Review: Sacred 2: Fallen Angel
Door Cor op 05-06-2009 om 12:39
|
Bron: Gamed
|
In 2004 kwam Ascaron met de actie-RPG Sacred voor de PC. Deze kreeg eind 2008 een opvolger met de titel Sacred 2: Fallen Angel. Nu is de game ook uitgekomen voor de PS3 en de Xbox 360. Was dat een goede zet, of had hij beter op de PC kunnen blijven?
Voor wie niet meer zoekt dan het neerslaan van onuitputbare hordes vijanden heeft de game dus genoeg te bieden. Jammer genoeg houden de positieve punten daarmee grotendeels ook op. Het verhaal blijft veel op de achtergrond en weet niet echt te boeien, dorpen en steden bestaan enkel als plekken om nieuwe quests te verkrijgen en om je geplunderde wapens te verkopen, en de gameplay en het vechten worden snel eentonig. De game mist enige diepgang. Verder is het zo dat waar je vaak in RPG’s jezelf vooruit werkt in je vaardigheden en steeds gavere aanvallen krijgt, je hier al vrij snel beschikking hebt over alle skills. Het enige wat daarna nog verbetert is de schade die je met deze vaardigheden doet.

Hoewel Sacred 2 ontzettend veel queestes kent, zijn deze niet heel erg geïnspireerd. Bijna allemaal komen ze neer op het uitmoorden van een bepaald aantal bandieten, het verzamelen van enkele voorwerpen of het escorteren van iemand. Wie geen zin heeft om veel teksten te lezen kan de uitleg van de queesten overslaan, naar de locatie op zijn kaart lopen en daar alles uitmoorden: in de meeste gevallen heb je dan je queeste wel volbracht. Escortmissies willen nog wel eens frustrerend zijn, omdat de AI in de game vrij slecht is. De tactiek van de vijanden bestaat uit net zo lang op jou inhakken tot je dood bent, en dat maakt niet heel veel uit, veel meer wordt er in dit soort game toch niet van ze verwacht. De mensen die je moet beschermen gedragen zich alleen niet veel slimmer. Als ze aangevallen worden slaan ze vaak op de vlucht, en rennen ze recht de armen in van andere vijanden. Dit maakt het ontzettend lastig om escortmissies tot een goed einde te brengen.
Naast dat de game stapels quests heeft is de gamewereld ook nog eens ontzettend groot. In deze wereld zul je door een breed scala aan verschillende omgevingen lopen. Alleen het doorkruisen van deze wereld zal je vele uren kosten. Om de speelduur te verlengen kan je de game ook nog coöperatief met meerdere spelers spelen. Wie het wil kan dus heel veel tijd met deze game kwijtraken.
Grafisch gezien is de game een beetje een gemengd geheel. Aan de positieve kant is de game vol kleur en zien bepaalde effectjes, zoals het water, er goed uit. Aan de andere kant zijn de modellen van de personages van een mindere kwaliteit, en zijn de animaties ook niet erg bijzonder. Speciale aanvallen hadden ook wat meer overdonderend neergezet mogen worden: zo vroeg ik mij met mijn Shadow Warrior aan het begin af of zijn speciale aanvallen wel werkten. Het enige waaraan dit te zien was was de hogere schade die ik deed, door de animatie kreeg je niet echt het idee dat er iets bijzonders gebeurde. Verder heeft de framerate de neiging om soms flink in te zakken, en in steden moet je om de zoveel tijd een paar seconden wachten voordat het volgende gebied geladen is.

Op het gebied van geluid geldt eigenlijk hetzelfde. Wapengeluiden zijn goed, maar de stemmen, vooral die van de spelkarakters, zijn vaak te overdreven en daardoor erg vervelend. De soms wat ruige muziek past misschien niet helemaal bij het tijdperk, maar het zet wel de sfeer voor het betere hakwerk.
Sacred 2: Fallen Angel is een actie RPG die zich op een vrij selecte groep personen richt. Wie graag bezig is met het verslaan van een constante stroom vijanden en het levellen van zijn van vaardigheden kan met deze game goed uit de voeten, en kan zich er uren mee bezig houden. Daar komt bij dat het aanbod van dit soort actie RPG sowieso gering is op de consoles. De game heeft hiernaast weinig meer te bieden, en andere gamers zullen dan ook struikelen over de eentonigheid, het gebrek aan verdere diepgang en de vele foutjes die de game nog heeft. Zij kunnen Sacred 2 dan ook beter links laten liggen.
|
Pagina:
1
|
2
|
Beoordeling
Gameplay |
65 |
Sound |
63 |
Graphics |
62 |
Replay |
68 |
Enkel voor de fans van het genre.
|
64 |
|
|
|
12:44 PSOne - Deel 29
11:58 Brawl stopt met uploaden
|
Reacties (17) |
|
Pagina:
1
|
|
BosnianBoss
op 05-06-2009 om 12:41
[Niv: 44 / Exp: 2193]
|
Terechte cijfer, wat een slechte game.
|
|
Cervantes
op 05-06-2009 om 12:42
[Niv: 117 / Exp: 5871]
|
dankjewel, ik was echt aan het consideren om hem te halen
|
|
Kenobixios
op 05-06-2009 om 13:00
[Niv: 54 / Exp: 2687]
|
Was ook aan het twijfelen, geld dan maar houden voor betere games
|
|
Gast (87.67.219.xxx)
op 05-06-2009 om 13:24
|
dit is een goed game, ga maar wat verder cod spelen
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 05-06-2009 om 13:29
[Niv: 751 / Exp: 37552]
|
We zien je recensie wel op het forum verschijnen.
|
|
Gast (83.98.179.xxx)
op 05-06-2009 om 13:29
|
Slechte review!! waarom word de online mode niet genoemd? samenspelen met max. personen, dat geeft toch een hele andere dimensie aan het spel!
