Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

[Upd.] 'Alan Wake is als een TV serie'


Door Rene Groen op 17-02-2010 om 09:29
Bron: Game Informer

Ontwikkelaar Remedy brengt halverwege dit jaar dan eindelijk Alan Wake naar de Xbox 360. Alvorens het zover is geeft Remedy’s Sam Lake, schrijver van het verhaal, nog wat extra informatie.

Tegenover Game Informer gaat hij eerst in op de downloadable content voor het spel. Volgens Lake moeten we deze DLC zien als nieuwe seizoenen zoals dit ook bij een TV-serie het geval is, waarbij Alan Wake het eerste seizoen is. Het is niet zo dat je hierbij alle seizoenen gespeeld moet hebben om de game volledig te begrijpen, het eerste seizoen moet bij games al tevredenheid opleveren, maar tegelijkertijd moeten er enkele deuren open blijven staan om in de seizoenen erna op verder te borduren.

Lake gaat ook in op het gebruik van het element licht binnen de game. Het hebben van een lichtbron is van groot belang om te overleven, waarbij we het als een extra laag bovenop de conventionele actie moeten zien. Het is dan ook niet zo dat we helemaal geen gewone wapens tegen komen, alleen de avond valt in Bright Falls zal het donker zijn invloed hebben op mensen, dieren en objecten. Ieder van deze elementen heeft een bepaalde sterkte, gemeten vanuit een donkere aanwezigheid, en de sterkte van je lichtbron bepaalt hoeveel kans je hier tegenover maakt.

Als voorbeeld noemt hij een groep vogels, waar een zwakke lichtbundel genoeg is om ze te weerstaan. Door dit licht zullen ze verbrand worden en verdwijnen. Een sterkere vijand zal weliswaar ook 'geraakt' worden door dit licht, maar het zorgt er enkel voor dat zijn donkere aanwezigheid verdwijnt, terwijl de vijand nog op je af kan komen, en je deze met andere wapens af zult moeten maken. Ben je overigens in het bezit van een sterke lichtbron, neem een flash-bang grenade of flare gun, dan kun je deze vijanden wel met licht uitschakelen.

De schrijver benadrukt dat de game zich niet alleen maar in het donker af zal spelen. Middels flashbacks en beelden uit je geheugen zul je ook delen zien die zich overdag af hebben gespeeld, om je als speler een realistischer beeld te geven. Zou er enkel van begin tot eind actie zijn, dan zou je als speler al snel verlamd raken en dan zou de actie na verloop van tijd minder spannend aanvoelen.

Alan Wake ligt op 21 mei in de winkels.

[Upd.] Lake laat tegenover CVG nog wat meer over de vroege ontwikkeling van de titel. Remedy begon de titel als een open sandbox game, maar gedurende de jaren die volgende zijn ze gaan experimenteren en kozen ze uiteindelijk een meer lineaire aanpak.

quote:
“For example, early on we tried out sandbox elements. With them we were constantly running into situations where we had to [endure] big compromises in our thriller pacing and our thriller storytelling. At the end of they day we decided it wasn’t worth it. We wanted to do a story-driven game – that’s what we feel Remedy games are supposed to be.”


09:33  Codemasters stopt Dragon Rising ondersteuning
09:26  Famitsu met flinke rij cijfers
 Reacties (15)
 Pagina: 1
Gast (77.60.172.xxx) op 17-02-2010 om 08:53
hebben nu!!!! _O_

Gast (188.202.62.xxx) op 17-02-2010 om 09:32
Max Payne 1 was ook altijd 's nachts. Wat was die game vet:)

Gast (143.166.255.xxx) op 17-02-2010 om 09:38
max payne is legendarisch uit een legendarische game tijdperk _O_

Gast (77.248.9.xxx) op 17-02-2010 om 11:53
Dus het spel is niet eens free roaming?

Gast (159.46.2.xxx) op 17-02-2010 om 12:25
Milk milk milk milk milk milk milk milk milk milk milk milk milk etc. :r

Gast (62.200.20.xxx) op 17-02-2010 om 12:54
zeg je dat ook als straks de eerste extra "afleveringen" van heavy Rain verschijnen

MocroMo op 17-02-2010 om 13:57 [Niv: 30 / Exp: 1502]
Alan Wake de titel voor de xbox voor mij voor dit jaar:d

Jonezy op 17-02-2010 om 14:08 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Lijkt me helemaal niets maar er zullen mensen zijn die zo'n aanpak waarderen.

Christian Vuye op 17-02-2010 om 15:09 [Niv: 76 / Exp: 3816]
Alan Wake wordt voor mij een belanrijke game dit jaar!

the_dan op 17-02-2010 om 15:44 [Niv: 310 / Exp: 15521]
voor mij ook wel (mits goed uitgewerkt)


Stammetje91 op 17-02-2010 om 18:59 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Toen ie werd aangekondigd leek de game me veel leuker.Toen was het nog dat je overdag onderzoek deed en het 's nachts een survival horror game werd.

Nu spreekt het me vrijwel niet meer aan.

MarcianoNL op 17-02-2010 om 21:38 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Inderdaad het begin idee klonk mij ook veel beter in de oren. Maar desalniettemin kijk ik erg uit naar deze titel.

Gast (87.211.243.xxx) op 17-02-2010 om 22:26
Elke 20 minuten reclame ?

Stammetje91 op 18-02-2010 om 16:28 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Lol

im2 op 19-02-2010 om 12:33 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Middels flashbacks en beelden uit je geheugen zul je ook delen zien die zich overdag af hebben gespeeld, om je als speler een realistischer beeld te geven.

Dan hoop ik dat ze daar ook eens beelden van tonen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Alan Wake
Type:
Game
Releasedatum:
14-05-2010
Ontwikkelaar:
Remedy Entertainment
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media