Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(7) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Preview:

Broken Sword: Director's Cut


Door Gideon op 05-03-2009 om 18:12
Bron: Gamed

Het is nog maar enkele jaren geleden dat iedereen het ooit zo grote Point & Click Adventure genre langzaam zag afglijden naar een stille dood. Op enkele grote namen na, zoals bijvoorbeeld The Longest Journey en Fahrenheit, hield het op. De techniek maakte dat games steeds mooier en toegankelijker werden, waardoor First Person Shooters, Actie-Adventures e.d. het voortouw namen.


Op gameplay gebied zijn er enkele vernieuwingen doorgevoerd. Zo is er voor de beginnende spelers een hintsysteem. Wanneer de game het idee krijgt dat je vastzit verschijnt er een transparant vraagteken in beeld. Wanneer je hier op klikt geeft de game je een 'vage tip' welke je op het goede spoor moet zetten. Geen succes? Nogmaals klikken zorgt ervoor dat de game je meer tips geeft, totdat uiteindelijk het hele antwoord wordt gegeven. Let wel, het aantal hints wat je hebt opgevraagd wordt vermeld naast je savegame. Volgens Charles Cecil, de grote man achter de serie, moet dit systeem ervoor zorgen dat de speler niet te snel naar een walkthrough op internet grijpt, aangezien dit veel minder voldoening geeft, omdat je vrijwel altijd een kant en klaar antwoord voorgeschoteld krijgt en met een beetje pech de volgende puzzel ook al ziet. Voor de hardcore speler kan dit systeem echter uitgezet worden.



Nieuwe verhaallijnen brengen natuurlijk ook nieuwe puzzels met zich mee. Deze, en enkele bestaande puzzels, kennen ditmaal meerdere oplossingen. Ook de WiiMote wordt hierbij gebruikt, zo kun je voorwerpen kantelen door de controller ook te kantelen. De pointer neemt het 'point' gedeelte uit het point & click genre voor zijn rekening. Met een klik op de A-knop kun je hoofdrolspelers George en Nico voorwerpen laten gebruiken of met karakters laten praten. De B-knop wordt gebruikt om dezelfde zaken te onderzoeken. Wanneer de pointer over een object gaat in de omgeving wat gebruikt kan worden, dan zal de WiiMote licht gaan trillen. Met de besturing lijkt het dus goed te zitten en het hint-systeem moet, ondanks dat de game een uitstekend oplopende moeilijkheidsgraad kent, de nieuwe gamers op weg helpen. Mocht je echter toch vast komen te zitten dan kun je de hulp van een tweede speler inroepen, welke een eigen pointer heeft. Door op de 1-knop te drukken kan de besturing wisselen, waardoor de tweede speler zelf de interactie uitvoert.

Broken Sword: Director's Cut is op gameplay gebied uitgebreid, maar ook grafisch zien we enkele nieuwe trucjes. Zo is het gehele spel speelbaar in een hogere resolutie en er zijn veel meer kleuren gebruikt. Nieuw zijn de geanimeerde gezichten die tijdens gesprekken worden getoond. Deze zijn ontworpen door niemand minder dan comic-grootheid Dave Gibbons, welke bijvoorbeeld net klaar is met zijn werk aan de nieuwe bioscoopknaller Watchmen. En ook in de gameswereld is hij actief, zo maakte hij samen met Cecil jaren geleden al Beneath a Steel Sky. De gezichten moeten de toch al zeer charismatische karakters nog meer diepgang geven, aangezien de in-game sprites de gezichten nog niet goed konden tonen. Het originele artwork is opnieuw gebruikt, hoewel de iconen volledig opnieuw zijn ontworpen. Ook zijn er first-person locaties toegevoegd, zodat de speler zich nog beter kan inleven in het avontuur.



Door de nieuwe verhaallijn en locaties zijn er ook nieuwe karakters toegevoegd. Deze zijn, net zoals alle al bestaande karakters, volledig ingesproken. Om geen botsing te creëren met de bestaande voice-acting zijn voor de nieuwe teksten van George, Nico en de anderen dezelfde stemacteurs gebruikt die dertien jaar geleden al een uitstekende prestatie neerzetten. Ook de sountrack is uitgebreid.

We hebben ontwikkelaars het al vaak horen roepen: ”Wij hebben dé hardcore game waar het Wii-publiek op zit te wachten”. House of the Dead en MadWorld zijn zulke games, maar wij denken dat Broken Sword meer hardcore is dan die games bij elkaar. Dertien jaar geleden was deze klassieker al een prachtig avontuur en deze Directors Cut lijkt het origineel op alle vlakken voorbij te gaan. Het ziet er naar uit dat de Wii-bezitter zich mag klaarstomen voor een prachtig avontuur, een instant klassieker. Nu maar hopen dat de consument dit ook inziet, de game verdient het.
Pagina: 1 | 2


18:22  Drie demo's en meer in PlayStation Store update
12:25  Chris en Sheva in actie
 Reacties (8)
 Pagina: 1
Lawliet op 05-03-2009 om 18:50 [Niv: 346 / Exp: 17280]
Misschien dat ik een gokje ga wagen met deze game. Goede preview trouwens en hoop ook op een goede review.

Gewijzigd door Lawliet op 05-03-2009 om 18:50

Tomsie op 06-03-2009 om 14:24 [Niv: 2 / Exp: 87]
Geweldige game! Heb alle vier de delen gespeeld maar 1 en 2 waren toch het allervetst, vraag me alleen af hoe de nieuwe scene's en puzzels aansluiten op het verhaal...

Stammetje91 op 06-03-2009 om 15:53 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Broken Sword heeft mij altijd saai geleken. Misschien toch wel een vooroordeel.

Gewijzigd door Stammetje91 op 06-03-2009 om 15:53

NickPeters op 06-03-2009 om 17:40 [Niv: 9 / Exp: 448]
Zoals wel duidelijk wordt in de preview kan ik écht niet wachten om deze game te spelen. P&C is niet voor iedereen weggelegd maar de sfeer in deze game is gewoon geweldig. Misschien zelfs uniek.

Kom maar op, 27 maart

Gast (82.169.9.xxx) op 09-03-2009 om 18:49
Als ze nu eens brokensword 4 op de 360 uitbrengen ik vind t zo kut spelen op de pc,eerste 2 op de psx gespeeld en deel 3 op de xbox.
Breng ook gelijk discworld uit :-)
Op de wii vind ik ook best,daar is die wiimote wel handig voor,point and click :-)

Gast (80.61.126.xxx) op 09-03-2009 om 19:23
als ze nou eens een first person adventure met de graphics van nu maken, net als Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth uit 2005

Gast (81.205.245.xxx) op 14-03-2009 om 21:15
Ik heb de game al zien liggen in de winkel, kom maar op met die review!!!

eehbiertje op 19-03-2009 om 08:47 [Niv: 76 / Exp: 3825]
hij is echt tof heb hem net gister uitgespeeld..
alleen is het af en toe beetje kloten met je wii remote om die puzzels goed te doen

ben je adventure/broken sword speler..
dan ben je er in +- 8/10 uur door heen

Gewijzigd door eehbiertje op 19-03-2009 om 08:48

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Broken Sword: Shadow of the Templars
Type:
Game
Releasedatum:
27-03-2009
Ontwikkelaar:
Revolution Software
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media