Van tevoren bedenken ontwikkelaars ideeën en werken ze prototypen uit van een game, waarbij uiteindelijk niet al deze content het ook daadwerkelijk tot het spel zal halen.
Bij ontwikkelaar Vigil Games is het bovenstaande proces niet anders, in gesprek met Gamasutra geeft studio manager David Adams aan dat er ideeën waren voor content die uiteindelijk niet in het spel zullen verschijnen. Naar schatting denkt hij dat tachtig procent van het design het uiteindelijk tot het spel gered heeft. In relatie tot het origineel grapt hij dat deze game waarschijnlijk nog geen procent had van alles wat ze wilden maken.
Het bovenstaande nieuws klinkt alsof er twintig procent van Darksiders 2 mist, echter is dit volgens Adams niet het geval. De twintig procent bestaat uit wilde ideeën en prototypen die niet bepalend waren voor het verhaal en in de gebleven tachtig procent vinden we content die het niet haalde in de originele game.
quote: “We knew what the kind of game we wanted to play, but it’s really hard to take a high-level concept and imagine the moment-to-moment gameplay. You have the comfort of not having to think about that with a sequel. Once you have some rules in place, it makes everything way easier.”
Darksiders II verschijnt in juni voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360, hiernaast volgt er later tevens een Nintendo Wii U versie.
|