Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

'Sadness was grotendeels science-fiction.'


Door Joni Philips op 17-05-2009 om 12:18
Bron: N-Europe

In 2006 opende de Poolse ontwikkelstudio Nibris de deuren waarna onmiddellijk de ontwikkeling startte van Sadness, een zwart-wit Wii game die snel aandacht trok.

Sinds de aankondiging is het echter regelmatig stil rond Sadness waardoor velen begonnen te twijfelen aan het bestaan van Sadness. Voormalig scriptschrijver Adam Artur Antolski heeft nu meer uitleg gegeven over zijn tijd bij Nibris en zijn werk aan Sadness. Hij was onder andere de bedenker van het verhaal, het zwart-wit concept en de belangrijkste personages.
    Antolski: "Ik startte in 2006 bij Nibris, ik had toen geen ervaring, ik was zelfs nog geen volwassene. Ik werd enkel aangenomen omdat ik voor een Nintendo fansite werkte, net zoals enkele collega's. Ik was Nibris zeer dankbaar voor de kans, maar ik vroeg me af waarom ze niemand met meer ervaring vroegen."
Op het moment dat Antolski bij Nibris begon, had men enkel de titel. De dagen na zijn aanwerving begon hij allerlei dingen te bedenken die uiteindelijk uitgroeiden tot het script van de game. Meer gebeurde er in zijn periode bij Nibris echter niet.
    Antolski: "Sadness was gedurende mijn verblijf grotendeels science-fiction. Er was maar één 3D object, een mijnkarretje. We werkten echter hard aan het concept, hoewel we het niet altijd eens waren. Sommigen wilden bijvoorbeeld de zoon van de heldin betrekken. Ik vond dat echter geen goed idee omdat het vervelend zou werken. Door deze verschillen ging de ontwikkeling slecht vooruit. Toen ik vertrok, was het script en het concept wel af."
Tijdens zijn verblijf werd Sadness enkele keren bijna een echt spel, maar het bedrijf had een groot probleem met deadlines omdat er geen echte leider was. Hierdoor mislukten die plannen altijd. Onder andere de deal met Frontlines mislukte zo. De samenwerking tussen Frontlines en Nibris leverde eigenlijk zeer weinig op. Het enige resultaat was het 3D karretje. Frontlines had namelijk problemen met het script en Nibris had problemen met de deadlines die Frontlines stelde. Antolski geeft zichzelf en zijn collega's dan ook de schuld dat de deal mislukte, hoewel hij misschien niet de hele waarheid kende. Wel weet hij dat Nibris geen Wii development kit had toen hij daar werkte, men had enkel een Dolphin (GameCube development kit). Hij is dan ook een beetje skeptisch over de ontwikkeling van het spel. Hij wenst Nibris echter veel geluk.



12:20  Battlefield Heroes naar PS3/Xbox 360?
11:53  Unanimis helpt met Vidzone
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Gast (62.163.240.xxx) op 17-05-2009 om 13:00
toch jammer, deze game heeft/had toch wel potentie, zeker als alles wat we gezien hebben een GC kit was.

Wii gamer op 17-05-2009 om 13:09 [Niv: 290 / Exp: 14517]
Nou jah, dit wordt dus de Duke Nukem van de Wii.

This will take forever.

Joni Philips (Eindredacteur) op 17-05-2009 om 13:51 [Niv: 1183 / Exp: 59160]
@Gast (62.163.240.xxx): Nee, wat we tot nu toe zagen was CGI.

Gast (83.86.156.xxx) op 17-05-2009 om 15:18
@ Wii gamer, ik dacht precies t zelfde, alleen zullen de meeste mensen na de E3 Sadness alweer vergeten zijn. Duke Nukem heeft denk ik meer fans die ernaar uitkijken (of uitkeken toen t aangekondigd werd)

Wii gamer op 18-05-2009 om 13:33 [Niv: 290 / Exp: 14517]
pcies... ik keek hier ook wel naar uit, omdat ze wel enigszins hoge verwachtingen hadden voor deze game, maar wow... wat een teleurstelling aan den top!

Gast (86.86.164.xxx) op 18-05-2009 om 16:00
een zwarte dag voor de wii-fans... al zat het er wel aan te komen.

Laatstewoord op 18-05-2009 om 17:52 [Niv: 6 / Exp: 284]
Eerder een zwart-witte dag. Vind je het gek dat het misgaat als ze eerst een script voor het verhaal schrijven en dan pas aan de technische kant gaan beginnen.

Gast (213.197.10.xxx) op 29-05-2009 om 17:32
Ik ben er heilig van overtuigd dat het nog wat gaat worden. Ik denk echt dat ze E3 wat zullen laten zien en dat begin volgend jaar, als ze die Wii developers kit eindelijk krijgen, het spel afhebben. Er wordt al aangekondigt dat het Eind dit jaar in Amerika uitkomt dus ik heb vertrouwen. Het zou echt zo'n domper zijn als het niet gebeurt.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Sadness
Type:
Game
Releasedatum:
TBA 2016
Ontwikkelaar:
HullBreach Studios
Uitgever:
Geen Uitgever
Media:








Meer media