Op E3 raakte bekend dat Konami een nieuwe studio oprichtte namelijk Kojima Productions met aan het hoofd Hideo Kojima. Het belangrijkste doel van de studio, Metal Gear games maken. De eerste projecten van de studio zijn de PS3 Metal Gear Solid 4, de PSP Metal Gear Acid 2 en de PS2 Metal Gear Solid 3: Subsistence.
Die laatste titel is zeker vergelijkbaar met Metal Gear Solid 2: Substance want de verhaalmode en gameplay wordt grotendeels overgenomen van Metal Gear Solid 3: Snake Eater. In tegenstelling tot Metal Gear Solid 2: Substance zou deze 'uitbreiding' wel de moeite waard zijn voor mensen die het origineel al hebben.
Er komen waarschijnlijk weer een heleboel VR missies bij. Ook de Snake vs. Monkey mode krijgt extra missies. Er wordt een nieuw type camera geïnstalleerd die je een soort kikkerperspectief geeft. Daarnaast zal het spel ports bevatten van de MSX games Metal Gear 1 en 2.
De game zal ook een online multiplayer bevatten. Er zijn twee modes. In de eerste nemen maximaal zeven mensen het op tegen Snake. In de tweede mode worden de acht spelers verdeeld in twee groepen die elkaar moeten uitschakelen.
|