Nieuws: Microsoft zet stap richting indies?
Door Rene Groen op 25-06-2013 om 14:23
|
Bron: Xbox 360 Achievements
|
Microsoft was erg duidelijk rondom de Xbox One: je moet eens in de 24 uur online zijn, er zijn DRM beperkingen en het is niet mogelijk om zelf games uit te geven. Het was een lijstje dat op veel kritiek kon rekenen en dus besloot het bedrijf enkele drastische wijzigingen door te voeren.
Niet langer zijn we verplicht om online te zijn met onze console, noch zijn de DRM beperkingen intact gehouden. Toch bleef één punt overeind staan: indie ontwikkelaars kunnen hun titels nog altijd niet zelfstandig naar de console brengen, waardoor de ontwikkelaars achter titels als DayZ en Fez II al aan gaven de Xbox One niet als optie te zien.
Als we de laatste geruchten mogen geloven kan ook dit punt echter weleens gaan veranderen. Morgen houdt Microsoft zijn jaarlijkse Build Conference in San Francisco, gericht op ontwikkelaars die met de techniek van Microsoft werken. De website Superannuation laat via Twitter weten dat Microsoft alhier weleens een belangrijke wijziging door kan voeren, waarbij ze met 'self-publishing/indie Xbox One' aankondigingen komen. Opvallend genoeg liet Markus "Notch" Persson via Twitter weten hier al iets over te weten, maar er niets over te mogen zeggen. Het Twitter bericht werd op een later moment weer weggehaald.
Een andere hint naar de aankondiging was dat Microsoft het evenement oorspronkelijk bedoelde voor PC's en mobiele systemen, om er pas later de Xbox One aan toe te voegen. Uiteraard komen we nog terug op dit nieuws om te kijken of Microsoft daadwerkelijk een stap richting de indie studio's zet.
|
|
|
|
14:23 Vechtende dames in Girl Fight
15:49 Microsoft investeert $700 miljoen in datacentrum
|
Reacties (23) |
|
Pagina:
1
|
|
sotarK
op 25-06-2013 om 14:25
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Jaja , nu kan alles opeens wel wat eerst gewoon niet mogelijk was.(volgens hun)
Gewijzigd door sotarK op 25-06-2013 om 14:25
|
|
Xavior
op 25-06-2013 om 14:29
[Niv: 121 / Exp: 6068]
|
Je kan veel zeggen, maar ze luisteren erg goed naar hun fans,
|
|
sotarK
op 25-06-2013 om 14:31
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Ze zijn meer bezweken onder de druk.
Denk je nou echt dat ze er vanaf willen stappen?
|
|
FloriX
op 25-06-2013 om 14:36
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
@Xavior Ja, dat is wel te merken aan de houding van Microsoft de afgelopen jaren, god wat luisteren ze goed naar hun fans zeg...
|
|
Vaizard
op 25-06-2013 om 14:43
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Bij sommige mensen is het ook nooit goed he. Tuurlijk luisteren ze naar de fans, want dat betekent ook het geld dat binnenkomt.
Ga nou niet doen alsof geen enkel bedrijf dingen doet om winst te maken, want dan moeten jullie nodig is terug naar school.
|
|
sotarK
op 25-06-2013 om 14:48
[Niv: 124 / Exp: 6197]
|
Ze hadden stukken meer winst gemaakt als iedereen gewoon deed wat MS wou.
Maar helaas , de mensen zijn niet zo dom als MS denkt.
Gewijzigd door sotarK op 25-06-2013 om 14:48
|
|
elemeNt
op 25-06-2013 om 14:48
[Niv: 129 / Exp: 6440]
|
Vaizard, dat deden ze duidelijk niet... Anders kom je niet met een 10 jaren plan en draai je na een dag 180 graden omdat de fans zich tegen MS keren. Hadden ze van te voren al een beter plan moeten bedenken.
Gewijzigd door elemeNt op 25-06-2013 om 14:49
|
|
Weslii
op 25-06-2013 om 15:12
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
Is het 180 graden draaien na enorm veel kritiek van de fans niet JUIST het teken dat ze wel luisteren?
