Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Review:

Naruto: Narutimate Hero 2


Door NL|MegaMika op 15-10-2005 om 19:23

Op de GameCube verschijnt jaarlijks een nieuw deel in de zeer goede Naruto: Gekitou Ninja Taisen serie. PlayStation 2 bezitters kunnen aan de slag met Naruto: Narutimate Hero, maar of ze daar wel zo blij mee moeten zijn...


Spelmodes
Naast het gemis aan balans laat Narutimate Hero 2 het echt afweten wat betreft spelmodes. Er zijn er welgeteld drie: mission, versus en training. De versus mode biedt losse gevechten tegen een menselijke of computergestuurde tegenstander. Helaas zijn er alleen één-tegen-één gevechten mogelijk. Training spreekt voor zich, waardoor de mission mode overblijft.

De ougi van Kiba, een lust voor het oog.
De ougi van Kiba, een lust voor het oog.


De mission mode bestaat uit reeksen van ongeveer tien opeenvolgende gevechten. Je begint bij het derde examen uit de televisieserie, en eindigt bij het verslaan van Orochimaru door Tsunade. Hierna komen er nog twee reeksen met verzonnen gevechten beschikbaar, om uiteindelijk nog A, B, C, D en S-rank missies aangeboden te krijgen. De vele missies bieden afwisselende gameplay door het gebruik van handicaps zoals tegenstanders die energie regenereren, lage zwaartekracht en een tijdslimiet.

Helaas is ook deze mission mode niet perfect. Er zitten enkele oneerlijk moeilijke gevechten tussen, die zó moeilijk zijn dat je uit frustratie je PlayStation 2 kapot op het parket wil slaan. En dat is zonde van het parket. Na vele tientallen pogingen haal je, met geluk, zo'n moeilijke missie om een kwartiertje laten geconfronteerd te worden met een nóg moeilijkere missie. Een uitdaging is leuk, maar dit is niet weggelegd voor Europeanen. In singleplayer kun je naast de missies alleen maar losse gevechten spelen. Jammer daarbij is dat de verborgen personages, naast een code, alleen te unlocken zijn door het spelen van de missies. Get the point?

Tussen de reeksen missies door kom je terecht in een 3D-wereldje waar je minigames kan spelen die credits opleveren. Zo houd je een opdruksessie tegen Rock Lee (button bashen), een handstandrace tegen Gai (ook buttonbashen) en kopieer je Shikamaru's bewegingen (druk knoppen in de goede volgorde in). Niet veel bijzonders, maar zeker de eerste keer erg grappig. Met de verdiende credits kun je items kopen die je tijdens de komende gevechten van pas kunnen komen, of unlock je extraatjes zoals een soundtest, image gallery en filmpjes van alle ougi's.

Opdrukken tegen Rock Lee, button bashen like never before!
Opdrukken tegen Rock Lee, button bashen like never before!


Personages
Met het aanbod aan personages zit het meer dan goed, Narutimate Hero 2 heeft er namelijk 33. Hieronder bevinden zich enkele noemenswaardige, zoals Dotou uit de eerste Naruto-film, Naruto in een Rock Lee pakje, ANBU Kakashi en een versie van Hinata zoals ze eruit zou zien als niet-verlegen hoofd van de Hyuuga-familie.
Naast deze speelbare personages kent de game enkele tientallen modellen die alleen in de ougi's of ter ondersteuning in beeld komen. Het is jammer dat hier geen speelbare versies van zijn gemaakt, dat had het spel zeker goed gedaan.

Het oordeel
Kort samengevat is Narutimate Hero 2 een spel dat, op grafisch gebied na, eigenlijk overal wat tekort komt. Een betere afweging van de gameplay en meer spelmodes hadden de game tot een (sub)topper kunnen maken. Nu is het vooral een visueel spektakel dat, nadat je uitgekeken bent op alle ougi's, snel de kast in zal verdwijnen. Fans van Naruto kunnen een gokje wagen met de aanschaf, niet-fans hoeven hier hun bed niet voor uit te komen. Heb je de luxe over een GameCube te beschikken, dan is Naruto: Gekitou Ninja Taisen 4 ongetwijfeld een betere keuze.

