Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Feature:

iPhone Games: Deel 11


Door Simon op 24-11-2009 om 06:49
Bron: Gamed

Met de iPhone en iPod Touch maakte Apple respectievelijk een multimedia mobiel en een multimedia muziekspeler. Echter, allebei de toestellen bezitten ook toegang tot een grote App Store waarin tot nu toe 75.000 programma's te downloaden zijn. Tussen al die programma's kan je ook games vinden waarvan wij er tweewekelijks een paar onder de loep nemen.


Jelly Car 1 is denk ik de eerste game die ik op mijn iPod Touch geďnstalleerd heb. De prijs van nul euro maakte het natuurlijk zonde om de game niet te downloaden, en ik heb er dan ook nooit spijt van gehad. De zeer schattige presentatie met net zulke schattige muziek zorgden ervoor dat ik gelijk al verliefd werd op mijn iPod. Nu is het vervolg van Jelly Car gearriveerd, niet zo verwonderlijk 'Jelly Car 2' genoemd. Weet Jelly Car 2 net zo te verrassen, of is het meer van hetzelfde en kun je beter voor deel één gaan, die gratis is?

Het moet ten eerste weer gezegd worden: de presentatie van Jelly Car 2 is zo verschrikkelijk schattig en lief, het is bijna niet te verwoorden. De game lijkt door een kind van vijf ontworpen te zijn, en dat is een pluspunt. De graphics lijken zo uit het schetsboek te komen en de liedjes lijken op hun beurt weer zo een willekeurig geneuried liedje van het kind te zijn. Maar deze twee factoren zijn niet wat Jelly Car 2 tot 'schattig' maken: het zijn de bijzondere physics. Zoals je misschien al bij de titel 'Jelly' verwacht, speelt de game alsof alles van slijm is. Wanneer je met je auto op een ander platform rijdt, zal dat platform inzakken door het gewicht van je auto. Maar het leukst is het wanneer je met je auto van een hoger platform op een ander slijmerig platform valt: hierdoor zullen de auto en het platform mee hobbelen, en de val van de auto wordt ondersteund door een lief 'sploink' geluidje. Je zal mij nu wel als gek verklaren dat ik dit leuk vind, maar wanneer je zelf speelt zul je merken dat ook jíj gelijk een glimlach op je gezicht krijgt.


De gameplay is rond het slijm principe gebouwd. Zo zul je in diverse situaties gebruik moeten maken van de bijzondere physics. De voornamelijke game mode die je zult spelen, is de Classic Mode. Hierin kun je weer kiezen uit de moeilijkheidsgraden Easy, Normal en Hard. Zoals eerder gezegd doet de presentatie misschien denken dat deze game voor kinderen bedoeld is, maar niets is minder waar. De levels in de Normal en Hard sectie kunnen namelijk zeer uitdagend zijn. In de levels moet je altijd van een begin- naar een eindpunt. Hiervoor zul je dus je slijmerige eigenschappen van je auto moeten benutten, maar er zijn ook twee power-ups om je te helpen. De ene is een ballon waarmee je met je auto gemakkelijk lange afstanden kunt afleggen, en de andere is een soort magneet waarmee je met je auto op platforms kunt blijven kleven. Tenslotte kun je je auto ook laten groeien door er op te drukken, wat je zeker nodig zult hebben in bepaalde situaties. Dit klinkt misschien niet zo gevarieerd, maar wanneer je de verschillende drie vaardigheden snel achter elkaar zou moeten gebruiken, of zelfs combineren, dan zal je erachter komen dan Jelly Car 2 zeker niet makkelijk is.

Besturen gaat gemakkelijk, door je vinger op de rechterkant van het scherm te houden zal je auto naar rechts rijden, en als je je vinger links houdt rijdt je auto naar links. Dat is eigenlijk alles, naast het drukken op een knop voor het activeren van power-ups. Hoe gemakkelijk dit ook klinkt zijn de controls jammer genoeg niet perfect. Het zal namelijk nogal eens voorkomen dat je per ongeluk op je auto drukt (waardoor die groeit) terwijl je eigenlijk op een power-up knop wilde drukken. Het was misschien handig geweest als je je auto ook kon besturen met de bewegingssensoren, maar die zijn al in gebruik voor een functie die je bijna niet zal gebruiken: het omdraaien van je auto wanneer die op de kop ligt.


Jelly Car 2 is een bijzondere game. Van de presentatie tot de physics, het geheel straalt 'kiddy' uit. Gelukkig is dit niet het geval en je zult jezelf er vaak genoeg op betrappen dat het gehele stijltje eigenlijk zeer geniaal is. Voor de prijs van 80 cent krijg je veel content: naast de Classic Mode met tientallen levels, kun je ook nog kiezen uit de Long Jump Mode (op drie verschillende parcours moet je zoveel mogelijk snelheid maken om zover mogelijk te springen) en de Factory Mode (een soort Tetris achtige minigame, maar dan met de slijmerige physics). En tenslotte als kers op de taart is daar nog de zeer uitgebreide Level Editor, waarin je je fantasie de vrije wil kan geven. Het is dan alleen wel jammer dat je jouw gemaakte meesterwerken niet kunt delen met de rest van de wereld.


