Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Prey 2 met nieuwe details


Door Rene Groen op 05-10-2011 om 16:22
Bron: Rock Paper Shotgun

Hoewel Prey alweer uit 2006 stamt mogen we volgend jaar toch uit kijken naar een sequel, onderstaand leren we enkele nieuwe dingen, afkomstig uit een interview met Chris Rhinehart, mede-oprichter van ontwikkelaar Human Head.

  • Op verschillende momenten komen we Tommy tegen, het hoofdkarakter uit het origineel. Hij vormt een integraal onderdeel van het nieuwe verhaal en is dan ook een belangrijk karakter. Een deel van dit verhaal draait er dan ook om het achterhalen van de geschiedenis tot aan de gebeurtenissen in Prey 2.
  • Killian, hoofdkarakter van Prey 2, zal niet naast Tommy vechten.
  • Het verhaal is lineair, het is één verhaal die verteld wordt en deze zal niet meerdere vertakkingen kennen.
  • Het spel kent een reputatiesysteem, loop je dus rond en duw je mensen aan de kant en vermoord je onschuldigen, dan zal deze snel dalen. Help je echter mensen, dan zal je reputatie toenemen. Op de korte termijn zullen bepaalde zaken beïnvloed worden, echter is dit niet te merken op de langere termijn. Het verhaal zal, zoals gezegd bij het vorige punt, niet beïnvloed worden door je acties. Wel reageren agenten anders op je en kunnen handelaren je korting geven wanneer je een goede reputatie hebt. Tevens zullen mensen op straat meer bereid zijn om met je te praten, handel je slecht dan zullen ze zich juist van je afkeren.
  • De reputatie is middels een slider in te zien zodat je altijd kunt bekijken of je goed of slecht gehandeld hebt.
  • Het aantal upgrades dat je mee kunt nemen is gelimiteerd. Je zult keuzes moeten maken, zo ook omdat je niet voldoende geld zult hebben om alles te kunnen kopen. De keuzes kunnen bepaald worden door je speelstijl, bijvoorbeeld meer aanvallen van dichtbij of juist van verder af.
  • Er zitten verschillende geweren in het spel, echter zijn deze niet te upgraden. Ook hier zul je bepaalde keuzes moeten maken, waarbij je hele bizarre geweren tegen zult komen of juist geweren die sneller kogels afvuren. Hoewel upgraden niet mogelijk is zijn er wel unieke ammo types.
  • De planeet kent verschillende omgevingen, ingedeeld naar een donkere kant, een lichte kant en een regenachtige schaduwkant. Doel is om een bepaalde mate van variëteit te bieden, waarbij het verhaal ons langs alle omgevingen brengt, tevens kunnen we altijd terugkeren om het gebied verder te verkennen.
  • Er zijn optionele opdrachten, zo kun je een beroving mee maken en beslissen of je hier iets mee doet of niet. Besluit je in te grijpen dan kan dit je extra geld opleveren. Deze opdrachten zijn veelvuldig op dezelfde plekken in de game, echter kunnen de vluchtroutes van de dief steeds weer verschillen, net als hun aanpak om weg te komen, bijvoorbeeld met hulp van anderen.
  • De side-missions worden na verloop van tijd 'vrijgegeven', afhankelijk van de gebieden waar je geweest bent.
  • Wanneer een verdachte weet te vluchten krijg je een Fail-scherm en kun je vanaf een checkpoint direct opnieuw beginnen. De ontwikkelaar wil niet dat er content afgesloten is omdat je ergens in faalt, maar er zijn enkele uitzonderingen. Wanneer een verdachte ontsnapt die niet bij het hoofdverhaal hoort kun je dit niet nog eens proberen, wel kan het zijn dat je hetzelfde personage later in de game nog eens tegen komt.
  • De game maakt gebruik van een map om je te begeleiden. Op dit moment zijn er testen gaande om gamers logisch te laten navigeren door de gebieden, hetgeen ze onder andere doen door herkenningspunten aan te brengen. Om ons verder te begeleiden is er een minimap naast de statische map zodat we neit snel zullen verdwalen.
  • De ontwikkelaar richt zich op een sterke singleplayer, er is dan ook geen multiplayer aanwezig.
  • Het team kijkt om iets speciaals te doen met de PC versie, echter hebben ze hier nog geen specifieke aankondigingen voor.
  • Prey 2 verschijnt tegelijkertijd op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
  • De game komt in 2012, echter is er nog geen specifiekere datum.


17:58  Yakuza Of The End naar Europa
15:49  RE: Revelations komt eind januari
 Reacties (1)
 Pagina: 1
XtraNL op 05-10-2011 om 17:07 [Niv: 82 / Exp: 4096]
Klinkt wel tof!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Prey 2
Type:
Game
Releasedatum:
Niet
Ontwikkelaar:
Arkane Studios
Uitgever:
Bethesda Softworks
Media:








Meer media