Eén van de grootste releases van dit jaar is dit keer eens niet in december, maar al in maart. We hebben het natuurlijk over de PlayStation 3 exclusive God of War III.
Fans van de game hebben de demo inmiddels stukgespeeld, maar toch benadrukt de ontwikkelaar dat deze demo niet gelijk staat aan het eindproduct. De demo is dezelfde demo als die van de E3 uit 2009 en sindsdien is er veel gebeurd. Niet alleen zijn de finale lichteffecten toegevoegd, ook de framerate, motion-blur, depth of field en shading filters zijn verbeterd.
Senior Producer Steve Caterson benadrukt dat de locaties uit de demo weliswaar ook in de uiteindelijke game zitten, maar dat de gevechten en het aanzicht heel anders zal zijn. Dit komt niet omdat ze een gemakzuchtige demo uit wilden brengen, maar omdat alle tijd en aandacht naar de engine ging welke zich dan ook constant verbeterde:
quote: “It was hard to get something out to the press like, 'Ok, it's finished,' because it was never that we had sections fully done, so we pulled out sections that were done-ish. We never finished pieces of the game, we took complete passes at the game and finished it as a total project.”
|