Onder de werknaam LMNO werkte Steven Spielberg aan een gameproject, nadat het een lange tijd stil was rondom deze game werd echter bekend dat deze niet langer zou verschijnen.
Volgens de website 1UP zou het falen van het project komen omdat het simpelweg teveel na zou streven. In de laatste fase zou het zelfs gaan om een 'partner-based first-person parkour adventure'. Het partnerschap bestond hierbij uit de speler en een NPC die lijkt op een alien en de naam Eve draait (zie plaatje hieronder). Deze partner zou je onder andere helpen bij combatsituaties en tegelijkertijd groeien en veranderen aan de hand van je acties. Opvallend is dat de game zich zou richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit en hierdoor slechts twee tot drie uur zou duren.
Eve
De korte duur zou overigens geen probleem zijn volgens het team, er zou een grote replaywaarde aanwezig zijn en gedurende je spel zou je hints krijgen dat er veel verschillende dingen gebeuren wanneer je zaken anders aan pakt. Tevens kon je terug gaan in de game om een totaal andere ervaring te krijgen.
Om een voorbeeld van het bovenstaande te geven: het team had een level die slechts twee á drie minuten duurde. Echter, doordat je binnen deze tijd veel zaken steeds weer anders aan kon pakken zou deze goed zijn voor 45 minuten gameplay. Het lastige was alleen om hier een systeem omheen te bedenken om al deze verschillende elementen kloppend te houden.

In het jaar 2008 kwamen er ontslagen, waarbij een groot deel van het LMNO team ontslagen werd. Enkel een klein team bleef over en onder leiding van executive producer Matt Sentell werd de titel opnieuw opgebouwd tot een meer traditionele game. Een voormalig medewerker laat weten dat het EA's kijk op een Uncharted titel was. Het zou hierbij een vergelijkbare titel als Uncharted worden, maar dan in een Steven Spielberg universum.
Deze plannen kwamen echter nooit van de grond. LMNO, inmiddels bekend als 'The Escape Artist' was één van de slachtoffers nadat Electronic Arts het bedrijf Playfish over nam en tegelijkertijd 1500 medewerkers ontsloeg en enkele projecten annuleerde. De reden dat The Escape Artist geannuleerd werd kwam was dat het geen multiplayer component had, iets wat juist wel in de plannen stond voor nieuwe games.
De complete achtergrond over het project kan hier worden nagelezen.
|