Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
TopSpin 2K25
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Review:

SSX


Door Rene Groen op 07-03-2012 om 12:16
Bron: Gamed

Terwijl we in het echte leven maar wat graag een warm zonnetje op onze bolletjes zien branden trekken we voor SSX juist weer onze warme kleding aan, binden we een board onder onze voeten en dalen we af op de meest gevaarlijke bergen.

Dit laatste mag je overigens letterlijk nemen, de gehele game draait namelijk om de afdalingen op de negen Deadly Descents, de gevaarlijkste bergen ter wereld. Om deze allen zo natuurgetrouw mogelijk in beeld te brengen heeft de ontwikkelaar gebruik gemaakt van NASA satellieten, waarmee ze onder andere Alaska, Afrika, de Alpen, Antarctica en Nieuw-Zeeland in beeld brengen. Hoewel dit klinkt alsof we te maken hebben met een zeer serieuze game is dit echter niet het geval, nog altijd glijden we van een enorme berg af en doen we trucjes waarbij menig snowboarder het kwijl van uit de mondhoeken veegt. Achter dit alles ligt een verhaal waarbij Team SSX deze negen gebergtes wil overwinnen, echter heeft voormalig teamlid Griff hetzelfde idee. De aankleding is gedaan in comicvorm, echter weten de karakters hierin niet te boeien, waardoor het verhaal al snel voor lief genomen zal worden.


SSX draait om een drietal typen gameplay, te weten Race It, Trick It en Survive It. De drie spreken voor zich, bij de eerste dienen we een race winnend af te sluiten, de tweede draait om het uitvoeren van trucjes om zoveel mogelijk punten in te zamelen en de laatste is de ultieme afdaling. Samen met dit alles verkrijg je items als een zuurstofmasker of een wingsuit om de bergen te overwinnen. De besturing is simpel op te pikken, je krijgt een rustige introductie en kunt kiezen tussen een besturing met de analoge sticks (zoals we dit kennen uit Skate) of met de knoppen. Simpele besturing moet echter niet verward worden met makkelijke gameplay, er zal een behoorlijke uitdaging naar je voeten geworden geworpen waarbij de Rewind functie uitkomst kan bieden. Net als bij racetitels kunnen we een klein stukje terugspoelen om een bocht net wat scherper te nemen en zo een ravijn te ontwijken, echter kost dit je wel tijd en punten. Denk ook niet dat je een Deadly Descent op deze manier wel even cheatend kan bedwingen, na drie rewinds is het over en zal je onverbiddelijk opnieuw moeten beginnen wanneer je alsnog faalt.

Naast de singleplayer is er een grootse multiplayer waarbij alles draait om Ridernet, te vergelijken met de Autolog van Need for Speed. In totaal kent de game meer dan honderdvijftig uitdagingen die je niet direct tegen een vriend speelt, maar waarbij je indirect wel de concurrentie met hem aan gaat. Van je prestaties verschijnen ghosts zodat je altijd weet hoe je het er vanaf brengt tegenover bekenden. Eveneens leuke elementen zijn de GeoTags en en Badges. De eerste laten ons eigen tags plaatsen op de berg die door anderen ontdekt moeten worden. Het doel is dan ook om dit op locaties te doen waar ze niet snel worden achterhaald, waarbij je meer ervaringspunten krijgt naarmate je tag langer blijft staan. Deze ervaringspunten zijn de valuta die je nodig hebt om spullen te vergaren. De badges tot slot worden behaald door uitdagingen te voltooien, denk aan het vasthouden van een bepaalde snelheid of met een boost over de finish gaan.


Zoals eerder gezegd heeft Electronic Arts de moeite genomen om de negen gebergtes zo realistisch mogelijk over te brengen, hetgeen we terug zien in de graphics. De bergen doen ons verlangen naar een wintersportvakantie en de karakters komen hier kleurrijk in naar voren. De soundtrack zet hier een stevige beat onder, in totaal zijn er meer dan dertig nummers met artiesten als Run–DMC en Skrillex. De tracks worden hierbij niet als een standaard lijst na elkaar opgedreund, in plaats daarvan worden de songs gemixt in de gameplay, hetgeen overigens ook werkt voor eigen nummers. Het maakt van SSX een geslaagde terugkeer van de franchise, ondanks het magere verhaal en het gemis van een splitscreen optie. Laat je hier echter niet door weerhouden, Ridernet is de lijm die de vele losse en kwalitatieve elementen samen doet smelten tot een indrukwekkend geheel.
Beoordeling
Gameplay   90
Sound   85
Graphics   90
Replay   85

SSX is terug en misschien wel beter dan ooit.
88


14:57  Everybody's Golf
07:39  Nieuwe video The Walking Dead
 Reacties (10)
 Pagina: 1
Codewarrior op 07-03-2012 om 12:21 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Gisteren eindelijk aangekomen, wat een vette game! Als ik de demo niet had gespeeld had ik het niet gekocht.

