Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Gods Eater Burst


Door Joni Philips op 23-02-2011 om 17:19
Bron: Gamed

In samenwerking met Shift ontwikkelde Namco Bandai de PlayStation Portable game God Eater, een spannende Action-Adventure die moet concurreren met Monster Hunter Freedom. Binnenkort komt de game naar Europa, en wij blikken alvast vooruit.

De game heette origineel 'God Eater' in Japan, maar in Europa en Noord-Amerika verschijnt de game onder de naam 'Gods Eater Burst' wat verrassend kan lijken, maar Namco Bandai heeft een goede reden. Een half jaar na de Japanse release van God Eater kwam Namco Bandai namelijk met 'God Eater Burst,' een uitgebreide versie van God Eater met onder andere meer missies. Origineel was men van plan om enkel God Eater in het Westen uit te brengen, maar na onderling overleg besloten de Amerikaanse uitgever D3 – dochterbedrijf van Namco Bandai – en de Europese uitgever Namco Bandai Games dat dit geen goede beslissing was. De release van God Eater werd met een half jaar opgeschoven, en in ruil daarvoor krijgen we onmiddellijk 'God Eater Burst.' Begin 2011 besloot het bedrijf dan nog even snel een kleine verandering door te voeren, 'God' werd veranderd in 'Gods' en zo verschijnt 'God Eater' uiteindelijk als 'Gods Eater Burst' in onze winkels.


De game heeft dus een rijke geschiedenis, maar heeft gelukkig meer te bieden. Gods Eater Burst heeft namelijk een rijke gameplay, die weliswaar grote gelijkenissen vertoont met het eerder genoemde Monster Hunter Freedom. Als best verkopende PlayStation Portable game zou het ook gewoon te gek zijn om de serie te negeren. Je kunt Namco Bandai niet kwalijk nemen dat ze ook een graantje willen meepikken. Tegelijk willen ze Gods Eater Burst ook differentiëren, wat ze onder andere doen door een verhaallijn in te voeren. Met Gods Eater Burst verhuizen we naar een verre toekomst waarin de Aarde wordt aangevallen door gigantische, gemuteerde beesten (Aragami) die de mensheid grotendeels uitgeroeid hebben. Het lot van de mensheid hangt nu af van Fenrir, een organisatie die beschikt over speciale wapens 'God Arcs' waarmee ze hun 'Gods Eaters' uitrusten om te strijden tegen de monster. Met dit uitgangspunt start een game waarin we ontdekken op welke manier de problemen ontstonden.

Het simpelweg invoeren van een verhaal was niet genoeg voor Namco Bandai, het verhaal wordt ook ondersteund door uitgebreide filmpjes en voice-overs zodat het een meer meeslepende ervaring dan Monster Hunter moet worden. Om het verhaal verder te helpen zul je bepaalde missies tot een goed einde moeten brengen, welke grotendeels bestaan uit het doden van specifieke bazen. Daarbuiten heb je natuurlijk nog meer traditionele 'Monster Hunter' missies waarin je gewoon x aantal monsters moet doden en dergelijke. Hierbij sta je er niet alleen voor, je krijgt hulp van maximaal drie AI personages of vrienden. Als je met vrienden speelt, ben je beperkt tot de missies die beschikbaar zijn voor de speler met de minste vooruitgang, maar het laat je toe om gezellig samen het verhaal door te spelen. Zowel de singleplayer als de multiplayer, die spijtig genoeg alleen via Ad-Hoc speelbaar is, spelen zich af binnen dezelfde omgeving, dus je kunt ook simpel wisselen tussen beide.


Het vechten in deze missies levert weinig verrassingen op. Je hebt knoppen om aan te vallen, te springen en te ontwijken, terwijl je met de lock-functie altijd mooi blijft centreren op een monster. Je hebt ook een knop om een Burst mode te activeren, welke je sterker en sneller maakt. Zo kun je ook dubbele sprongen uitvoeren om een extra voordeel te krijgen in de gevechten. Tegen de grotere bazen zal deze Burst mode een cruciale rol gaan spelen. Je zal wel eerst een hoop 'kracht' moeten opzuigen van dode vijanden om deze meter te vullen met behulp van een speciaal wapen dat alleen voor dit doel gebruikt wordt. Om de monsters te verslaan beschik je over twee types wapens, namelijk een zwaard en geweren, waarbij je vrij kunt wisselen tussen de twee types in een gevecht. Tussen de missies door kun je deze wapens upgraden of sterkere wapens kopen om jezelf sterker te maken.

De game laat je echter niet alleen je wapens aanpassen, maar ook je kogels! Tussen de missies door kan je in het laboratorium aan de slag om je kogels uit te breiden met nieuwe features. Wat denk je van kogels die opblazen bij impact? Je mag hierin echter niet overdrijven want het duurt langer om speciale kogels af te vuren dan normale kogels. Hoe meer features, hoe sterker de kogel, maar hoe langer hij moet laden. Je zal dus optimale keuzes moeten bedenken om de monsters zo goed mogelijk te verslaan, want daar doe je het voor. Gods Eater Burst noemen zonder een vergelijking te maken met Monster Hunter Freedom is niet mogelijk; daarvoor is de inspiratie te sterk; maar de game lijkt een eigen niche binnen het genre te vinden. Het verhaal, het uitvinden van kogels en de Burst mode lijken deze game een klein voordeel te geven in het Westen ten opzichte van Monster Hunter Freedom. Of Gods Eater Burst ook zo goed is afgewerkt, zullen we merken op 18 maart. Dan ligt de game namelijk in de winkels.


17:26  [GC] Eerste aanwezigen bekend
15:45  Datum voor Gears of War 3
 Reacties (5)
 Pagina: 1
Lawliet op 23-02-2011 om 17:51 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Gods Eater Burst zou ik wel willen halen. De demo was leuk, maar ben benieuwd naar de eindoordeel.

Gast (77.164.239.xxx) op 23-02-2011 om 19:57
De naam was al raar , nu vind ik het alleen nog slechter. Gods Eater?

Boogieboyz op 23-02-2011 om 20:03 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Hebben!!

Gast (83.83.31.xxx) op 24-02-2011 om 22:06
Doet me denken aan Phantasy Star O.o

Boogieboyz op 25-02-2011 om 00:16 [Niv: 303 / Exp: 15154]
Op gametrailers kun je nu een korte anime kijken wat zich voor de game afspeelt: http://www.gametrailers.com/video/prequel-cinematic-gods-eater/710907

In Japans met ondertiteling, enjoy.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Gods Eater Burst
Type:
Game
Releasedatum:
18-03-2011
Ontwikkelaar:
Bandai Namco
Uitgever:
Bandai Namco
Media:








Meer media