Feature: Top 10 - Onmogelijke Sidequests
Door Joni Philips op 08-03-2014 om 09:18
|
Bron: Gamed
|
We hebben er allemaal last van. We kopen games, maar om ze allemaal uit te spelen hebben we vaak te weinig tijd of zin. Een spel volledig uitspelen is dan ook zeer zeldzaam.

De GameCube-game Tales of Symphonia was een uitermate leuke ervaring, maar het honderd procent uitspelen van de game was dat overduidelijk niet. Om de game echt volledig uit te spelen, moet je namelijk alle titels verzamelen en dat verzamelen zou wel eens zeer moeilijk kunnen zijn. Je moet bijvoorbeeld elke hond die je tegenkomt in de game een naam geven voor de Dog Lover titel. Je moet daarnaast ook alle schatkisten vinden om de titel 'Treasure Hunter' binnen te halen, inclusief schatkisten die verborgen zijn en schatkisten die je niet meer kunt bereiken als je bepaalde punten passeert. Een andere titel vereist dat het gecombineerde niveau van je personages lager is dan 46 bij de Remote Island Human Ranch aan het einde van de eerste disc. Je zult goed moeten opletten om alle titels te halen.
Het meest onmogelijke onderdeel van de game is echter zonder twijfel Niflheim, een toren bestaande uit vijftien verdiepingen die willekeurig aangemaakt wordt wanneer je aan de toren begint. Je begint aan de toren met een zekere hoeveelheid Soulfire welke afneemt terwijl je verder gaat. Je krijgt meer Soulfire door lantaarns te onderzoeken en vijanden te verslaan, maar dit neemt af naarmate je vordert. Op sommige verdiepingen word je ook gedwongen alle vijanden te verslaan alvorens je verder mag. Als je Soulfire op is, moet je compleet opnieuw beginnen. Wanneer je het einde van de veertiende verdieping bereikt, beslist de game of je voldoende Soulfire hebt om de baas uit te dagen. Als je dat niet hebt, mag je ook opnieuw beginnen op de eerste verdieping. Als je de toren niet uitspeelt, dan kun je het Monster Book niet afmaken.

De Grand Theft Auto games Grand Theft Auto III, Vice City en San Andreas vormden samen één trilogie wat eveneens opvalt aan de moeilijkheid van de extra missies. De Taxi en Paramedic missies zijn een eerste voorbeeld. De Paramedic missies vereisen bijvoorbeeld dat je gewonde mensen ophaalt en naar een ziekenhuis brengt met de lompe ziekenwagens uit het spel. Je moest dan ook voorzichtig zijn dat je nergens uit de bocht vloog, terwijl je amper extra tijd kreeg. In Grand Theft Auto III en Grand Theft Auto: San Andreas is er eveneens geen cumulatieve vooruitgang zodat je geen voordeel ondervindt van een goede start. De omgevingen van Vice City en San Andreas zijn evenmin weinig ideaal voor het voltooien van de missies, wat het extra uitdagend maakt.
Deze vaste missies die voor komen in elk deel van de trilogie worden aangevuld door specifieke extra missies. Een eerste voorbeeld hiervan zijn de RC missies waarin de speler een praktisch onbestuurbaar vliegtuigje bestuurt in een missie die snel en zonder schade afgewerkt dient te worden. De laatste missie van de rijschool in San Andreas is eveneens interessant. Je moet binnen een beperkte limiet de volledige stad rondrijden zonder schade op te lopen, wat leuk is als je vrijwel oncontroleerbaar en razendsnel over een heuvel vliegt. San Andreas laat je eveneens racen met je fietsje, iets wat alleen mogelijk is op een gigantische berg die eerst beklommen moet worden. Bij elke verloren missie moet je opnieuw naar boven want gewoon herstarten is niet mogelijk. Het is gelukkig mogelijk om de tegenstand te saboteren.