Pagina: 1 | 2


13:20  Assassin's Creed II versies vergeleken in video
06:48  Teaservideo Blue Toad Murder Files
 Reacties (10)
 Pagina: 1
BeWario op 24-11-2009 om 07:06 [Niv: 28 / Exp: 1386]
YEAH, JellyCar!!

00fabian7 op 24-11-2009 om 07:11 [Niv: 38 / Exp: 1914]
jellycar... prachtige game

Gewijzigd door 00fabian7 op 24-11-2009 om 07:11

Jonezy op 24-11-2009 om 07:20 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Dit artikel stond gister of eergister ofzo ook al een paar minuten online Goed artikel Simon!

The Source op 24-11-2009 om 09:37 [Niv: 26 / Exp: 1302]
Ik zit nog steeds te twijfelen om een iPod Touch 8gb/32gb (open gl 2.0) te halen. Alleen jammer dat je de accu niet zelf handmatig op een makkelijke manier kan verwijderen en dat de prijs voor 32Gb naar mijn mening erg hoog is.

Verder weer een erg mooie review Simon

Joni Philips (Eindredacteur) op 24-11-2009 om 13:28 [Niv: 1181 / Exp: 59057]
@Jonezy: Idd, hij was even te vroeg online gekomen.

Gast (62.193.245.xxx) op 24-11-2009 om 16:31
PSP of een DS? Is volgens mij veel goedkoper en een veel betere keus dan dit om te gamen..

Simon op 24-11-2009 om 17:07 [Niv: 112 / Exp: 5600]
Op de PSP of DS kun je geen games voor 80 cent vinden die zoveel kwaliteit bieden.

@The Source, let erop dat de 8GB Touch géén open gl 2.0 heeft, alleen de modellen vanaf 32GB. Er zijn trouwens enkele accessoires op de markt zoals batterijen voor je iPod Touch die je gewoon in het slot onderin doet. Het lijkt op een simpel hoesje, maar eigenlijk zit er een batterij in die de batterijduur tot 3 keer zoveel oprekt. Het kost wat, maar dan heb je ook wat .

Ik ben overigens tevreden met de batterij, ik game er bijna alleen maar thuis op en daar zit ie altijd in het stopcontact.

Nibor op 24-11-2009 om 20:28 [Niv: 144 / Exp: 7223]
@ Simon Venneman

Ik denk er zelf ook over om een iPod Touch te kopen. Welk model zou jij aanraden en wat is precies open gl 2.0?

Thanks

Simon op 24-11-2009 om 21:12 [Niv: 112 / Exp: 5600]
@Nibor,
Het hangt er vanaf hoeveel ruimte jij wenst te hebben. Ik doe het met 8GB, waarvan 3,5 gig ingenomen wordt door muziek, dus er is ruimte zat voor games en andere dingen.

Open GL 2.0 is een techniek die ontwikkelaars kunnen gebruiken om hun games er realistischer uit te laten zien. Nu wordt het even ingewikkeld: je hebt de iPod Touch 2G welke 8GB is (die heb ik) en sinds kort heb je ook de iPod Touch 3G (alleen 32 en 64 Gig) en die ondersteunen Open GL 2.0 en die zijn iets sneller. Wat ongeveer het verschil is kun je hier zien
http://www.youtube.com/watch?v=udxs2q3R3P4. Die comparison is niet helemaal eerlijk, aangezien hier getest wordt met een iPhone 3G[S] (vergelijkbaar met iPod Touch 3G) en een iPhone 3G (een iPod Touch 2G is wat sneller dan een iPhone 3G, opstarttijden enzo zullen dus sneller zijn). Een gamevergelijking is deze http://www.youtube.com/watch?v=Z7SnwkdHO2o&feature=PlayList&p=E61E1924AB24C1C3&index=23 . Zeker het bekijken waard.

Het uiteindelijke verschil is dus dat de 32 en 64 gb modellen wat sneller zijn (wat vooral te merken is aan opstarttijden) en sommige games ondersteunen opengl 2.0. Ontwikkelaars blijven echter oudere modellen ondersteunen, dus maak je geen zorgen dat er straks games zullen zijn die je niet kunt spelen op een iPod Touch 2G (hoewel er wel ontwikkelaars zijn die exclusief gaan ontwikkelen voor Open GL 2.0).

De keus is dus aan jou: neem je een kleinere ruimte, geen open gl 2.0 en wat minder snellere opstarttijden (iPod Touch 2G is echt niet langzaam, hoor!) dan kun je gaan voor de 8GB en overigens ook de 16GB varianten. Wil je wat meer power, dan kun je gaan voor de iPod Touch 3G, en dus respectievelijk met 32 en 64 GB. Let erop dat die modellen wel veel duurder zijn.


Ik had trouwens een mail van Apple dat er deze vrijdag uitverkoop zal zijn in de Apple shop, ik weet echter nog niet wat de aanbiedingen zullen zijn. Het is het dus zeker waard om vrijdag even een kijkje in de Apple shop (www.apple.nl) te nemen

Gewijzigd door Joni Philips op 25-07-2011 om 21:09

Nibor op 24-11-2009 om 22:28 [Niv: 144 / Exp: 7223]
@ Simon Venneman

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie Ik ga zeker even een kijkje nemen en nu weet ik precies wat de voor en nadelen zijn!

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
iPhone
Type:
Hardware
Releasedatum:
11-07-2008
Ontwikkelaar:
Apple
Uitgever:
Apple
Media:
Geen media gevonden