Eerder vandaag liet de executive producer van Dark Souls weten mogelijk een makkelijkere mode in te bouwen, Assassin’s Creed 3 creative director Alex Hutchinson is het alvast niet eens met deze knieval naar gamers.
Hutchinson doet deze uitspraak tegenover EDGE, overigens los van de eerder gedane uitspraken betreffende Dark Souls. Volgens hem zijn veel games in het verleden geruïneerd doordat de ontwikkelaar een Easy Mode heeft toegevoegd.
Als voorbeeld noemt hij shooters waarin cover nemen belangrijk is, voeg hier een Easy Mode aan toe en ineens is het zoeken van cover niet langer noodzakelijk. De ontwikkelaar zorgt er hierdoor zelf voor dat ze de slechtst mogelijke versie van hun game realiseren. Het is volgens hem te vergelijken met een boek: hierbij geef je iemand ook niet de optie om een makkelijke of een gecompliceerde versie te lezen.
Zoals je uit het bovenstaande zelf al kon leren krijgt Assassin's Creed 3 in ieder geval van makkelijke opties, in plaats daarvan is er één gekozen moeilijkheidsgraad. Wel is er wederom de optie, net als bij Brotherhood en Revelations, om in missies optionele doelen na te streven. Gamers kunnen het hierdoor voor hunzelf nog net wat moeilijker maken dan enkel het voltooien van de missie.
|