Red Steel debuteerde op de Nintendo Wii als eerste FPS, maar wist niet verder te komen dan matige recensies. Commercieel gezien was de game wel een succes, getuige de verkoopcijfers van meer dan 1 miljoen.
Reden genoeg voor Ubisoft om weer aan de slag te gaan dus. En hoewel de van oorsprong Franse ontwikkelaar de laatste tijd de Wii bedolven heeft onder de matige en uiterst slechte games verdienen ze respect voor de manier waarop men verbeteringen lijkt aan het brengen in het vervolg op Red Steel, zodat de fouten uit het origineel niet opnieuw terugkomen. We zetten de feitjes even voor je op een rijtje:
- In de game kun je het speelbare personage 'upgraden'.
- Je kunt combo's maken waarbij zowel het zwaard als de gun gebruikt worden.
- De game focust zich op intense fysieke gevechten, met vuurwapens als tweede optie.
- Met de Z-knop kun je locken op een tegenstander a lá The Legend of Zelda of Metroid Prime.
- Wanneer de C-knop wordt ingedrukt kun je horizontaal en verticaal blokken.
- De lock-on kan constant geswitcht worden tussen vijanden.
- Het scherm flikkert wanneer je in de rug wordt aangevallen; een snelle klik op de A-knop laat je 180 graden draaien.
- Veel vijanden dragen kogelvrije vesten.
- De game kent géén open wereld (zoals bijv. GTA).
- De game is echter niet lineair, er zijn meerdere paden welke je kunt volgen.
- Er zullen verschillende HUB's zijn van waaruit je missies kunt kiezen.
- Los van het hoofdverhaal kun je sidequests doen.
- Er zitten collectibles in de game.
- Je kunt terugkeren naar oude gebieden om ze opnieuw te spelen met nieuwe vaardigheden.
- Er zal meer worden gedaan met Wii MotionPlus, buiten het vechten en het openen van deuren.
- Tijdens het avontuur zul je meerdere eindbazen tegenkomen.
- Afgelopen zomer (2008) is de productie van start gegaan.
- Er zal géén multiplayer in de game zitten, Ubisoft wil zich volledig richten op het leveren van een geweldig singleplayer avontuur.
- Men vindt het uitbrengen van multiplayer als downloadable content een goed idee, maar men wil niet dat mensen het idee krijgen dat ze worden belazerd, omdat ze zouden kunnen denken dat het al in de game had moeten zitten. Men houdt dus een slag om de arm.
|