Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXbox ScarlettAppMisc    
18 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 November 2019 
(0) 
(6) 
(3) 
(0) 
16 November 2019 
(0) 
(0) 
15 November 2019 
(0) 
(1) 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 November 2019 
(0) 
(0) 
(4) 
(3) 
(2) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
(5) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
13 November 2019 
(2) 
(0) 
(2) 
(7) 
(0) 
(0) 
(1) 
12 November 2019 
(7) 
(5) 
(3) 
(7) 
(4) 
(3) 
11 November 2019 
(4) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(10) 
(0) 
(0) 
10 November 2019 
(10) 
(5) 
(4) 
(0) 
09 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
(3) 
08 November 2019 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
07 November 2019 
(17) 
(3) 
(0) 
(16) 
(0) 
(0) 
(5) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 November 2019 
(5) 
(4) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 November 2019 
(0) 
(0) 
(5) 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
04 November 2019 
(5) 
(4) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
03 November 2019 
(7) 
(1) 
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
[E3] De persconferentie van EA
Nieuws:

Remedy: 'Alan Wake draait op 720p'


Door Rene Groen op 18-04-2010 om 11:36
Bron: Examiner

De resolutie waarop een game draait is voor velen een reden tot een flinke discussie, zo ook bij Alan Wake.

Op het NeoGaf forum was te lezen dat Alan Wake in een resolutie van 547p zou draaien. Remedy geeft nu echter een officiële verklaring waarin ze aan geven dat enkele plaatjes op het internet in een lagere resolutie stonden, maar dat de game zelf gewoon in 720p zal draaien:

quote:
"The game is 720p. Those screenshots are based off footage captured at 960x540 like cocorenut pointed out, of course there will be some downsampling involved.

As has said before Videogameszone and Gamepro both released footage without approval and due to the fact that we don't know how many compressions their videos went through or what process they took it's best not to use those videos as sources."


11:43  Video toont Natal's herkenningssysteem
11:35  SC: Conviction bonussen nu te downloaden
 Reacties (33)
 Pagina: 1 | 2
Gast (80.56.51.xxx) op 18-04-2010 om 11:46
waarom niet 1080i of 1080p ? :(

Gast (145.7.224.xxx) op 18-04-2010 om 12:01
Alan Wake draait gewoon op 535p en word door de 360 OS geupscaled naar 720p.

Dus, het spel draait officieel gewoon op sub HD.

Gast (62.131.51.xxx) op 18-04-2010 om 12:08
boeie als het maar mooi uitziet
ik weet in ieder geval wat ik in mei koop de gameplaybeelden en de setting hebbben mij al overtuigd!

Gast (87.212.116.xxx) op 18-04-2010 om 12:16
En maar ophef maken over deze game en dan vervolgens met 720p aankomen lol.

Shadowx op 18-04-2010 om 12:22 [Niv: 155 / Exp: 7765]
720P is niks slechts aan, enige wat ik merk aan zulke opmerkingen zijn waarschijnlijk PS3 fanboys die jaloers zijn dat deze topper alleen maar op de X360 verschijnt.

Ik heb hem besteld en ga zeker genieten van deze game das 1 ding wat zeker is.

Gast (85.145.136.xxx) op 18-04-2010 om 12:23
87.212.116.xxx) <- Dan ben jij kennelijk de enige die deze 'ophef' heeft verzonnen. Lol.

SCRAP op 18-04-2010 om 12:32 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Op de huidige generatie consoles is 720p een nette resolutie. Geldt voor de 360, geldt ook voor de PS3. Een hogere resolutie kan natuurlijk ook, maar dat zou dan ten koste gaan van andere grafische details, zoals bijv. de textures. Er is nou eenmaal een enorm tekort aan geheugenbandbreedte en pixelfillrate op beide consoles. Wil je echt 1:1 pixelmapping FullHD, dan zal je een PC moeten gebruiken of moeten wachten op de volgende generatie consoles. Take it, or leave it....

Gast (145.7.224.xxx) op 18-04-2010 om 12:45
Shadow, over welke ps fanboys heb je over?

Ik lees geen enkel negative reacties namelijk, snap niet dat jij gelijk met fanboys kom opzetten.

En hoe weet jij dat deze game een topper word? Heb jij het spel al?

En geloof me, ps fanboys zijn niet jaloers op een spel dat op de 360 komt, want ze hebben zoveel AAA ps3 exclusives.

