Gedurende de Video Game Awards leerden we Fortnite kennen, een nieuw project van Epic Games waarbij we overdag bouwen en 's nachts het gevecht aan gaan.
In een interview geeft Lead Designer Lee Perry meer informatie over de game welke we hieronder voor jullie hebben samengevat:
Inspiratie voor de titel was Minecraft. Hoewel je in deze titel alles kunt bouwen focust Fortnite zich echter op gebouwen.
Ondanks de focus op het bovenstaande is er genoeg vrijheid aanwezig, waarbij de evenementen niet scripted zijn.
In een wereld waarin je kunt bouwen moet je ook kunnen vernietigen, aldus Perry. Ook deze vernietigingen gebeuren in real-time, waarbij hij verwijst naar de trailer als een voorbeeld van wat ons te wachten staat.
Op de vraag wat de kansen zijn voor 'het craften van wapens en vallen, een level systeem, ondergrondse verkenningen, baasgevechten, een team survival mode en unieke loot' geeft hij een simpel antwoord: de kansen zijn hoog.
De reden voor een raar gespelde titel als Fortnite is omdat het lastig is om een normaal woord vast te laten leggen.
De platformen waarop de game verschijnt zijn nog niet bekend gemaakt, mogelijk omdat Epic nog bezig is met het zoeken van een uitgever.
Fortnite is nog maar enkele maanden in ontwikkeling.
Het spel is het werk van “a crazy organic old school war-room of passionate developers” binnen Epic Games. Het is als een indie groep die hun winkeltje in een hoek van het gebouw opzet.