Er is een erg diepe talent tree, kans is groot dat je er geen 2 dezelfde characters online tegenkomt. Voor de liefhebber is dit op dit moment de beste game in zijn soort voor console, het is dus wel duidelijk dat de reviewer niet van dit genre houdt!!!
|
|
Gast (83.98.179.xxx)
op 05-06-2009 om 13:30
|
max 4 personen**
|
|
Gast (83.98.179.xxx)
op 05-06-2009 om 13:31
|
Daarbij heeft de xbox versie een aantal problemen(crashes), die je niet op de PS3 tegen komt
gemiste kans van de review, volgende keer meer onderzoek voor je een review schrijft, wat oplepelen uit de manual of ergens anders van internet heeft niemand wat aan
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 05-06-2009 om 13:48
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
De online mode wordt wel genoemd, op de tweede pagina. En jij hebt blijkbaar de PS3 versie gespeeld, wij niet, dus wij kunnen niet weten of die versie beter is.
|
|
Gast (145.7.182.xxx)
op 05-06-2009 om 14:38
|
word het maar de budget editie
|
|
Onna76
op 05-06-2009 om 15:56
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Mweh misschien als ie een Eurootje of 15 Euro is bij de Britse sites anders laat ik m mooi waaien. Dan doel ik op de PS3 versie. Waarvoor jullie niet gewoon beiden versies hebben getest is mij ook een verassing, hoe moeten PS3 eigenaren weten of deze review geloofwaardig is voor hen? Niet dus.
Gewijzigd door Onna76 op 05-06-2009 om 15:56
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 05-06-2009 om 16:53
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Onna, je zit al zo lang op de site en je weet nog niet dat we niet van elke game alle versies krijgen? Verder worden we ook niet betaald voor het werk en spenderen we liever onze centjes aan games die we daadwerkelijk willen spelen, in plaats van een andere versie aan te moeten kopen om te vergelijken.
@ Gast 83.98.179: Omdat het nagenoeg de enige Hack & slash RPG op console is moeten we 'm dan maar hoger scoren? Zelf speel ik al lang dergelijke games en zelfs Titan Quest van enkele jaren terug komt ver boven de kwaliteit van Sacred 2, ook al kan je daar met 4 spelen...
|
|
Onna76
op 05-06-2009 om 20:13
[Niv: 372 / Exp: 18579]
|
Als jullie indruk willen maken met jullie reviews mag je ook wel onderscheid maken tussen de versies. Vreemd genoeg wordt dat met andere games wel gedaan. Een PS3 bezitter die deze review leest weet niet of de PS3 versie veel verschilt met dat van de 360 versie, toch nogal wiedes dat men daar commentaar op levert? Heb je als je voor een site werkt, moet je ook kritiek weten te accepteren.
En nee dat weet ik ook niet dat je maar een beperkt aantal discs krijgt en dan nog... Ik bezoek deze site omdat het 1 van de beste informatieve sites is en wat jullie wel of niet krijgen is niet mijn zaak, of wel soms?
Gewijzigd door Onna76 op 05-06-2009 om 20:20
|
|
Gast (83.87.91.xxx)
op 05-06-2009 om 21:29
|
dit spel is waar voor je geld, diepgaand, supergrote spelwereld, multiplayer die prima loopt, noem maar op.
Maar over smaak valt niet te twisten, jammer van het lagen cijfer. Ik zie het spel zelf als een dikke 7+/8
|
|
Roderick
op 05-06-2009 om 21:52
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Onna76: Je punt is ook erg duidelijk. Waar we kunnen vergelijken zullen we dit ook zoveel mogelijk doen. In de veronderstelling dat games tegenwoordig niet meer zoveel verschillen tussen de onderlinge platformen is het natuurlijk wel zo dat grondigheid daarin steeds minder sterk vereist is.
|
|
ComboKiller
op 06-06-2009 om 00:05
[Niv: 5 / Exp: 239]
|
heb dit op de PC en het probleem is... VEEL TE GROOT!! LOL
Absorbeerd zoveel van me tijd en ik heb nog ps3 trophies te halen  dillema's
|
|
Gast (77.95.97.xxx)
op 09-06-2009 om 11:27
|
Heb 'em nu ongeveer 15 uur gespeeld en ik vind het echt een heerlijke game.
Grote wereld, genoeg portals om niet geirriteerd te raken door backtracking.
Toffe classes en ook een goed combat systeem.
Niet te moeilijk allemaal, dus heerlijk relaxed op de bank hiermee.
Maar smaken verschillen dus blijkbaar.
Kijk er ook van op dat ie zo lekker speelt op de ps3. Het is mijn eerste RPG op de playstation en ik had verwacht dat ik spijt zou krijgen en em liever voor de pc gekocht had. Maar integendeel: de volgende RPG koop ik ook weer voor de playstation.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|