Nieuws: 'Verkeerde beslissingen bij Crysis 2'
Door Rene Groen op 25-06-2011 om 10:46
|
Bron: PC Gamer
|
Ontwikkelaar Crytek bracht met Crysis een indrukwekkende PC titel op de markt. De titel was zelfs zo indrukwekkend dat vele PC's de game niet konden draaien en dus besloten ze met de sequel voor een andere aanpak.
In een interview met Gamasutra laat CEO Cevat Yerli weten Crysis 2 toegankelijker moest zijn voor gamers, echter resulteerde dit in kritiek vanuit de community. Besloten werd namelijk om DX9 te gebruiken in plaats van DX10, wat een standaard is voor hedendaagse games, laat staan de DX11 optie voor Windows 7 gebruikers.
Om tegemoet te komen aan de teleurgestelde gamers zal er aankomende week patch 1.9 worden vrijgegeven voor de game die DX11 functionaliteiten toevoegt. De lijst bevat echter meer dan dit, zoals hieronder te zien is:
Added Contact Shadows
Added DX11 benchmark level
Added DX11 support for Crysis 2 (the following features only work when downloading the optional DX11 package here):
Tessellation + Displacement Mapping
High Quality HDR Motion Blur
Realistic Shadows with Variable Penumbra
Sprite Based Bokeh Depth of Field
Parallax Occlusion Mapping
Particles Motion Blur, Shadows and Art Updates
Water Rendering improvements and using Tessellation + Displacement Mapping
Added Realtime Local Reflections
Added support for Higher Res Textures Package
Added various new console variables to whitelist
Fixed bullet penetration, which had been broken by a bug introduced with the DLC 2 patch
Fixed issue in MP where player stats weren’t always saved at the end of a game
Fixed issue in MP where player stats would sometimes randomly reset
Fixed issue with MP time played statistic, which would sometimes be too low on leaderboards and in stats
Fixed issue with JAW rocket not firing through window’s containing broken glass
Fixed rare issue where a user could not access MP with a valid CD key if they had previously used an invalid CD key
Improved advanced graphics options menu
Improved anti-cheat measurements: fixed exploit which could prevent vote kicking working against a user
Improved multi-GPU support
Improved Tone Mapping
Re-added possibility to enable r_StereoSupportAMD via config file (unsupported)
|
|
|
|
10:46 Achievements Air Conflicts: Secret Wars
10:43 Saint Seiya naar Europa
|
Reacties (16) |
|
Pagina:
1
|
|
Digital Knight
op 25-06-2011 om 11:42
[Niv: 12 / Exp: 600]
|
En toch is het dan grappig dat CryEngine 3 met DX9 nog steeds veel betere plaatjes neerzet dan zo'n beetje elke andere game, inclusief de graphics van DX10 die CryEngine 2 op beeld kon toveren.
|
|
Jord-O
op 25-06-2011 om 11:51
[Niv: 153 / Exp: 7628]
|
Slechte pc port bedoelde ik xD
Gewijzigd door Jord-O op 25-06-2011 om 12:44
|
|
Gast (62.179.123.xxx)
op 25-06-2011 om 12:16
|
Zeker geen slechte console port. OP de ps3 liep ie als een speer.
|
|
Gast (81.204.10.xxx)
op 25-06-2011 om 13:47
|
Die patch,dat is nu te laat, bijna iedereen is al klaar met die game.
|
|
Gast (195.241.10.xxx)
op 25-06-2011 om 14:02
|
Het is Cavat yerli niet Cervat!
|
|
Robert
op 25-06-2011 om 14:06
[Niv: 206 / Exp: 10294]
|
Nee het is Cevat Yerli.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 25-06-2011 om 15:00
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
Idd, is Cevat.
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 25-06-2011 om 15:11
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
"Die patch,dat is nu te laat, bijna iedereen is al klaar met die game."
