Eén van de eerst aangekondigde games voor de Xbox 360 was Dead or Alive 4. De game is al even in ontwikkeling maar lang nog niet afgewerkt, het wordt dus nog even afwachten. In een interview met Famitsu Xbox wou Itagaki, de belangrijkste man achter Team Ninja en Tecmo toch wat zeggen over de game.
Hij zegt onder andere dat het team zich concentreert op realistische animatie van de beweging van kleding en haar, die laatste zal wel niet haar per haar gebeuren om tijd te besparen. Hij liet ook weten dat er plannen waren voor downloadbare kledij, elk personage zal tien kostuums hebben. Dankzij de nieuwe Dev Kits op volle kracht is er eindelijk ook misteffecten toegevoegd aan de game.
De gameplay is gebaseerd op die van Dead or Alive ++, de favoriete DoA van Itagaki die in 1998 verscheen in Japanse arcades. Hierdoor is de game veel meer op aanvallen gericht en zullen er meer omkeertechnieken zijn om een aanval te counteren. De stijlen van elk personage zullen verder uit elkaar liggen en door het aantal personages, meer dan twintig in totaal waaronder 17 oude, zal de game anders aanvoelen dan vorige delen.
Er zullen ook meer houdgrepen zijn in dit deel zoals Leon's mount tackle en Jann Lee's dragon gunner uit Dead or Alive 3. Door deze verandering zal Lei Fan er bijvoorbeeld 14 hebben. Er zal ook een Camera man mode zijn waarin je speciale camera-effecten kan toepassen
|