Feature: Top 10 - Onmogelijke Sidequests
Door Joni Philips op 08-03-2014 om 09:18
|
Bron: Gamed
|
We hebben er allemaal last van. We kopen games, maar om ze allemaal uit te spelen hebben we vaak te weinig tijd of zin. Een spel volledig uitspelen is dan ook zeer zeldzaam.

Square wordt sterk vertegenwoordigd dankzij de Final Fantasy-games, waarbij de moeilijkheid grotendeels ligt in het verzamelen van de exclusieve wapens. Dat exclusieve wapen heet 'Excalibur II' in Final Fantasy IX. Je moet het einde van de game bereiken in minder dan twaalf uur – de game bestaat uit vier disks! – om dit wapen te krijgen. Je moet dus eigenlijk door de game vliegen om deze beloning te krijgen. Het is daarnaast praktisch onmogelijk in de Europese PAL-versie omdat deze loopt op 50 Hertz in plaats van zestig Hertz. Elke frame duurt net iets langer in deze versie en Square was dit vergeten. Excalibur II behalen in de Europese versie komt neer op het uitspelen van de Amerikaanse versie in tien uur tijd. Europeanen hebben dus twee uur minder om het einde te bereiken.
Een ander groot probleem is zonder twijfel Tetra Master, een zwakke opvolger voor het Final Fantasy VIII spelletje Triple Triad. De kaartgame laat je aan de slag gaan met maximaal honderd verschillende kaarten, waarbij je elke kaart exact één keer moet bezitten om een maximale score te halen. Het verzamelen van alle kaarten is echter een kwestie van geluk omdat je de ene speler moet vinden die een kaart heeft, dan hopen dat hij die kaart gebruikt en dan hopen dat je de kaart wint in dat gevecht. Elke kaart moet daarnaast rang A hebben. Je moet elke kaart upgraden naar rang X en dan naar rang A terwijl beide overgangen willekeurig gebeuren, waarbij je meestal lang moet wachten. Je moet ondertussen hopen dat je die zeldzame kaarten ook niet verliest tijdens het spelen.

De laatste Final Fantasy voor de Super Nintendo wordt aangezien als één van de beste RPG's ooit, maar het volledig uitspelen van de game vereist letterlijk het gebruik van een walkthrough. Een goed voorbeeld daarvan is Intangir die voor komt in het eerste deel van de game. Hij is onzichtbaar en praktisch onvindbaar, want niemand in de game hint naar hem. Het gevecht zelf is hels want hij absorbeert magische aanvallen, kan een personage uit het gevecht gooien en heeft meer HP dan de eindbaas van het eerste deel. Je zult dan ook veel moeten trainen. Het geld dat je daarmee verdient, is wel handig voor het Auction House waar je het zwaard moet kopen om Gilgamesh op te roepen. Dit zwaard kost 500.000 gil, een bedrag dat je anders nooit bij elkaar spaart.
Het is echter maar de start van je problemen. De sterkste voorwerpen in de game vind je bijvoorbeeld exclusief in het Coliseum. Je moet een specifiek voorwerp aanbieden om een ander voorwerp te winnen, maar gok eerst maar op welk voorwerp, waarna je één van je personages moet laten vechten tegen een monster. Je hebt hierbij echter geen controle over je personage. De game bepaalt willekeurig welke aanvallen gebruikt worden zodat winnen eerder een kwestie van geluk is. Je zult dan ook vaak je save moeten herladen. Je hebt ook een gezonde dosis geluk nodig bij het vissen. Je moet voor Cid steeds de snelste soort vissen vangen in een minigame, maar die soort verschijnt niet voortdurend zodat het extra moeilijk is om hem te helpen, zelfs als je de minigame goed kent.
En wat te denken van de optionele bazen? De eerste opmerkelijke baas is Doom Gaze, een vijand die zich specialiseert in het doden van je personages in één aanval. Hij vlucht snel daarna zodat je de wereld moet rondvliegen om hem opnieuw te vinden. Dit is echter niets in vergelijking met de Dragon's Den, een dungeon die alleen in de Game Boy Advance versie zit. Je vindt er onder andere normale vijanden die sterker zijn dan de eindbaas van het spel en verbeterde versies van de Legendary Dragons. De gevechten met Kaiser Dragon en Omega Weapon die de dungeon beëindigen, zijn nog erger. Final Fantasy VI is dus echt een typische Final Fantasy. Je zult heel lang bezig zijn om hem honderd procent uit te spelen, en dan alleen nog met een goede gids.

