Review: JellyCar 2
Door Joni Philips op 26-07-2011 om 12:41
|
Bron: Gamed
|
Op het PlayStation Mini platform geeft Sony Computer Entertainment kleine ontwikkelaars een kans om originele, goedkope games te ontwikkelen voor de PlayStation 3 en de PlayStation Portable.
Dankzij het PlayStation Mini platform moesten de PlayStation 3 en de PlayStation Portable kunnen concurreren met de kleine iOS en Android games, welke momenteel zeer populair zijn bij het grote publiek. Sommige developers vinden het PlayStation Mini platform dan ook het ideale platform om hun iPhone games opnieuw uit te brengen. Eén van die ontwikkelaar is Disney Interactive, dat deze maand hun iPhone/iPod Touch JellyCar 2 lanceerde op het PlayStation Network als PlayStation Mini. Aan €2,49 is de game een pak duurder dan op de App Store, waar hij €0,79 kost. De game kost je dus minder op de iPhone, maar is hij zelfs aan deze hogere prijs de moeite waard? Is het even leuk spelen met traditionele besturing als met touchscreen? Dat ontdek je in onze review.
In JellyCar 2 dien je een klein wagentje te besturen in 2D omgevingen, waarbij het balanceren van dat wagentje een grote uitdaging is. De levels waar je het wagentje door moet loodsen, zijn namelijk niet eenvoudig. In het eerste Easy level al moet je een wagen over een ronddraaiend rad en een bewegend platform loodsen, en dit zo snel mogelijk. Op Normal en Hard zijn de levels nog uitdagender, zodat je alle opties die je tot je beschikking hebt, grondig zult moeten gebruiken. Denk hierbij aan het ronddraaien van een wagen, hem doen groeien of met een ballon laten zweven. Het activeren van deze opties werkt helaas wat omslachtig met de traditionele besturing; deze is gewoon te ingewikkeld met momenten en dat kan wel eens lichte frustratie opleveren.
Gelukkig zul je sowieso al vaak moeten herstarten want het puzzelen is zeker niet gemakkelijk. Elk verlies brengt je echter weer een stap dichter bij de overwinning. De physics zijn hierbij van hoog niveau, en zoals je zou verwachten, voelt je wagentje aan alsof je een soort slijm beweegt, net als de titel van het spel belooft. Sommige delen van de levels zijn ook opgebouwd uit dezelfde gelatine als het wagentje, waardoor het level zelf mee gaat bewegen. De game brengt ook de nodige variatie met onder andere Classic Mode, Level Editor, Factory Mode (een soort Tetris-achtige minigame op een slijmerig parkoers) en een Long Jump Mode. Voldoende om een tiental uur te vullen. Enkel het ontbreken van een online mode (verboden voor een PlayStation Mini) voelt spijtig aan want dit had ideaal geweest om levels te delen.
De iconische grafische stijl is bewaard gebleven in deze PlayStation Mini. Zowel op PlayStation 3 als PlayStation Portable komen de doodeenvoudige graphics goed uit de verf. De game lijkt door een kind van vijf ontworpen te zijn, en dat is een pluspunt. De graphics lijken zo uit het schetsboek te komen en de liedjes lijken op hun beurt weer zo een willekeurig geneuried liedje van het kind te zijn. Sommige mensen zullen dit een gekke keuze vinden, maar het werkt wonderwel en zal regelmatig een glimlach op je gezicht toveren. De charme is dus bewaard gebleven, waardoor JellyCar 2 een gezellig tijdverdrijf blijft. Ondanks de hogere prijs blijft JellyCar 2 dus de moeite, hoewel het duidelijk is dat de iOS versie gezien de besturing en de lagere prijs een betere aankoop is.
|
|
Beoordeling
Gameplay |
70 |
Sound |
80 |
Graphics |
80 |
Replay |
70 |
Slijmerig goed, ook als PlayStation Mini.
|
75 |
|
|
|
12:44 Konami viert Castlevania verjaardag
06:26 Bodycount met Europese boxart
|
Reacties (3) |
|
Pagina:
1
|
|
Boogieboyz
op 26-07-2011 om 20:12
[Niv: 303 / Exp: 15154]
|
Huh, dit ziet er nog best geinig uit
|
|
Gast (81.207.79.xxx)
op 27-07-2011 om 04:00
|
Zelfs nu ik half dronken ben, zie ik een spelfout. Het moet zijn: "De game kost je dus meer op de iPhone". Verder mooie review en lijkt me een leuke spel:).
|
|
Gast (86.82.204.xxx)
op 30-07-2011 om 00:59
|
het moet 'mooi spel' zijn :P
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|