Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Hands-On:

The Unfinished Swan


Door Joni Philips op 12-10-2012 om 07:32
Bron: Gamed

Op het Independent Games Festival debuteren jaarlijks verschillende indie-klassiekers om te strijden voor de Independent Games Festival Awards; een strijd die vaak zeer hard is en leidt tot fantastische games.

Met name sinds 2005 is het festival uitgegroeid tot een showcase van de beste indie-games die je maar kunt bedenken. Dat wordt ook meteen duidelijk als je ziet dat Fez, Minecraft, Darwinia, Braid, Limbo, Machinarium, Castle Crashers, Bit Trip Runner, Alien Hominid, Dear Esther, Audiosurf, Amnesia: The Dark Descent, Spelunky en World of Goo zich allemaal winnaars van een Independent Game Festival Award mogen noemen. Ook de teams achter Narbacalur Drop en Tag: The Power of Paint kwamen goed terecht, hun games werden niet bekend, maar ze kwamen wel terecht bij Valve om respectievelijk aan Portal en Portal 2 te werken. Het zijn echter niet alleen de winnaars die onze aandacht verdienen, zo bewijst ontwikkelaar Giant Sparrow nu met The Unfinished Swan, dat in 2009 als tweede eindigde in de Student Showcase.


Die tweede plek leverde hen weinig media-aandacht op, maar op deze manier kregen ze wel de aandacht van Sony Computer Entertainment dat de studio inlijfde en hen liet samenwerken met Sony Santa Monica. Het resultaat wordt ons op 24 oktober voorgeschoteld, maar wij bij Gamed mochten alvast aan de slag met de eerste drie levels van de PlayStation Network titel. In deze levels maakten we kennis met Monroe, een jonge wees wiens moeder een talentrijke schilder was. Ze maakte echter nooit haar werken af, maar dat betekent niet dat Monroe de schilderijen niet leuk vond. Wanneer zijn moeder sterft en hij naar een weeshuis moet, besluit hij The Unfinished Swan – een schilderij van een zwaan – mee te nemen. Wanneer de zwaan op een gegeven dag verdwijnt, besluit Monroe de zwaan in het schilderij te volgen.

Bij de start van de game belandt de speler in een volledige witte kamer, een zee van wit waarin absoluut niets is te zien. Wanneer je probeert rond te lopen, merk je echter al snel dat je absoluut niet in een witte vlakte zit. Er zijn namelijk muren, tafels, dozen en dergelijke in de kamer die je vooruitgang verhinderen. Je moet echter niet blijven rondlopen in de zee van wit. Met behulp van de schouderknoppen vuur je kleine bolletjes zwarte verf af en krijgt de omgeving vorm. Je kiest hierbij zelf hoeveel verf je spuit zonder enige beperking. Het is perfect mogelijk om heel minimalistisch je pad te vormen, maar zelf vond ik het het leukst om alle muren in het zwart aan te kleden. Dit duurde iets langer, maar had zijn voordelen.


Op deze manier kwamen de meest opmerkelijke vormen naar voren, zo ontdek je namelijk standbeelden van gekke figuren of pagina's van een sprookjesboek, welke gebruikt worden om het verhaal te vertellen. Je bepaalt dus zelf hoeveel je te weten komt over het verhaal en ik wou eerlijk gezegd niets missen van het sprookje dat zo integrerend werd verteld. Sowieso was het ook niet de enige reden om de levels goed te verkennen, de levels bevatten ook ballonnen welke je kunt inruilen voor power-ups. Hen vinden wordt echter een hevige klus, ik dacht mijn uiterste best gedaan te hebben, maar ik kon er uiteindelijk maar één vinden. Als je echt alles wil ontdekken, moet je dus echt goed opletten, wat mij tot nu toe geen straf leek.

Op het eerste zicht is het wel een gek concept om een hele game rond te bouwen, deze eerste levels draaien namelijk bijna volledig rond het verkennen en het kleuren van de wereld. Giant Sparrow belooft echter meer variatie, door bijvoorbeeld puzzels waarbij de eerste eenvoudige voorbeelden al in het tweede level naar voren komt. Wij zijn alvast bezig met de volgende levels te spelen voor onze aankomende review, maar om hierover meer te weten te komen, zul je echter nog even moeten wachten. De game verschijnt op 17 oktober voor Plus-gebruikers en wordt één week later beschikbaar voor normale PSN gebruikers.


15:07  Captain Scarlett in Borderlands 2 DLC
07:24  Lost Planet 3 laat gameplay zien
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Unfinished Swan
Type:
Game
Releasedatum:
24-10-2012
Ontwikkelaar:
Giant Sparrow
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:






Meer media