Veel gamers hebben genoten, of genieten nog steeds, van de game L.A. Noire. Dat het er achter de schermen een stuk minder rooskleurig aan toe ging legt een oud-medewerker van Team Bondi uit.
In gesprek met de Sydney Morning Herald legt hij uit dat hij het ontwikkelteam verliet nog voordat de game was uitgegeven omdat hij voelde dat zijn geestelijke gesteldheid onder het werk kwam te lijden. Reden hiervoor was dat het team werkdagen van twaalf uur maakten, waarbij ze ook in de weekenden geen vrij hadden. Tegelijkertijd kregen ze slechts weinig aanmoediging of ondersteuning van het management.
Hoewel het maken van lange dagen en werken in het weekend redelijk normaal is voor de uitgave van een game waren dit echter al de condities die meer dan een jaar speelden voordat hij stopte, zo legt de man uit.
Het waren overigens niet de enige problemen bij de ontwikkelaar. Een andere bron laat weten dat medewerkers die de ontwikkelaar zouden verlaten voordat de game was afgewerkt niet op de credits zouden komen te staan, hetgeen in strijd is met de International Game Developers Association.
Ontwikkelaar Team Bondi heeft zelf nog geen reactie gegeven op de berichtgevingen.
|