Het menselijke ras uitroeien was altijd al mijn droom. Toen Destroy All Humans uitkwam, was ik dan ook zeer blij. In een game is dat nu eenmaal veel gemakkelijker. Lees snel verder om te kijken of dit ook een game voor jou is.
De graphics van het spel zijn niet speciaal maar ze passen perfect bij de atmosfeer die dit spel moet uitademen. De personages zien er ook gedetailleerd uit, de aders op het hoofd van Crypto zijn bijvoorbeeld goed zichtbaar.De lichteffecten in het spel zijn ook zeer mooi. Er is ook veel variatie in de omgevingen, van een landelijk stadje tot een geheime militaire basis. Alles heeft zijn eigen type gebouwen en uiterlijk. De levels zijn trouwens zeer groot en er lijkt geen grens te zijn maar je wordt wel constant aangeraden om niet van je baan af te wijken.

Zowel de Xbox als de PS2 versie hebben echter wel problemen met pop-up. Terwijl je rondvliegt in je vliegende schotel is het mogelijk dat er opeens vijf meter voor je een gebouw verschijnt. Als je te voet rondloopt, valt dit gelukkig minder op. De camera is snel te bedienen, door de rechter analoge stick te gebruiken, maar als je te dicht bij een hek of een gebouw staat kom je vast te zitten en kijk je half door de muren. Deze twee problemen verprutsen de grafische kant van deze game.
Qua geluid is de game zeker top. Elk persoon in de game heeft een eigen stem. Zelfs de teksten van de onbelangrijke personages werd ingesproken. De beste stemmen werden logischerwijs voor de hoofdpersonages bewaard. De stem van Crypto werd ingesproken door Grant Albrecht die al eerder aan Spawn: Armageddon, The Punisher en Onimusha Buraiden meewerkte. Zijn stem klinkt zeer sarcastisch waardoor hij perfect bij Crypto past. De dialogen zijn ook grappig omdat Pox en Crypto constant op het scherp van de snede ruzie maken. Tenzij je sarcasme niet apprecieert, zul je zeker moeten lachen tijdens de filmpjes.
De wapens klinken goed en lijken niet op elkaar qua geluid. De personages zullen ook anders reageren op de verschillende wapens. Als ze geraakt worden door de Anal Probe bijvoorbeeld, lopen ze weg met hun handen op hun achterwerken terwijl ze schreeuwen dat ze geen Probe willen.

Ook de soundtrack haalt zijn inspiratie uit B-films. Het introliedje heeft wel wat weg van het lied dat speelt wanneer Kang en Kodos in The Simpsons verschijnen. De muziek past perfect bij de sfeer van de game.
|