Eindelijk, na lang wachten, kunnen fans van de Fire Emblem serie zich weer vast bijten in een nieuw en intrigerend verhaal. Dit maal niet op de Gameboy Advance maar op de GameCube. Wat is er nieuw en wat is hetzelfde gebleven? Lees het hieronder.
Ervaring opdoen
Net als in de voorgaande Fire Emblem games is het weer van groot belang om je units ervaring op te laten doen. Een unit krijgt ervaring wanneer deze een vijandelijke tegenstander raakt of vernietigt. Je unit stijgt een level wanneer zijn ervaringsbalk de 100 bereikt. Het maximaal haalbare level van elke klasse is 20. Je kan een nog niet gepromoveerde unit dus tot level 20 trainen, dan laten promoveren om hem vervolgens nog eenmaal tot level 20 te kunnen trainen. Het laten promoveren van een unit kan wanneer hij minimaal level tien heeft bereikt en wanneer je in bezit bent van het juiste item dat nodig is om te promoveren. In Fire Emblem Path of Radiance kunnen overigens niet alle unit-klassen promoveren, zo zullen de Laguz eenheden (beestenstammen, vogelstammen en drakenstammen) nooit een klasse hoger kunnen promoveren.
Het spelaanzicht van Fire Emblem Path of Radiance
In Fire Emblem Path of Radiance is het nu ook mogelijk om bonus ervaring te krijgen voor gevechten. Deze bonus ervaring kan na gevechten worden verdeeld over je units. Units die dus niet hebben meegevochten kunnen zo dus toch nog ervaring krijgen en eventueel een level stijgen.
Bonus ervaring verkrijg je bijvoorbeeld door missies extra snel af te ronden.
The weapon triangle & Skills
Net zoals in de eerdere delen is elk wapen dat wordt gebruikt in Fire Emblem effectief tegen een ander wapen. Zo zijn zwaarden beter te gebruiken tegen bijlen, bijlen tegen speren en speren tegen zwaarden.
Nieuw in Fire Emblem Path of Radiance zijn de zogenaamde skills. Een unit kan óf een skill leren, óf hij heeft deze al van zichzelf. Een voorbeeld van zo'n skill is Adept, welke een unit twee maal per beurt aan laat vallen."
|