De Nintendo DS is al in diverse varianten op de markt gekomen, maar Nintendo kondigde enige tijd geleden dan toch echt de officiële opvolger aan: de Nintendo 3DS.
Hideki Konno, hoofd van Nintendo's EAD Software Development Group No. 1, begrijpt als geen ander dat je iets nieuws ook goed in de markt moet zetten om het publiek geïnteresseerd te krijgen. Helaas lijkt dit voor de Nintendo 3DS erg lastig te gaan worden en het is dan ook een punt waar het PR team regelmatig over nadenkt.
Het spreken met woorden is niet genoeg, daarmee kun je niet ervaren hoe uniek het spelen in 3DS is. een ander plan was om reclames naar bioscopen te brengen, juist omdat deze 3D beelden weer kunnen geven, maar ook dit bleek geen goede keuze: het uniek van de 3DS is dat je geen bril nodig hebt om de beelden te kunnen zien, terwijl je deze in de bioscoop juist wel op zet.
“Consumers can’t see the real surprise without the 3DS in front of them – cool footage isn’t enough – but [when] I went to our booth [at E3] and found consumers being surprised, saying ‘Wow!’, I was relieved to see those reactions.”
|