Wil je de game importeren, lees dan onze import feature. Houdt er wel rekening mee dat je PlayStation 2 Japanse games moet ondersteunen.
Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   69
Sound   75
Graphics   80
Replay   70

Een visueel spektakel dat op alle andere fronten tekort schiet.
69


19:33  Nieuwe screenshots Naruto: Narutimate Hero 3
10:43  Microsoft denkt dat PS3 in Q2 2007 komt
 Reacties (29)
 Pagina: 1 | 2
Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 08:21
Eigenlijk is de gamecube naruto veel meer afhankelijk van supermoves en is deze versie meer in balans omdat het geen kwestie is van timen van het drukken op de X knop wanneer je tegenstander op de grond ligt.

Raven op 17-10-2005 om 08:46 [Niv: 8 / Exp: 413]
Goed gereageerd @gast!
En ik zie dat de graphics een 8 hebben gekregen, cijfer past goed bij het spel

LOL

NL|MegaMika op 17-10-2005 om 09:59 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Gast: in GNT doet een super veel minder schade dan in NH. Ook is het in NH heel makkelijk iemand in een super te pakken. Je gooit hem gewoon omhoog, laadt op, en zodra hij wegsprint (doen ze meestal) activeer je de super. Iets omslachtiger, maar succes en enorm veel schade gegarandeerd.

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 14:00
Maar zodra iemand voor de derde keer is weggesprongen zal hij zijn lesje wel hebben geleerd. Bovendien, als je dat spel maar vaak genoeg speelt (wat zal gebeuren als je van naruto houdt en je het spel importeert) krijg je matches tegen je vrienden waarin supers heel schaars zullen zijn omdat die truukjes niet meer werken. Bij NGNT 3 daarentegen, is het een kwestie van slaan totdat iemand ligt, heel erg smerig timen en voila: super in je gezicht.

Uchiha_Shadow op 17-10-2005 om 18:22 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Je kunt helemaal geen super raken als iemand op de grond ligt. Bovendien heb je bij NGNT 1001 counter- en ontwijktechnieken

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 18:38
Ik garandeer je bij deze dat we voldoende specials zijn (ino body transfer, inner sakura en gaara die bal om er maar een paar te noemen) die, indien goed getimed, onmogelijk zijn om te ontwijken als een ander personage vanaf de grond opkrabbelt. Uiteraard niet het moment dat iemand op de grond ligt natuurlijk, ik bedoelde het moment dat iemand opstaat / wegrolt.

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 18:39
we=er

NL|MegaMika op 17-10-2005 om 18:47 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Dat klopt geheel, maar doordat een super niet zoveel schade doet in GNT (in tegenstelling tot NH) is ermee te leven als je erdoor gepakt word. Zelf vind ik het een coole feature, je gaat zo echt spelen om niet geraakt te worden. Een goede mogelijkheid is te zorgen dat je altijd genoeg chakra hebt om in het ergste geval kawarimi te gebruiken.

Als ik speel let ik niet alleen op mijn eigen energie en chakra, maar nog wel meer op die van de tegenstander. Houd hier een oogje op, speel erop in en je bent hem altijd een stapje voor. Dit hele systeem mis ik in NH, de gevechten buiten de supers om zijn gewoon lang niet zo leuk als in GNT. Het blijft natuurlijk een mening, maar daar draait het ook om bij reviews ^^

Uchiha_Shadow op 17-10-2005 om 18:48 [Niv: 344 / Exp: 17178]
Welke n00b laat zich dan ook op de grond vallen, zonder meteen weg te rollen?

Gast (62.195.200.xxx) op 17-10-2005 om 18:55
Daar heb je inderdaad gelijk in, ik vind het alleen niet bij een vechtspel passen dat je een super niet kan ontwijken. Ik heb me hier persoonlijk wel erg aan geïrriteerd. Bij NH zijn er gewoon zo veel mogelijkheden de tegenstander te verslaan en is iedere match weer spannend tussen 2 ongeveer gelijkwaardige tegenstanders. Bij GNT kun je heel vaak het verloop al bepalen omdat als je eenmaal een bepaalde strategie hebt met een bepaald character je die strategie vaak dagen kunt blijven gebruiken totdat iemand een tegenstrategie verzint waar je dan weer dagen op kunt puzzelen (wat ook zijn charmes heeft.) Het probleem aan spelen om niet geraakt te worden is ook dat je 2 afwachtende partijen hebt. Degene die als eerste aanvalt zal ook direct een lading klappen krijgen als het om twee doorgewinterde spelers gaat. Ik zou GNT 3 een 8,5 geven (als losstaand spel niet als vervolg op praktisch hetzelfde spel) en NH een 9. Zeker gezien het characteraanbod wat me meer aanspreekt omdat er meer wezenlijke verschillen tussen de personages zitten. Plus de bonuscharacters die briljant zijn zoals naruto in lee-pak, wat toch meer aanspreekt dan spelen met de pop van kankurou die onbestuurbaar is. Mijn complimenten voor je professionele toelichting overigens.