De ene na de andere Final Fantasy game behoort thuis in deze Top 10, waarbij Final Fantasy Tactics absoluut niet mocht ontbreken. De game is namelijk bijna onmogelijk om voor honderd procent uit te spelen, zelfs met een gids. Je moet bijvoorbeeld Ultima leren om de game volledig uitgespeeld te hebben, iets wat je best kunt doen in een gevecht met vijanden die liever vechten met andere aanvallen die je bijna in één klap kunnen doden. Je moet het gevecht dan ook uitrekken tot ze Ultima gebruiken. Eveneens opmerkelijk is de geruchtensectie. Het grootste deel van de tijd krijg je hier achtergrondinformatie, maar soms krijg je hier ook, zonder dat je het weet, hints naar extra missies die je toegang geven tot betere personages, waarna je enkele afgelegen en schijnbaar oninteressante plekken moet vinden om de missie te voltooien.
De 'Deep Dungeon' is een ander onderdeel dat alleen vanuit de geruchtensectie ontdekt kan worden, maar dat is het minst moeilijke onderdeel van een correcte playthrough van de dungeon. Je moet naar een afgelegen deel van de wereld reizen waar je de dungeon vindt, waar amper licht is. Er zijn enkele lichtbronnen, maar het grootste deel van de tijd zit je in het donker. In de duisternis moet je zoeken naar de uitgang, waarbij de uitgang op één van vijf potentiële plekken aanwezig kan zijn en deze ook moeilijk zichtbaar is in het licht. Deze uitgang verandert telkens als je de game inlaadt dus je kunt goed zoeken.
Er zijn echter goede redenen om de dungeon toch te bezoeken. Op elke verdieping zijn er vier zeer krachtige voorwerpen verborgen. Ze liggen altijd op dezelfde plaats, maar je hebt toch een beetje geluk nodig. Je hebt de vaardigheid 'Move-Find Item' nodig welke voor de rest niet bruikbaar is. Je hebt ook een personage met lage 'Brave' statistiek nodig. De kans dat het zeldzame, unieke voorwerp wordt vervangen door een Elixir is namelijk gelijk aan de Brave statistiek van een personage waarmee je rondwandelt. Als je personage te dapper is, is de kans namelijk groter dat je het unieke voorwerp verliest. De dungeon geeft je ook toegang tot Zodiac, de beste summon van de game. Om deze te veroveren, moet je summoner wel aangevallen worden door Zodiac en de krachtige aanval overleven.
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
12:56 Naruto: Find the Crimson Clover
09:16 Nieuwe trailer PlanetSide 2
|
Reacties (7) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (77.251.22.xxx)
op 08-03-2014 om 09:37
|
GTA Vice City en San Andreas had ik 100% alleen GTA III was irritant
|
|
Gast (62.238.183.xxx)
op 08-03-2014 om 11:17
|
De Disgaea serie staat er ook om bekend dat het tijdrovend/moeilijk is om 100% uit te spelen.
|
|
Snakesonic
op 08-03-2014 om 12:10
[Niv: 57 / Exp: 2832]
|
Final Fantasy Tactics heb ik onlangs uitgespeeld.
Cloud recruiten is eigenlijk alleen te doen met een walkthrough. Zelfs was ik er nooit opgekomen in ieder geval.
Deep Dungeon nooit geprobeerd, ga ik wss ook niet doen.
|
|
dantekloon
op 08-03-2014 om 16:42
[Niv: 189 / Exp: 9429]
|
Met FFX kon ik echter alleen niet die bliksem ontwjken, bltzball, dark yojimbo en Penance halen.
|
|
Gast (83.163.152.xxx)
op 08-03-2014 om 16:53
|
Een game uitspelen voor mij is gewoon de main game voltooien, niet alles 100% halen.
|
|
scorpio23-b
op 08-03-2014 om 17:40
[Niv: 19 / Exp: 950]
|
Waar is Star Ocean The Last Hope (International) ?
Met de 50% sidequest trophy/archievement en 100% sidequest trophy/archievement ?
Het is zeker niet onmogelijk maar je bent er wel ff zoet mee.
|
|
Kutabare!!!!!
op 09-03-2014 om 02:10
[Niv: 166 / Exp: 8292]
|
Chocobo breeding in FF7 was anders ook echt dramatisch. Zelfs met walkthrough was het aartsmoeilijk om zo'n gouden rot beest te krijgen.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|