Te laat, dat wel, maar zeggen dat ze niet luisteren nadat ze een koerswijziging doorvoeren is idioot.
|
|
RadiusK
op 25-06-2013 om 16:03
[Niv: 38 / Exp: 1906]
|
Vond het al raar dat dit (aanvankelijk) niet mogelijk zou zijn. Op hun Windows Store en Windows Phone Store sturen ze juist weer super hard aan Indie Devs, had verwacht dat ze met de ONE ook het bouwen en publiceren van Apps&Games voor alle devs toegankelijk zouden maken.
|
|
GeneralSecura
op 25-06-2013 om 16:35
[Niv: 30 / Exp: 1521]
|
Ze hebben hun plan niet overboord gegooid omdat de fans het plan niks vonden, ze hebben het plan overboord gegooid omdat Sony anders met al hun fans aan de haal zou gaan. Die poll van Amazon waarin 95% een PS4 wou kopen en 5% een Xbox One was een aardige wake-up call.
|
|
Vaizard
op 25-06-2013 om 16:47
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Dus dan doen ze op dat moment toch wat de klant/portemonnee wil elemNt? Schijnbaar zijn mensen niet klaar voor hun ideeën, dus hebben ze het omgedraaid. Je gaat niet al je plannen open en bloot op de tafel gooien, want dan weten concurrerende bedrijven ook wat jij van plan bent en kunnen ze daarop inhaken. De plannen zelf zaten best goed in elkaar (niet alles). De communicatie naar de klant echter niet, waardoor er ongeloof was en weet ik het. Trust me, dat wat ze nu op hebben gezet gaan ze nog echt wel doorvoeren. Al niet zo sporadisch als ze met deze console switch wilde doen.
Gewijzigd door Vaizard op 25-06-2013 om 16:48
|
|
VeDeR
op 25-06-2013 om 16:52
[Niv: 9 / Exp: 469]
|
@Vaizard,
In zekere zin heb je gelijk, maar als je echt naar de fans luistert hou je daar rekening mee in je ontwikkelproces en niet als de hele wereld zich tegen je keert ineens gaan roepen "Kijk, we luisteren wel naar onze fans" want dat is gewoon bullshit...
Ze zijn gewoon met de neus op de feiten gedrukt en moesten nood gedwongen 180 graden draaien, dat is puur economisch en heeft niks met luisteren naar fans te maken.
Gewijzigd door VeDeR op 25-06-2013 om 16:54
|
|
Weslii
op 25-06-2013 om 16:55
[Niv: 167 / Exp: 8338]
|
[ Die poll van Amazon waarin 95% een PS4 wou kopen en 5% een Xbox One was een aardige wake-up call.]
En wie vult die poll in?
Juist. De klanten.
|
|
Vaizard
op 25-06-2013 om 17:01
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Dat klopt, luisteren naar de fans/luisteren naar je portemonnee komt ook op hetzelfde neer. Zoals ik al zei; een dergelijk bedrijf is er met één doel en dat is geld verdienen (zelfde voor sony/nintendo). Als je iets op de markt brengt dat je klanten niet willen en je blijft er bij, dan verlies je inkomen en lijdt je gezichtsschade op waardoor mensen naar een ander bedrijf gaan (wat bij veel doemdenkers zo is, maar komop, de console was nog een half jaar verwijderd van release, er zijn wel grotere problemen op deze aardkloot).
Ze zijn idd met hun neus op de feiten gedrukt en dat hebben ze zelf ook echt wel gemerkt. Maar daarom moeten ze deze console nu gebruiken om somehow aan te tonen wat de benefits zijn van alle plannen die ze hadden, door dit geleidelijk in te voeren, zonder verplichtingen.
Schijnbaar was er ook een hele hoop gezeik op steam in het begin. Nu houden veel mensen er van, omdat je overal je games kan spelen. Als je wilt vernieuwen, krijg je altijd een hoop gezeik over je heen, dat heeft MS met Windows 8 en met de Xbox One. Of het terecht is? Mijn inziens niet als je open staat voor veranderingen en niet alleen wilt kijken naar de negatieve aspecten en daar alles door laat beinvloeden.
Misschien ben ik positiever ingesteld dan de gemiddelde zeurpiet online.
Gewijzigd door Vaizard op 25-06-2013 om 17:05
|
|
VeDeR
op 25-06-2013 om 17:16
[Niv: 9 / Exp: 469]
|
Ik ben nog steeds van mening dat ze eerder naar hun fans hadden kunnen luisteren, het is niet alsof we deze generatie niet hebben aangegeven wat we absoluut wel en niet willen hebben.
Ik snap dat ze willen innoveren als bedrijf, en daar is niets mis mee, maar doe het dan geleidelijk aan zoals je zelf al aangeeft.