De extra missies in een Japanse Role Playing Games zijn vaak moeilijk te ontdekken, te starten en te voltooien, maar ook Westerse Role Playing Games kennen het trucje, waarbij Fallout: New Vegas ongetwijfeld één van de meest opmerkelijke is. De game draait rond een volledig open wereld waarin je met vele NPC's kunt praten, maar het praten met die Non Player Characters is niet altijd een goed idee als je de game ook effectief wil uitspelen. Het beste voorbeeld hiervan is "I Put A Spell on You" waarin je de een spion moet vinden, dit moet rapporteren aan de kolonel en dan een atoombom moet stoppen. De bom stoppen is zeer gemakkelijk, tenzij je per ongeluk met de spion hebt gesproken voor je zijn identiteit hebt ontdekt of dat je stopt om met de kolonel te praten voor je de bom stopt.
Het is ook geen goed idee om met veel Non Player Characters te praten als je de opdracht van Raul wil starten. Raul zit verborgen in een gebied met veel sterke vijanden, wat veel spelers deed beslissen om pas laat in de game terug te keren. Als je ondertussen met bepaalde NPCs had gepraat, dan kon je de missie echter niet starten zonder dat de game je dit ooit uitlegde. Dit werd uiteindelijk aangepast in een patch. Een ander vervelend element is het verzamelen van vijftig bottle caps, terwijl er maar honderd flessen in de game zitten. Je moet deze dus allemaal vinden en hopen dat je bij vijftig flessen effectief een bottle cap verdient, want dit is compleet willekeurig. Het zijn maar enkele van de zaken die een honderd procent resultaat zonder gids praktisch onmogelijk maken.

De Role Playing Game Final Fantasy X is geen moeilijk spel, maar het volledig uitspelen is bijna onmogelijk dankzij de aanwezigheid van Nemesis, Penance en de Dark Aeons. Deze uitermate sterke vijanden vereisen dat je personages perfect zijn, iets wat je alleen kunt doen door hen supersterke geheime wapens te geven. Je moet hiervoor simpelweg een schatkist vinden met het Celestial Weapon van een personage en daarna een Sigil verzamelen om het Celestial Weapon te versterken. Het verzamelen van bepaalde schatten wordt bemoeilijkt door het verschijnen van de Dark Aeons die verschijnen na het uitspelen van de game. Het bemachtigen van Yuna's Celestial Weapon vereist het verzamelen van alle Aeons, waarbij enkelen later worden afgeschermd door een Dark Aeon. Je moet ze dus meteen proberen te verzamelen. Als je goed verkent, is dat echter geen ramp.
Het veroveren van die Sigils is echter bijna onmogelijk. Je moet bijvoorbeeld een uur of tien Blitzball spelen, een perfecte score halen in een praktisch onmogelijke Chocobo racegame, meer dan 200 bliksemflitsen op een rij ontwijken zonder counter die je aantal aanduidt en een heleboel blauwe vlinders vangen zonder een rode vlinder aan te raken. De minste fout dwingt je volledig opnieuw te beginnen. De Chocobo racegame vraagt je bijvoorbeeld om een bepaald parkoers af te leggen in een tijd die lager ligt dan 0 seconden. Dat is alleen mogelijk als je onderweg voldoende ballonnen raakt om je score te verlagen, maar je moet er tegelijkertijd voor zorgen dat je niet geraakt wordt door een vijand want dan verlies je weer teveel tijd. Mis je één ballon, geef dan maar op. Het enige voordeel zijn de reflexen die je opbouwt.
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
12:56 Naruto: Find the Crimson Clover
09:16 Nieuwe trailer PlanetSide 2
|
Reacties (7) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (77.251.22.xxx)
op 08-03-2014 om 09:37
|
GTA Vice City en San Andreas had ik 100% alleen GTA III was irritant
|
|
Gast (62.238.183.xxx)
op 08-03-2014 om 11:17
|
De Disgaea serie staat er ook om bekend dat het tijdrovend/moeilijk is om 100% uit te spelen.
|
|
Snakesonic
op 08-03-2014 om 12:10
[Niv: 57 / Exp: 2832]
|
Final Fantasy Tactics heb ik onlangs uitgespeeld.
Cloud recruiten is eigenlijk alleen te doen met een walkthrough. Zelfs was ik er nooit opgekomen in ieder geval.
Deep Dungeon nooit geprobeerd, ga ik wss ook niet doen.
|
|
dantekloon
op 08-03-2014 om 16:42
[Niv: 189 / Exp: 9458]
|
Met FFX kon ik echter alleen niet die bliksem ontwjken, bltzball, dark yojimbo en Penance halen.
|
|
Gast (83.163.152.xxx)
op 08-03-2014 om 16:53
|
Een game uitspelen voor mij is gewoon de main game voltooien, niet alles 100% halen.
|
|
scorpio23-b
op 08-03-2014 om 17:40
[Niv: 19 / Exp: 950]
|
Waar is Star Ocean The Last Hope (International) ?
Met de 50% sidequest trophy/archievement en 100% sidequest trophy/archievement ?
Het is zeker niet onmogelijk maar je bent er wel ff zoet mee.
|
|
Kutabare!!!!!
op 09-03-2014 om 02:10
[Niv: 166 / Exp: 8292]
|
Chocobo breeding in FF7 was anders ook echt dramatisch. Zelfs met walkthrough was het aartsmoeilijk om zo'n gouden rot beest te krijgen.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|