Het voelt anders aan dan de oude SSX', de maps zijn minder gelijkgestemd en er ligt precies ook meer "rotzooi" op de tracks zelf. Ook vind ik de survive aspect met de deadly descents een minpunt, mogen ze van mij weglaten in de volgende SSX.

elemeNt op 07-03-2012 om 12:25 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Ik vind de realistische look van de tracks en characters toch een heel groot nadeel. Hierdoor lijkt alles heel erg op elkaar en zijn de characters bijna hetzelfde met hier en daar een aan te passen kleurenpallet. Sommige banen (de latere in de SP) vind ik ook erg frustrerend gemaakt. Achter elke hoge kicker ligt zo'n beetje een ravijn waar je dan weer in dondert. Wat ik ook ontzettend kut vond is dat je regelmatig vast komt te zitten tegen een paar rotsen of bomen. Normaal kon je dan vanzelf wel een beetje weg sliden, maar nu blijf je gewoon keihard vast zitten waardoor je weer moet rewinden en totaal uit je ritme komt. Erg jammer dat je daar ook een rewind aan moet verspillen terwijl je vaak maar gewoon tegen een rots staat en er links en rechts van je niks is.
Een ander storend iets is het door een jump of iets tegen de berg in komt te staan en dus 'omhoog' board. Het duurt echt eeuwen om dan weer terug te draaien en weer naar beneden te boarden. Erg frustrerend en deze kleine puntjes hadden de oude SSX titels niet.

Je bent overigens de perks vergeten Of het levelen wat in mijn ogen een beetje doelloos is. Het is eigenlijk nooit echt nodig om upgrades te kopen omdat je standaard setup gewoon het beste is. Wat raar is in mijn ogen? Zou leuker zijn als ze dat juist uitdagender maken zodat het levelen meer waarde heeft.

Verder vind ik de review vrij beperkt (meer een preview) en nergens echt op in gaan. Ridernet wordt wel genoemd, maar wat is het? Er wordt alleen verwezen naar NFS, maar niet iedereen heeft dat gespeeld.
Daarnaast wordt er wel heel makkelijk gedaan over het feit dat er geen splitscreen is. Dit was juist een van de grootste pluspunten van de andere delen.

Gewijzigd door elemeNt op 07-03-2012 om 12:30

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-03-2012 om 14:45 [Niv: 747 / Exp: 37333]
@ elemeNt: Het is goed dat je de punten nog even benoemt, ondanks dat ik het niet met ieder punt geheel eens ben, hetgeen ook de reden is dat ze niet allemaal in de review staan opgenomen.

HcV83 op 07-03-2012 om 15:12 [Niv: 44 / Exp: 2195]
Als ik de demo niet had gespeeld dan had ik het gekocht. het gaf mij namelijk helemaal geen verlangen naar de wintersport. Geeft de demo dan zo'n slecht beeld van deze game?

Louis Tinner op 07-03-2012 om 15:15 [Niv: 201 / Exp: 10063]
Geen splitscreen is wel lame inderdaad, lijkt me een groot gemis en grootste minpunt. Voor de rest lijkt t me een echt topgame, ssx is altijd vet om te spelen en in dit deel lijkt er veel zaken te zijn om terug te komen

Review is een beetje magertjes idd, maarja denk niet dat rene veel erg tijd heeft gehad om t te spelen en de review te schrijven

Gewijzigd door Louis Tinner op 07-03-2012 om 15:16

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-03-2012 om 15:17 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik heb de demo zelf dan weer niet gespeeld, maar ik neem aan dat als je de demo niet tof vond, dat je deze game ook niet hoeft te kopen.

@ Louis Tinner: Heb genoeg de tijd gehad, no worries, anders had ik de review nog niet geschreven. Zie zelf ook de problemen niet zo in de review, maar dat gaf ik al eerder aan. Het gemis van een splitscreen staat overigens ook gewoon in de review.

Gewijzigd door Rene Groen op 07-03-2012 om 15:19

elemeNt op 07-03-2012 om 15:38 [Niv: 129 / Exp: 6440]
Ik zei overigens ook niet dat het er niet in stond. Maar door alle reviews die ik gelezen heb wordt er wel heel makkelijk overheen gekeken alsof het helemaal niet belangrijk was in een SSX game. Het is alsof Mass Effect ineens geen gesprekskeuzes meer heeft... moet je de mensen dan eens horen

Gewijzigd door elemeNt op 07-03-2012 om 15:39

Rene Groen (Eindredacteur) op 07-03-2012 om 15:40 [Niv: 747 / Exp: 37333]
Ik begrijp je elemeNt, en geloof me: ik geef je helemaal gelijk. Laten we een petitie starten!

SgtJager96 op 07-03-2012 om 16:25 [Niv: 39 / Exp: 1964]
Ik vind het zo ontzettend jammer dat er geen splitscreen is dat vind ik het grootste minpunt nog iets stoms vind ik dat als je bijvoorbeeld in een race zit en je valt heel hard en het duurt lang voordat je opstaat dan gebruik je rewind maar dan loop je heel ver achter op de andere die gaan niet rewinden ik snap heus wel dat het spel daardoor veel makelijker zou worden maar ik erger mij er dood aan
Verder vind het een heel tof spel.

Codewarrior op 07-03-2012 om 17:09 [Niv: 110 / Exp: 5485]
Dat is ook mijn grootste zorg: waarom de fuck de rewind functie?? Waarom kan je uberhaupt doodgaan?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
SSX
Type:
Game
Releasedatum:
02-03-2012
Ontwikkelaar:
Electronic Arts
Uitgever:
Electronic Arts
Media:








Meer media