Een game dat wordt geupscaled naar 720p hoeft niet slecht te zijn.
Ik vind zelf de atmossphere heel mooi zelfs al kost het de grafiche en visueel aspecten van het spel, daarom heb ik hem ook besteld en maar hopen dat het niet tegen gaat vallen.




Roderick op 18-04-2010 om 12:49 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Nee die posts heb ik verwijderd. Alles wat met de PS3 te maken heeft blijft hier weg. Dit gaat om Alan Wake, niks anders.

SCRAP op 18-04-2010 om 13:00 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Hij wordt alleen geupscaled als je hem op 1080 wilt draaien. Intern draait hij dus op 720p. Weinig mensen hebben een FullHD tv en veel moeten het zelfs nog met een SD tv doen. 720p is derhalve ruim voldoende. Feit is dus dat hij 720p draait. De illegale screenshots waar hij het over heeft waren gedownscaled naar 540 beeldlijnen. Daar gaat dit bericht nou juist over. Lijkt me vrij eenvoudige informatie, die verbazingwekkend, toch nog verkeerd geinterpreteerd kan worden.

Gast (145.7.224.xxx) op 18-04-2010 om 13:06
Srap, de 360 OS doet het upscalen daarom vind ik heel erg raar dat Remedy zulke informatie achter houdt voor ons, ik heb een dikke Sony bravia 1080p 3D tv en wil niet verrast worden met blokkerige pixels wat vele 360 games hebben omdat ze niet eerlijk waren qua resolutie. Ik heb daar echt negative ervaring mee.p, ik hoop alleen dat AW dat niet heeft.

Gast (94.209.44.xxx) op 18-04-2010 om 13:06
Als je meer als 3.5m van je LCD vandaan zit en hij is niet groter als 42" dan ziet neimand het verschil tussen 720p en 1080p met je blote oog.

Gast (85.147.12.xxx) op 18-04-2010 om 13:11
Pure onzin, verschil tussen 720p en 1080p zie je echt wel en dat bij 32inch zelfs.

Gast (145.7.224.xxx) op 18-04-2010 om 13:17
Heren, het verschil zie je toch vanaf 32" zoals gast 85.147.12.xxx zegt.

Bovendien heeft het ook temaken welke kwalitatieve schermen en merk van de fabrikant.

Berserk op 18-04-2010 om 13:26 [Niv: 139 / Exp: 6970]
720p is goed genoeg deze generatie en op deze resolutie draaien de meeste games of worden naar deze res geupscaled.

SCRAP op 18-04-2010 om 13:40 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Meneer gast 145, je hoeft mij niet uit te leggen hoe de 'architectuur' werkt. Ik en de hardware sites weten namelijk wel waar wij het over hebben, dit integenstelling tot een willekeurige 'gast 145'.

Hoe hoger de resolutie, hoe hoger de benodigde geheugenbandbreedte en pixelfillrate. Feit. Met de magere 22GB/s van Geforce 7800 die in de PS3 zit, kom je dus fiks tekort. Dáárom heeft de 360 een snel cache, om de langzamere geheugenbus enigszins te kunnen compenseren. De PC is inmiddels jaren en generaties verder, ook niet meer dan logisch dat de PC op dit vlak veel meer te bieden heeft. Dit heeft niks, maar dan ook niks met een vermeend verschil in architectuur te maken. Sterker nog, dit staat los van het verschil in architectuur.

Zal ik jou even uitleggen dat er in de opzet van een console en dat van de PC juist GEEN verschil zit? Het is in beide gevallen een combinatie van CPU + GPU + Geheugen met daartussen de interconnects met bijbehorende bandbreedte. Alles hangt op de communicatie tussen de diverse onderdelen, pc of console, dat maakt niks uit. Als de verbinding tussen de diverse componenten te smal is, dan hapert er iets. Ik krijg altijd loze termen als XDR om m'n oren geslingerd. Dit zijn loze labeltjes die niks zeggen. Je moet kijken naar de cijfers en 22GB/s was een paar jaar geleden netjes, maar anno 2010 is het een giller. En de Geforce 7800 in de PS3, want ja, er zit gewoon een PC videokaart in, zelfde 'architectuur', zelfs nog iets uitgekleed t.o.v. de PC variant, is een kaart van 4 generaties en 2 DirectX versies geleden. Oud, langzaam en beperkt. Prima voor in de PS3, begrijp me niet verkeerd en op het vlak van Polygonen ondersteund door de Cell tovert hij nog aardige plaatjes op je scherm ook. Alleen moet je blij zijn als hij 720p vloeiend kan weergeven.

