Xillia 2
Type:
Game
Releasedatum:
22-08-2014
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media