'Leuk bedacht, slecht uitgewerkt', zo omschreven we NeverDead in diens recensie, waarbij het spel slechts een 45 scoorde. Ontwikkelaar Rebellion treedt nu naar buiten en omschrijft de creatie als een uitdaging.
In gesprek met Eurogamer vertelt studiobaas Jason Kingsley dat er verschillende ideeën bestonden tussen zijn ontwikkelaar en de Japanse uitgever en director van het project. Deze verschillen zorgden voor spanningen, moeilijkheden en uiteenlopende meningen over wat wel of niet goed werkt in een spel.
NeverDead werdt uitgegeven door Konami en Shinta Nojiri was de director van het project, het was echter aan Rebellion om te zorgen voor de technologie, de graphics, de werking van de game en de destructie binnen het spel. Ondanks deze verantwoording had Nojiri de uiteindelijke zeggenschap over de game. De culture verschillen zorgden voor een spanningen op creatief gebied. Zoals Kingsley het zegt:
quote: "Waar het op neerkomt, als iemand je betaalt en zegt dat je moet dansen, dan dans je. Je kunt er tegen in gaan en zeggen dat je niet op die manier wil dansen, maar uiteindelijk moet je het doen zoals zij willen."
Hoewel het bovenstaande als een verwijt aan het adres van Nojiri of Konami klinkt is dit volgens hem echter niet het geval, samenwerken bij een ontwikkeling is nu eenmaal een uitdaging. Er dient altijd een bepaald compromis gesloten te worden waarbij mensen sterke meningen hebben.
Op dit moment werkt NeverDead alleen aan Sniper V2 Elite, waarover hij laat weten:
quote: "We hebben hard gewerkt om Sniper zo goed mogelijk te krijgen, hetgeen zeer spannend was en tevens een andere benadering had omdat we met zijn allen dezelfde richting op gingen. Dit keer hebben we niets te maken met een andere culturele kijk op het spel."
Sniper Elite V2 verschijnt op 4 mei voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
|