Persoonlijk vind ik, ondanks dat ze niet anders kunnen, ze wel op de goede weg zijn, weliswaar te laat, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Maar de manier waarop ze hun eerdere plannen naar mij/de consument hebben overgedragen is ronduit schandalig. En aangezien ik vorige generatie al bij Sony zat gaan ze me nu ook niet meer over de streep halen om toch voor MS te kiezen deze gen. Daar is het echt te laat voor.
|
|
Alpha Centyros
op 25-06-2013 om 17:41
[Niv: 43 / Exp: 2166]
|
@Vaizard
It's not about the innovation, it's about sending a message. Een message die MS maar niet duidelijk heeft weten over te brengen. Ze hadden alle mogelijkheden op de E3 om aan de gamers te laten zien WAAROM always-on the next step is, en waarom dat zo'n mooie toegevoegde ervaring zou zijn voor mij. Kijk naar TitanFall/Destiny/The Division, daar is een internet connectie ook verplicht, maar ik dat heb ik er voor over omdat Respawn, Bungie en Ubisoft mij hebben laten zien wat ik er dan voor terug krijg. Bij MS nieuwe always-connected policies vroeg ik me constant af waarom dat dan zo nodig was en welke voordelen dat met zich zou meebrengen. Ze zijn er hard in gefaald om dat duidelijk te maken en daarom hebben ze zo veel kritiek van de 'zeurpieten' te verduren gekregen.
|
|
Vaizard
op 25-06-2013 om 18:01
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Daarom  De communicatie was gewoon slecht, maar nu vind ik persoonlijk dat er niet meer veel is om over te zeuren. Hooguit dat kinect aangesloten moet zijn. Als deze dus kapot gaat moet je per se een nieuwe halen om je Xbox One te kunnen gebruiken (tenzij dit nog anders wordt)
|
|
Xavior
op 25-06-2013 om 19:03
[Niv: 121 / Exp: 6068]
|
Florix, wat was dan de vraag van de fans de laatste jaren? Ik snap jouw opmerking niet namelijk.
|
|
Codewarrior
op 25-06-2013 om 19:37
[Niv: 110 / Exp: 5485]
|
Microsoft deed een 180 omdat de console anders zou floppen, dat hadden ze wel door na de backlash en pre-order nummers. Geen koerswijziging om de klant te bekoren maar om hun zakken te vullen.
|
|
Gemaskerde Muchacho
op 26-06-2013 om 00:36
[Niv: 84 / Exp: 4205]
|
Puur alleen omdat Microsoft al die dingen wilde invoeren DRM bullshit, indie fucken en 24uur ongein ga ik het gewoon niet halen. Uit principe dus, eigenlijk wilde microsoft de gamers gewoon keihard in de arie pakken en zoveel mogelijk winst eruit knijpen en gaven ze dus echt geen ene fuck om de gamers
Gewijzigd door Gemaskerde Muchacho op 26-06-2013 om 00:37
|
|
GanGsterG
op 26-06-2013 om 01:01
[Niv: 256 / Exp: 12782]
|
Triest dit, want nu laten ze zien dat wat hun deden niet goef was en wat sony deed wel goed was. Iederegeval slecht voor de promotie als je alles gaat veranderen wat je aangekondigd hebt.
|
|
Vaizard
op 26-06-2013 om 02:09
[Niv: 62 / Exp: 3114]
|
Waarom is het triest als een bedrijf misschien wel positieve dingen gaat doen voor gamers (ja dit hadden ze al op het begin moeten doen)? Sorry dat ik het zeg, maar de ps3 'fanboys' laten zich hier wel goed zien met negatieve comments op dingen die voor gamers alleen maar positief gaan zijn. Worden jullie niet moe van dat constante gezeur? Ik wel door het telkens te lezen iig.
Gewijzigd door Vaizard op 26-06-2013 om 02:09
|
|
Detox
op 26-06-2013 om 06:13
[Niv: 11 / Exp: 545]
|
Ik denk dat het vooral een "I told you so" verhaal is, dat wil je er maar al te graag inwrijven als je weet dat je gelijk hebt. Ja MS heeft een fout gemaakt, en JA Sony heeft het beter aangepakt. En toen ik al die beperkingen hoorde van MS hoefde de xbox one van mij ook niet meer. Nu sta ik er 'iets' meer voor open.
Gewijzigd door Detox op 26-06-2013 om 06:14
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|