Onder de naam Project Icarus werkte Ken Levine aan een geheel nieuwe titel, een titel die onthuld zou worden als een nieuwe Bioshock titel.
Levine maakte meteen wat duidelijk: nee, zijn project zou niet de naam Bioshock 3 dragen, in plaats daarvan heet de game Bioshock: Infinite. Na het eerste deel had hij Rapture achter zich gelaten, hetgeen automatisch wilde zeggen dat hij deel 2 niet wilde ontwikkelen en ook geen 'Bioshock 3' etiket op zijn project wilde plakken.
Vorig jaar, toen zijn project nog in nevelen gehuld was, gaf Levine in een interview aan dat hij steeds meer multiplayer titels speelde, terwijl hij vroeger juist veel meer gericht was op de singleplayer. Toch wil dit niet zeggen dat Bioshock: Infinite dus automatisch een multiplayer zal ontvangen, ondanks dat het tweede (niet door hem ontwikkelde) Bioshock deel dit wel had:
"Here's what I have to say about multiplayer. It's what we said about BioShock 1: We have not made any determinations about multiplayer.
I will say that we experiment with things, but for us we are never interested in making a multiplayer mode you could just play in some other game. Because, A) that's not creatively interesting and B), financially, you're wasting your time. They're going to go play Halo. They're going to go play Call of Duty."
|