Gisteren konden jullie onze review van Amy lezen, een titel die met een 25-score weinig indruk maakte. Blijkbaar waren we niet de enige met een laag cijfer, Lexis Numérique voelt zich namelijk geroepen om te reageren op de cijfers.
De ontwikkelaar benadrukt dat de ratings van spelers, tot nu toe bijna 9500, het belangrijkst zijn voor de ontwikkelaar. Op Xbox Live geven gamers het een een drie / vier uit vijf en bij het PlayStation Network ligt dit aantal zelfs boven de vier. Dit staat echter haaks op de Metacritic scores, hier scoort de game gemiddeld namelijk een 35 (uit 100) op de PlayStation 3 en een 22 op de Xbox 360.
Kritieken in de reviews gingen onder andere in op de problemen met de combat en de slechte detectie van je aanvallen. De ontwikkelaar weerlegt deze kritiek echter door te stellen dat de combat enkel een optie is uit pure wanhoop. Amy is een zeer lastige game en mensen kunnen hier niet van houden, er is echter een grote groep die dit wel kan waarderen.
quote: “We believe this is part of the survival experience we tried to build as we wanted the game to be challenging.”
Als laatste geeft de ontwikkelaar nog een advies: probeer het spel eerst op de Easy stand te spelen. Helaas zijn wij het echter niet eens met het bedrijf, een moeilijke game is niet het probleem, de achterliggende techniek werkt simpelweg niet goed. Een game 'lastig' vinden is één, het is echter anders wanneer dit lastige hem zit in de matige gameplay, slechte AI en vele glitches, zoals ook in onze review te lezen is.
|