Met de komst van Call of Duty: Modern Warfare 3 en Battlefield 3 valt natuurlijk de nodige concurrentie te verwachten, Activision geeft gedurende de Gamescom aan dat ze hier echter totaal niet op zitten te wachten.
Activision Publishing CEO Eric Hirshberg geeft aan dat hij niet bepaald blij is met Electronic Arts, of om precies te zijn, diens John Riccitiello. Hij doet hierbij op een uitspraak van de kort geleden, waarin de CEO van Electronic Arts aan gaf dat de Call of Duty Franchise 'weg mag rotten van de core games'.
Hirshberg noemt deze uitspraak ongepast en ziet het graag anders. Volgens hem moeten ontwikkelaars vooral de competitie met elkaar aan gaan, het zorgt immers voor betere games en meer kwaliteit. Het is echter één ding dat je een eigen titel graag succesvol ziet worden, een ander ding is het wanneer je openlijk aan geeft dat andere games hiervoor moeten falen.
In een vergelijking geeft de CEO van Activision aan dat je hetzelfde niet ziet gebeuren in de filmindustrie. Beeld je eens in dat Dreamworks met een nieuwe animatie komt, maar openlijk roept dat Toy Story weg moet rotten. Zelf ziet hij graag dat iedere game een succes zal worden, of het nu van zijn eigen bedrijf is of niet, omdat het de game-industrie helpt. De industrie is hierbij dermate groot dat er genoeg gamers zijn om kwaliteit te herkennen, waardoor kwalitatieve titels altijd zullen verkopen. Het is hierbij geen politiek spel waarbij de winst van de één automatisch het verlies van de ander moet betekenen.
quote: “The only way to do that is to continue to make great games. We shouldn’t be tearing each other apart fighting for a bigger piece of the pie – we should all be focused on trying to grow a bigger pie. If we as an industry act like there’s a finite number of games in the world, then there will be."
|