NL|MegaMika op 17-10-2005 om 19:37 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Inderdaad is het vinden van tegenstrategieën één van de redenen waarom GNT mij goed bevalt. Het verschil in characters merk ik in NH echter nauwelijks, bijna alle aanvallen hebben dezelfde uitwerking. Naar mijn mening scoort NH hier echt heel wat minder dan GNT.

Nols op 18-10-2005 om 00:27 [Niv: 32 / Exp: 1615]
Haha, Twan neem ik aan?

Raven op 18-10-2005 om 10:53 [Niv: 8 / Exp: 413]
Ben het helemaal met gast eens. Een super die je niet kan ontwijken of blocken na een knockdown betekend dat het system broken is.

Gast (62.195.200.xxx) op 18-10-2005 om 11:25
Uiteraard Niels, ik kon die aantijgingen tegen dat briljante spel niet zomaar laten passeren. Ik ben blij dat er toch personen zijn die NGNT niet de hemel in prijzen omdat het nu ook weer niet zo briljant is en ook zo zijn fouten heeft.

Nols op 18-10-2005 om 12:21 [Niv: 32 / Exp: 1615]
Haha. NGNT is minstens 20 keer beter dan NNH. Hoewel ik overigens denk ik 2 leuker vind dan 3, maar daar ben ik nog niet helemaal uit (over NGNT heb ik het nu).
Het wordt tijd dat dat bleach spel op de GC uitkomt, zodat het weer beesten geblazen is.

Gast (82.170.148.xxx) op 18-10-2005 om 12:30
heey mensen ik vind gnt beter als nh ik ben al tijdje fan van naruto en heb deel 3 al, en heb via futurzone naruto gnt 4 al besteld ,en krijg ik in december :D

Gast (82.170.148.xxx) op 18-10-2005 om 12:31
er zitten ckr wel veel lauwere personages in gnt 4

Gast (62.195.200.xxx) op 18-10-2005 om 14:18
Komt omdat je NH geen kans geeft omdat je weet dat je dan dik verslagen wordt (zoals ook bleek)

NL|MegaMika op 19-10-2005 om 16:14 [Niv: 134 / Exp: 6703]
Waarom via Futurezone? Leveren zij ook de pre-order cadeaus als ze die al krijgen? En wat is de prijs?

Ik heb besteld bij Play-Asia, cadeaus gaan first come first serve en heb, inclusief verzending, iets van 55 euro betaald.

Gast (145.81.24.xxx) op 09-03-2006 om 14:36
Geen naruto!!! Ik heb episodes van 1 tot 20 gezien.. echt voor babies!!!! ;)

Gast (62.195.168.xxx) op 31-07-2006 om 20:30
echt voor babys? kijk maar tot episode 80 dat is pas vet. dan komt gaara in aktie }> hij is zo masterlijk alleen lelijk dat naruto van hem wint en niet andersom :'(

Gast (80.100.141.xxx) op 14-08-2006 om 17:39
Ik heb een vraagje!

Ik heb gehoord dat je voor Naruto Narutimate Hero 2 eerst je hele playstation 2 moet ombouwen voordat je het er op kan spelen. is dat waar ? :?

Bobby91 op 21-01-2007 om 17:49 [Niv: 5 / Exp: 237]
hij komt ook naar nederland
en eindelijk Itachi en jiraiya!!!!
in deel 1 was jiraiya een stom vaag 8ergrond poppetje, en itachi zag je alleen in de special chakramove van sasuke. maarja, wat ik wel minder vind aan dit deel is dat je met codes gasten moet unlocken. zit er eigenlijk nog wel scenario (storymode)in?

Gewijzigd door Bobby91 op 21-01-2007 om 17:53

Gast (83.154.157.xxx) op 15-05-2007 om 18:43
trop bien les images :) :) :) :) :) :) :) :) :) jai envi de me taper la tete contre le mur |( |( |( |(

Gast (68.19.125.xxx) op 30-06-2007 om 21:36
:) :( ;) :D }> :'( :P :9 8) _O_ :? :X |( :r

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Naruto: Ultimate Ninja 2
Type:
Game
Releasedatum:
19-10-2007
Ontwikkelaar:
CyberConnect2
Uitgever:
Atari
Media:








Meer media