Ontwikkelaar CD Projekt RED zet haar succesvolle The Witcher serie voort op de PC en nieuwe generatie spelcomputers, vandaag leren we weer wat nieuwe details over de game. Onderstaand een uiteenzetting.
- The Witcher 3: Wild Hunt maakt gebruik van het VATS combatsysteem zoals bekend uit Fallout 3. Het betekent dat spelers onder andere de tijd kunnen vertragen en individuele lichaamsdelen kunnen selecteren om op aan te vallen.
- Geralt heeft nu de mogelijkheid om te springen te klimmen, waarmee de ontwikkelaar de game meer als free-roamer naar voren wil schuiven.
- Er is een in-game economie die je kunt beïnvloeden door bijvoorbeeld producten te kopen en te verkopen, waarbij gedacht kan worden aan dierenhuiden.
- Gamers die The Witcher 2 op de Xbox 360 of PC hebben gespeeld kunnen hun data importeren in het derde deel. Het bepaalt uiterlijke kenmerken, maar ook hoe karakters op je reageren. Het achtergrondverhaal zal echter onveranderd blijven.
- De wereld is dynamisch, met een dag- en nachtcyclus en een weersysteem dat bepaald waar en wanneer monsters verschijnen. Hierop aansluitend is ook de AI geloofwaardiger gemaakt, betrappen stedelingen je op stelen dan zullen ze wachters inschakelen.
- Om jezelf door de wereld te begeven kun je een paard kopen of zelf tam maken met de Axii spreuk. Ben je geen paardenfan dan kun je ook in een boot stappen en de zee betreden.
- Om de campagne uit te spelen zullen we meer dan vijftig uur uit moeten trekken.
[Upd.] We voegen er ook nog eens vijftien screenshots aan toe, je bekijkt ze hieronder.
|