Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Gamed Gamekalender Juni 2025
Gamed Gamekalender Mei 2025
Croc: Legend of the Gobbos
Gamed Gamekalender April 2025
Nieuws:

Sony benadert Double Fine


Door Joni Philips op 04-04-2013 om 09:01
Bron: CVG

Origineel was Double Fine vooral bekend van retailgames Brütal Legend en Psychonauts, maar na het falen van die titels ging de studio focussen op kleine downloadbare titels die ze zelf konden uitbrengen.

Die aanpak werkt en zorgt voor de nodige aandacht. Volgens Double Fine baas Tim Schafer is hun studio benaderd door Sony, welke hen tijdens de ontwikkeling van de PlayStation 4 regelmatig heeft gecontacteerd om te kijken wat Double Fine wilde van de PS4. Daarbij liet Sony Double Fine ook spelen met de nieuwe features.
    "We've already got some guys playing with some of the new features to see what we can do with it."
Sony's aanpak voor de PlayStation 4 verschilt dus sterk van de aanpak voor hun vorige consoles en handhelds. Zelfs kleinere developers worden regelmatig benaderd en om hun mening gevraagd.


09:02  Charts Japan: Dragon Quest X zorgt voor Wii U boost
09:01  Developer Demo Toki Tori 2
 Reacties (7)
 Pagina: 1
bandai007 op 04-04-2013 om 09:43 [Niv: 0 / Exp: 21]
Je moet het Sony toch aangeven, voor een gamingplatform die zich ook daadwerkelijk op games focust, zijn ze zeer goed bezig. Indie-developers contacteren voor hun mening is gewoon "the way to go" :-D

yjahmesio op 04-04-2013 om 13:16 [Niv: 55 / Exp: 2741]
slimme zet van sony!

Gideon op 04-04-2013 om 15:06 [Niv: 163 / Exp: 8165]
Kan Nintendo nog wat van leren...

insignificat op 04-04-2013 om 17:04 [Niv: 92 / Exp: 4590]
als ze dit vasthouden is mijn volgende gen al besloten

Hiroshi op 04-04-2013 om 21:13 [Niv: 24 / Exp: 1196]
Nou Gideon, Nintendo heeft destijds ook studios benadert om te vragen wat ze willen. Dus zeg nou niet dat Nintendo daar wat van kan leren. Aan de andere kant, het gaat absoluut niet goed met Sony, heel veel takken maken verlies. Ze zijn ook in de junk status beland. Dus wat dat aangaat rest zij geen andere keus..

Boogieboyz op 04-04-2013 om 22:50 [Niv: 303 / Exp: 15154]
mwa falen, Brutal Legend is echt wel de moeite waard.

yjahmesio op 05-04-2013 om 01:34 [Niv: 55 / Exp: 2741]
@Gideon

Nintendo is dit eerder gaan doen dan sony, dus blijkbaar heeft sony het van nintendo geleerd. Plus op de GDC vorig week, heeft nintendo laten zien hoe makkelijk je een spel of ap voor de wii u kan maken. Dus er gaan juist veel indie ontwikkelaars games maken voor de wii u, ook hele hele kleine ontwikkelaars hebben nu kans om games te maken voor nintendo. Dus nintendo gaat nog stappie verder dude, want je kan zelf met html en jacascript iets maken voor de wii u!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 4
Type:
Hardware
Releasedatum:
29-11-2013
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media