Inderdaad. De kans dat ik de game nog eens herinstalleer voor de graphics te bekijken is ook miniem.
|
|
Beretta-1992
op 25-06-2011 om 16:57
[Niv: 69 / Exp: 3433]
|
Ik heb echt serieus zitten wachten op deze patch sinds de launch! }>
|
|
JasperCLA
op 25-06-2011 om 19:21
[Niv: 94 / Exp: 4675]
|
@ Digital Knight
Nee toch niet. Originele Crysis zag er beter uit. Het speelde wel niet zo zeer lekker als deel 2, maar het beeld was mooier.
|
|
Gast (195.240.16.xxx)
op 26-06-2011 om 01:04
|
Beter, kan de PC versie eindelijk uitblinken zoals het hoort bij deze game, die gewoon dumbed down voor de consoles was.
|
|
Zuigertje
op 26-06-2011 om 13:27
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
@ digital knight:
Dat is niet waar.
|
|
Gast (62.195.178.xxx)
op 26-06-2011 om 18:04
|
De eerste beslissing: Ze wilde een nieuw spel maken.
De tweede beslissing: Ze zaten zelf in een crisis.
De derde beslissing: Ze brachten het spel uit.
De 4de beslissing :Ze waren nog een hotdogkraam mannetje een wens te goed om een realistisch spel over new york waar 1 hotdogkraam stond op Broadway
|
|
Digital Knight
op 27-06-2011 om 00:32
[Niv: 12 / Exp: 600]
|
Ik moet af en toe wel lachen om mensen hier.
CryEngine 3 is in alle opzichten een vooruitgang over CryEngine 2 op de PC.
Zeker vanuit technisch oogpunt is er een hoop verbeterd en geoptimaliseerd.
Ik ga mensen niet moe maken met allerlei technische achtergrond, aangezien dat gewoon geen zin heeft, maar Crysis 2 doet een hoop dingen gewoon beter dan Crysis deed toentertijd.
Allereerst heb je de grote fabel van Crysis en DX 10.
Crysis is in zijn kern een DX9 game, en dat is in alles te zien, van de manier waarop via Alpha textures de kleine vegetatie wordt weergegeven, tot aan de lighting en refractie effecten.
Het is waar dat het inderdaad een super mooie game was en nog steeds is in vergelijking met andere games, maar het hele DX10 verhaal is nagenoeg onzin en was in die tijd een marketing truuk om Windows Vista aan de man te krijgen die toen marktaandeel moest gaan krijgen, aangezien mensen op XP bleven werken omdat Vista in den beginne gewoon veel problemen had.
Tijdens de installatie kijkt crysis in je windows register of je DX10 geinstalleerd hebt staan, en als dat zo is (Wat alleen vanaf Vista kon) dan unlockte de installatie de geavanceerde * Very High* settings in het opties scherm van de Crysis applicatie.
Dit kon in zijn geheel omzijld worden door in verschillende Cvar files van Crysis te gaan tweaken, en veel modders inclusief mijzelf zijn dit dus ook gaan doen.
via sites als www.tweakguides.com kun je alles vinden over het modden van de sourcefiles.
Maar dat Crysis 1 mooier en beter zou zijn dan deel 2 vind ik persoonlijk onzin.
|
|
Gast (94.209.4.xxx)
op 28-06-2011 om 08:51
|
Toch vind ik dit jammer zo'n opmerking.
Het lijkt wel een trend te worden van de "grotere" developers een statement uit te brengen dat ze de game niet zo gemaakt hebben als gewenst. No shit sherlock! als blijkt dat de verkopen enigzins tegenvallen. Wat proberen ze nu elke keer te zeggen? Dat je een halffabrikaat of beta hebt gekocht. Tuurlijk patches snap ik en die ondersteuning is alleen maar goed, maar ga niet zeggen dat de game niet is zoals je em had gewild te zijn. Lekkere zinloze opmerking, :r en des te lulliger voor iedereen die em full-priced heeft gekocht.
|
|
Digital Knight
op 28-06-2011 om 16:05
[Niv: 12 / Exp: 600]
|
Nou ja, ik vind het al heel wat dat CryTek gewoon hun game zo aanpast dat het wel word wat ze voor ogen hadden, zonder dat wij daar als gamer de dupe van worden.
De patches, texture packs etc, zijn gewoon allemaal gratis de downloaden en vallen binnen het support pack.
Kheb de patches en texture packs en ondersteuning voor DX11 inmiddels gedownload en WOW, wat maakt dat een enorm verschil.
Crytek blijft gewoon technisch ver voor de andere developers uit streven en ontwikkelen.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|