Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
03 Mei 2025 
(0) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Days Gone Remastered
Gamed Gamekalender Mei 2025
Lost Records: Bloom & Rage - Tape 2
Croc: Legend of the Gobbos
Nieuws:

Guerilla ziet stijgende ontwikkelkosten


Door Rene Groen op 11-10-2010 om 14:41
Bron: Games Industry

David DeMartini, de General Manager van EA Partners, gaf anderhalve maand geleden aan dat de ontwikkelkosten voor een game hun piek hadden bereikt. Het is een uitspraak waar Guerilla Games het niet mee eens is.

Steven Ter Heide, Lead Producer van de Nederlandse ontwikkelaar, denkt dat de budgetten de komende jaren alleen nog maar toe zullen nemen. De redenen voor zijn uitspraak zijn simpel: er wordt vanuit het publiek verwacht dat een game steeds meer brengt, en om hieraan te kunnen voldoen heeft een ontwikkelaar een steeds groter geldbedrag nodig.

Ter Heide voegt hieraan toe dat startende studio's bereid moeten zijn om meer risico te lopen. Het is zeer verleidelijk om klein te beginnen en middels kleine titels door te groeien, maar belangrijk is nog dat ze een einddoel in ogen hebben en bepalen: 'hoe kom ik hier, welke stappen moet ik hiervoor nemen, hoe bouw ik een motor om dit te kunnen realiseren, welke technologische posities moet ik in nemen, wat is mijn artistieke visie en welke talenten moet ik aantrekken om dit alles te bereiken?'

Guerilla zelf werkt druk aan de afronding van Killzone 3, de PlayStation 3 exclusive die in februari moet verschijnen.


14:46  Nintendo viert ook feest in Europa
12:44  'Nog genoeg innovatie voor Rock Band'
 Reacties (7)
 Pagina: 1
darth veger op 11-10-2010 om 14:44 [Niv: 139 / Exp: 6952]
Totale waarden van de Nederlandse game industrie is 1,3 miljard

Gast (87.211.243.xxx) op 11-10-2010 om 14:50
en 80% guerilla

Gast (85.10.75.xxx) op 11-10-2010 om 15:28
en ze werken ook aan een nieuwe IP _O_

Wii gamer op 11-10-2010 om 17:07 [Niv: 290 / Exp: 14517]
kom maar op met killzone 3

Gast (84.82.53.xxx) op 11-10-2010 om 18:54
het moet niet gekker worden!!!... mensen worden zo alleen maar gieriger vooral mensen die veel verdienen!! ook al heb je veel geld wees gewoon jezelf!

GanGsterG op 11-10-2010 om 22:48 [Niv: 256 / Exp: 12782]
Ik ben wel benieuwd wat de volgende IP word van de ontwikkelaar.

Zal denk ik wel een shooter worden.

Gast (84.81.94.xxx) op 12-10-2010 om 19:53
ik hoop het niet zeg.
kleine studio's durven vaker risico te nemen.
en hebben veel minder geld zo komen er bijna geen nieuwe meer bij en zo blijven we natuurlijk zitten zonder innovatie.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.