Nogmaals, je hoeft mij op hardwarevlak niks uit te leggen hoor. Als je weet wat ik doe, op welke gebieden ik ervaring heb, dan zou je je zelfs schamen met zo'n opmerking en ik heb nu al in de gaten die je weinig kaas gegeten hebt van computertechniek. Sorrie hoor....

SCRAP op 18-04-2010 om 13:46 [Niv: 22 / Exp: 1102]
Oh, ik zie dat je nog een post hebt geplaatst gast 145. Naast mij en diverse hardwaresites voor onnozele leugenaars uit te hebben gemaakt, durf je ook nog de berichtgeving van Remedy zelf in twijfel te trekken? Remedy geeft aan dat het spel op 720p draait. 540p was afgeleid van diverse onofficiele screenshots.

Zolang het tegendeel nog niet bewezen is geef ik Remedy het voordeel van de ""twijfel"". En jij, tsja, jij reutelt maar heerlijk verder. Ik heb je wel in de gaten. Het is mooi weer, ga buiten spelen of zet je PS3 aan, maar deze 'discussie' met jou is ten einde.

Roderick op 18-04-2010 om 13:48 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Posts verwijderd. Scrap een waarschuwing wegens offtopic gaan, ondanks je inhoudelijk sterke post.

Het moet gewoon ONTOPIC en ik waarschuw NIET nog een keer.

Gast (81.242.32.xxx) op 18-04-2010 om 14:33
Gek, waarvan kwam die 1080p trailer dan in 2008?

GanGsterG op 18-04-2010 om 14:58 [Niv: 256 / Exp: 12782]
720p is toch goedgenoeg de ps3 exclusive draaien ook op 720p en zien er goed uit.
Dus dat alan wake op 720p draait is niks mis mee beter dan 547p toch.


grote games met 1080p zijn denk toch te zwaar voor de 360 en ps3.
de meeste games met 1080p op de ps3 tenminste zijn vrij kleine games zoals wipEout.

Velqor op 18-04-2010 om 15:34 [Niv: 191 / Exp: 9548]
GanGsterG

True,
ik vind het ook goed genoeg. Volgende generatie moet wel alles 1080p vindik

chimnino op 18-04-2010 om 15:47 [Niv: 94 / Exp: 4709]
@ roderick

Wordt er dan nu eindelijk eens beter gemodereerd hierzo? Ben al die fanwars al focking lang beu, maar jullie doen er normaal geen ruk aan. Ja, de mogelijkheid tot reageren verwijderen ofzo... Als jullie actieve mods nodig hebben, vraag er dan om. Ik geloof dat er met mij nog zat andere zijn die al dat gedrag beu is en graag zou willen helpen het de kop in te drukken.

OT: Ongeacht de resolutie, het spel heeft te lang geduurd, is naar mijn idee veranderd van het originele idee en heeft de pc laten vallen. Ik heb er eerlijk gezegd weinig behoefte meer aan maar ik twijfel er niet aan dat het spel dikke scores gaat binnenhalen.

SCRAP op 18-04-2010 om 17:19 [Niv: 22 / Exp: 1102]
@gast 81.242, die 1080p trailer was dan waarschijnlijk van de PC versie. Het was aanvankelijk de bedoeling om hem ook op de PC uit te brengen, helaas gaat dit (nog) niet door. Echter heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat hij uiteindelijk toch wel op de pc verschijnt. Ik wacht er in iedergeval op. Dit soort games speel ik nou eenmaal liever met muis en toetsenbord.

Gast (87.211.243.xxx) op 18-04-2010 om 17:24
@Scrap
Ja een 7800 in de PS3 waar je nog een cell core aan toe kan wijzen .
Alan Wake ik wacht gewoon op de PC versie, die komt er wel .

spl1c3r op 18-04-2010 om 18:54 [Niv: 2 / Exp: 92]
720p = TV < dan 40"
1080p/i = TV > dan 40"

dan pas merk je het verschil tussen 720p en 1080p/i

_Need_i_more_to_say_

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Alan Wake
Type:
Game
Releasedatum:
14-05-2010
Ontwikkelaar:
Remedy Entertainment
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media