Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
19 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
WWE 2K24
South Park: Snow Day!
Gamed Gamekalender April 2024
Rise of the Ronin
Nieuws:

Tweetal scans Final Fantasy XIII


Door Joni Philips op 02-11-2009 om 08:59
Bron: True Gaming

Met Final Fantasy XIII ontwikkelt Square-Enix een grootse RPG voor de PlayStation 3 en de Xbox 360. In de game volg je Lightning, het vrouwelijke personage die de mensheid moet vernietigen op bevel van de kristallen. Tijdens het spel wordt ze geholpen door Snow en enkele andere personages.




09:10  Japans God Eater packshot
08:54  Nieuwe Crystal Bearers scan
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Gast (95.98.15.xxx) op 02-11-2009 om 10:14
Sphere systeem... Hmmm i dunno, niet heel fan van...

megaminh op 02-11-2009 om 10:42 [Niv: 8 / Exp: 406]
die sphere system is net zo als FFX? of net als die van FFXII want die was zwaar kut.

Gast (80.57.38.xxx) op 02-11-2009 om 11:07
zoals FFX. En dat was het beste level system die ik heb meegemaakt.

Gast (87.66.6.xxx) op 02-11-2009 om 11:44
Ik hoop liever iets origineels, want ik vond Sphere Grid slecht. Een systeem zoals IX zou ik veel leuker vinden, waar ieder personage zijn eigen unieke skills heeft. Of een terugkeer van het jobsysteem zoals in V mag ook. Maar geen Sphere Gid meer, dank u beleef.

Mafusto op 02-11-2009 om 12:09 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@ gast hierboven.
Spheregrid van FFX was zeer goed uitgewerkt.
Zo had je in het begin van de game verschillende ´´jobs´´ en kon je die gedurende het spel meerdere `jobs` leren. In FFXII had je teveel vrijheid waardoor het niet echt bijzonder meer was.

Gast (80.57.38.xxx) op 02-11-2009 om 12:27
ja maar daarom weet .66.6 ook helemaal niks van dit soort zaken af. Maargoed daarom is het ook zn mening en geen feit. Feit blijft dat het een uitstekend systeem is die compleet naar behoren werkt.

Gast (132.229.205.xxx) op 02-11-2009 om 13:15
Mafusto: Heb je het niet over FFX-2? Want iedereen kon hetzelfde leren in FFX (op enkele abilities/spells na mss)

Gast (84.192.208.xxx) op 02-11-2009 om 13:30
@ Mafusto

Uiteindelijk was er geen verschil tussen de Sphere Grid en het License System.

Als puntje bij paaltje neerkwam kon iedereen alles leren, behalve dan Summons en Overdrives/Quickenings.

XIX op 02-11-2009 om 13:34 [Niv: 20 / Exp: 1012]
Ik hou niet van het sphere system, level up moet gewoon ouderwets gebeuren. Ik heb liever dat ze tijd steken in weer een materia system. Dat was pas leuk.
Een uitgebreider materia systeem van FF7 en het lvl up boiet me niet eens meer zo veel

Gast (87.66.6.xxx) op 02-11-2009 om 13:47
@ Ga 80.57.38, ik weet genoegvan dat soort zaken af. Heb alle delen van de hoofdreeks, op XI na, gespeeld, us ik weet voldoende om een oordeel te vellen over wat ik wel en niet leuk vind. Of ben je echt zo vol van jezelf dat je denkt dit in mijn plaats te kunnen doen?

Ik vond het Sphere Grid niks, en er was in de verse verten geen unieke personages te bespeuren. Iedereen kon hetzelfde worden met als enige verschil wapens en Overdrives. Net zoals in VI, VII, VIII en XII.

Geef mij maar iets waar ik reden heb om verschillende personages te gebruiken, in plaats van steeds dezelfde drie mdat het toch geen zak uitmaakt welke je kiest, ze doen toch allen hetzelfde. IX deed dit zeer goed, een soortement verbetering op he systeem gezet in IV.

Een jobsysteem als in V mag ook, want al kan iedereen daar hetzelfde leren, uiteindelijk kon je uit al je gemasterde abilities er toch slechts twee tegelijk gebruiken, en dan enkel als Freelancer. Ook zorgden de unieke job kostuums per personage (en dat waren er 5) voor variatie, al waren de vaardigheden gelijk voor elke job.

Maar SE moet es eindelijk afstappen van het systeem waar op het einde van de game iedereen hetzelde is. Vind ik toch. Maar goed, aangezien ik dat nie mag vinden van jou omdat ik er toch niets van weet, zal ik dat maar niet vinden.

Goof op 02-11-2009 om 14:09 [Niv: 96 / Exp: 4791]
Ben ook niet zo'n fan van Sphere Grid, maar wie wel?

