Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

inFamous


Door MaartenL op 16-06-2009 om 13:28
Bron: Gamed

Wat zou jij doen, mocht je op een gegeven moment de beschikking krijgen over superkrachten? Daar gaat Infamous, Sucker Punch’s eerste PlayStation 3 exclusive, je een antwoord op geven. Aangezien deze ontwikkelaar ons met de Sly Raccoon-reeks al mocht verwennen, waren de verwachtingen voor deze game dan ook erg hooggespannen.

In inFamous neem je de rol aan van Cole McGrath, een simpele fietskoerier die door een tragische gebeurtenis plots de mogelijkheid krijgt om elektriciteit te beheren. Je bent helaas niet het enige wat veranderde: de hele stad wordt door de ontploffing die jou krachten gaf, ondergedompeld in totale chaos. Bendes veranderen van simpele drugsdealers tot georganiseerde groepen waarbij sommige leden eveneens beschikken over beperkte superkrachten. Het is nu aan de speler om de stad en zijn inwoners te redden of te verdoemen.


Je bent nog maar net gewoon aan het feit dat je over superkrachten beschikt en je wordt al meteen de keuze voorgeschoteld tussen de goede en de slechte acties. Nou ja, slecht? Als je de uitleg van Cole hoort bij deze momenten kan het soms alleen maar logisch genoemd worden. De keuze die je zal maken bij deze momenten zullen beslissen hoe je krachten evolueren maar ook hoe de inwoners jou bekijken. Ga je de held uithangen dan zullen mensen je toejuichen en terwijl foto’s nemen. Ga je echter de egoïst spelen, dan zullen ze je wegjagen en bekogelen met stenen. Ook het verhaal zal zich afhankelijk van je status ontwikkelen en de gevolgen hiervan tekenen zich af op het beeld van de stad.

Als beginnende superheld beschik je nog niet over echt veel krachten maar door middel van substations in de riolen te activeren, krijg je al snel een uitgebreider arsenaal. Buiten de standaard bliksemschicht kan je een schokgolf maken die voorwerpen en vijanden weg blaast. Later krijg je onder meer nog bliksemgranaten, een energieschild tot uiteindelijk een bliksemstorm. De manier waarop je de stad doorkruist, verandert ook door deze bijkomende krachten. Zo kan Cole zich snel voortbewegen door elektriciteitskabels of treinsporen te grinden en met energie af te stoten via zijn handen kan hij een beetje door de lucht zweven.


Hierdoor wordt exploratie zeker een leuk gebeuren. Van kabel tot kabel grinden en op gebouwen klimmen is erg leuk en vooral, goed uitgewerkt. Cole zal zich automatisch vastgrijpen aan objecten of uitstulpingen waar hij aan kan hangen. Hierdoor hoeft de speler zich zelden zorgen te maken over zijn sprong want nagenoeg alles is beklimbaar. Er is echter ook één nadeel bij dit systeem en dat is naar beneden gaan. Wil je ergens van boven een gebouw tot in het midden gaan dan moet je ver genoeg springen zodat Cole zich niet vastgrijpt aan elke uitstulping die er is. Gelukkig is dit met wat gewenning zo vergeten. Door middel van verkenning kan je collectibles verzamelen. Deze komen in de vorm van dead drops, dewelke audiotapes zijn die verder het verhaal uitleggen of blast shards, fragmenten van de ontploffing die je totale energiepoel zullen verhogen.

Pagina: 1 | 2
Beoordeling
Gameplay   85
Sound   90
Graphics   90
Replay   75

Met inFamous schiet Sucker punch meteen raak.
85


14:04  Fight Night: Round 4 met vijftal video's
13:19  Forza Motorsport 3
 Reacties (52)
 Pagina: 1 | 2 | 3
Scar op 17-06-2009 om 09:14 [Niv: 90 / Exp: 4507]
@ Gast 213.199.128

Je bent zeker wel wat tijd zoet met deze game, na good ben ik nu bezig met evil. Hij heeft alleen geen online, dus heb je misschien 30 a 40 uur in deze game gestopt dan ben je er wel klaar mee.

Maar dat vind ik best lang en niet zonde van je geld, is waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als met prototype.

MaartenL (Redacteur) op 17-06-2009 om 09:17 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Scar: Welke fouten zie jij dan?

Overigens zit ik al boven de 40 uur met prototype en ik ben nog lang niet klaar. Niet te vergeten dat ik nog moet beginnen aan een New Game+ (herbeginnen met alle upgrades van je vorige game).

@ Gast 213.199.128.xxx: Je kan de game zeker 2x uitspelen waarmee je toch wel een goede 40 uur plezier mag verwachten.

Gewijzigd door MaartenL op 17-06-2009 om 09:21

 Pagina: 1 | 2 | 3

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
inFamous
Type:
Game
Releasedatum:
29-05-2009
Ontwikkelaar:
Sucker Punch
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media