Bij de onthulling van Bioshock Infinite kregen we een trailer te zien met daarin onder andere een vijand die ons deed vermoeden dat het om een vroege Big Daddy ging. Vandaag krijgt deze vijand een officiële naam.
In de laatste podcast van Irrational Games leren we dat deze vijand de naam Handyman draagt. Oorspronkelijk had deze nog klauwen, zo laat concept artist Rob Waters weten, maar omdat hij hiermee niemand beet kon pakken en de uitwerking er in-game niet goed uit zag werd dit concept overboord gegooid.
Lead artist Shawn Robertson geeft een andere reden voor zijn verandering ten opzichte van het begin: Handyman moest een menselijk uiterlijk krijgen. We moeten iemand zien die ook gewoon een plasje kan plegen en kan eten.
“The functionality problem was that claws are for grabbing, and not for pushing or punching. This guy’s actual functionality was to punch.
And that sort of evolved between the time Rob did his first sketch and the designers based funactionality on that sketch, and by the time we’d done a prototype is was like, ‘Well, this guy should grab, not punch.’ You punch with fists. So he evolves again and he actually gets hands.”
In de onderstaande trailer van Bioshock kunnen we Handyman in het begin zien (in gevecht), alsmede halverwege, alwaar hij een vrouw weg trekt.