Gewijzigd door Goof op 02-11-2009 om 14:09

Onna76 op 02-11-2009 om 14:10 [Niv: 372 / Exp: 18579]
Moi

Gast (132.229.205.xxx) op 02-11-2009 om 14:22
Je hebt natuurlijk wel stats-verschillen. Zo zul je weinig aanvallende Mogjes (Lulu) zien en nog minder Fire-castende Auron. Nog duidelijker in XII, alhoewel de ability om 'Leather/Plate' te dragen echt raar is... Het is toch zeker geen WoW XD

Mafusto op 02-11-2009 om 15:20 [Niv: 115 / Exp: 5756]
Ten eerste kun je altijd zelf bepalen wat je wel en niet wil leren.
Ten tweede waarom zouden chars niet elkaarts moves kunnen leren? Want uiteindelijk gebruikt iedereen een soortgelijke manier van anvallen. Dan is het normaal dat mensen elkaar vgaan na doen en dus na verloop van tijd elkaars skills leren. Dingen die ze niet van elkaar kunnen leren zoals Kamahri (Blue mage, Lancets speciale effect) is persoons gebonden en kunnen dus niet door andere chars geleerd worden en zijn daarom ook overdrive moves. ( Waarom zou je overdrives dus toevoegen als iedereen ze kan leren.)

Kortom: Het gridsystem maakt het lvlen realistischer.

Gewijzigd door Mafusto op 02-11-2009 om 15:21

Gast (80.126.39.xxx) op 02-11-2009 om 15:27
ik wil het net als 10 hebben maar net even beter

Gast (83.83.132.xxx) op 02-11-2009 om 16:58
Weet je als elke character aparte skills heeft voegt dat ook toe aan de emotionele binding aan de personage's en het verhaal vind ik.
het probleem was dat qua skills iedereen in FFXII op elkaar leek en ook qua verhaal bleven de personages oppervlakkig vond ik.
dus echt geen was uniek die eruit sprong vond ze zielloos en leeg en naar mij smaak was 12 de slechtste ff uit de reeks en ik speel m al die hard vanaf de begin delen.

Gast (87.66.6.xxx) op 02-11-2009 om 18:13
@Mafusto, ga weg. Het Sphere Grid was gewoon cloon-personages in een nieuwe vorm. Net zoals Juctioning dat was, Materia dat was en Espers dat waren. De enige FFs met echte unieke personages waren IV en IX. En het ziet er naar uit dat dat zo zal blijven. Nochtans was het lvlen in IX veel realistischer. Zidane was een dief, en dat bleek uit zijn ervaringen. Eerlijke ridder Steiner zou nooit zjn Skills willen overnemen, bijvoorbeeld. Dat is pas realistisch, en het integreert het vechten veel beter in het verhaal, aangezien je in het gevecht nog steeds kan zien dat elk personage anders is.

Leg mij eens uit waarom een white mage als Yuna plots aanvallen van Auron zou kunnen gebruiken? Realistisch? Men gat. Yuna, zo'n zwak gebouwd meisje die plots 99 999 damage gaat dealen met een STAF?! Komop. En voor je het vraagt, yep, ik ken gasten die hun Sphere Grid optimaal hebben ingevuld. En iedereen was statistisch een cloontje van elkaar en kon met attack 99 999 damage doen.

In IX kon ook iedereen 9999 schade doen, maar ieder op een unieke manier, voor elk personage anders. Dat is leuk, dat is een manier om je van personages te doen wisselen.

Mafusto op 02-11-2009 om 19:03 [Niv: 115 / Exp: 5756]
@ gast hierboven.

Dat is nu het mooie aan het Grid system. Als je wil kun je chars uitbouwen dat ze allemaal hetzelfde zijn, allemaal max stats hebben. Maar hert MOET niet. Je kunt keuzes maken. Wil je niet dat Yuna bijv Gaurd Breaker zou kunnen dan leer je het haar niet. Als je gewoon het spel doorspeelt dan kun je gewoon 1 path volgen waar je gewoon 2 classes kunt binden tot het spel uitgespeeld is. Sterker nog je kunt FFX uitspelern met alleen de eigen class skills. (Kan het weten heb FFX vaak genoeg met 1 char uitgespeeld.) En de gasten die je kent die max stats hebben enzo vraag er eens aan hoelang ze erover hebben gedaan. Dan zul je merken dat ze ver na het uitspelen nog bezig zijn geweest met lvlen. En dan nog gebruiken ze bijv Yuna boven Kamahri door de Overdrives. Het blijft een ander personage ook al kunnen ze voor 90% dezelfde aanvallen. Het Grid system werkt fantastisch als je weet hoe je er mee om moet gaan. Je bent nergens aan gebonden en je kunt of alles leren, combineren, een class leren of helemaal niks leren. Kortom voor elk wat wils.

Gewijzigd door Mafusto op 02-11-2009 om 19:03

Gast (87.66.6.xxx) op 02-11-2009 om 21:38
Neemt niet weg dat het zeker niet realistischer is dan IX. Verre van zelfs. Voor de rest heb je wat mij betreft gelijk. Vind het zelf gewoon geen leuk systeem. Heb liever klassieke EXP gekoppeld met AP voor abilities met unieke personages, met geen mogelijkheid tot clonen.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Final Fantasy XIII
Type:
Game
Releasedatum:
09-03-2010
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Square Enix
Media:








Meer media