Hoewel velen een leuke tijd hebben gehad met Far Cry 2 is lead designer Jamie Keen kritisch, zo was hij niet tevreden over de open wereld die in de game aangeboden werd.
Keen laat weten dat de open wereld uit de sequel 'cool' en 'great' was, deze het af liet weten voor gamers omdat deze er simpelweg in konden verdwalen wegens het ontbreken van een duidelijk doel. In het derde deel zal dit veranderen, de open wereld is weliswaar behouden om het gevoel van exploratie te behouden, echter zal er een merkbaar effect zijn op de omgeving.
quote: "We proberen om niet in een zelfde situatie te geraken als bij Far Cry 2. Het is belangrijk dat het gevoel van exploratie overeind blijft, maar het moet naar iets leiden. Je wil niet het idee krijgen dat je niets terug krijgt van de wereld of dat je lang moet wachten voordat je naar een volgende plaats kan."
Klinkt vaag? Inderdaad, echter wil Keen nog niet te specifiek in gaan op details. Wel geeft hij aan dat het ontdekken van de wereld ons bepaalde beloningen moet geven die we anders niet krijgen, denk aan planten om te vergaren of dieren om op te jagen, maar ook het verkrijgen van geld en opdrachten is mogelijk.
[quote]"Het doel is dat je als speler nooit in de wereld rond loopt en denkt: 'Man, ik wou dat ik snel bij mijn bestemming aan kwam.' Je bent altijd onderweg, waarbij de wereld open ligt en je kunt verdwalen. We willen het gevoel van ontdekking overeind houden, maar het moet wel ergens toe leiden.
Far Cry 3 verschijnt op 6 september voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
|