Preview: Rise of the Argonauts
Door Joni Philips op 19-11-2008 om 07:22
|
Bron: Gamed
|
Bij Liquid Entertainment ontwikkelt men momenteel de actie RPG Rise of the Argonauts. Codemasters lanceert Rise of the Argonauts op de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360.
In Rise of the Argonauts kruipt de speler in de huid van de mythische held en koning Jason. Bij het begin van de game staat hij op het punt te trouwen met Alceme, maar zij wordt vermoord. Liquid volgt de Griekse mythologie redelijk nauwgezet, maar het personage Alceme is compleet verzonnen. In de echte mythe probeert koning Jason zijn rechtmatige troon op te eisen. Uiteindelijk wil Jason haar opnieuw tot leven wekken met behulp van het gulden vlies, een mythisch object van de Goden. Samen met veertig krachtige Griekse knapen vertrekt hij op zijn schip, de Argo, om te zoeken naar het vlies. Tijdens zijn reis moet Jason samenwerken met zijn Argonauten, waaronder Hercules, Pan en Achilles, om allerlei gevaren te overleven. Gelukkig krijgt hij hierbij ook hulp van Medea, zijn latere vrouw die hij uiteindelijk bedreigt, want anders was zijn reis mislukt.

In een puur singleplayeravontuur moet de speler ongeveer twintig uur meegesleept worden in de Griekse mythen, wat niet slecht is in vergelijking met God of War en dergelijke. Met Rise of the Argonauts wil Liquid een filmische gameplayervaring leveren, een ervaring waarin een interface ontbreekt. Tijdens je avontuur wordt het scherm niet bevolkt door allerlei meters of menu's, waardoor de omgeving optimaal in beeld verschijnt. De gezondheid van een vijand kun je afleiden door de hoeveelheid bloed op zijn of haar lichaam. De game wil je een Grieks avontuur laten beleven in plaats van een RPG avontuur. In tegenstelling tot bijvoorbeeld The Elder Scrolls IV: Oblivion vind je geen generische wapens, maar enkel wapens met een bepaalde achtergrond en effect. Het effect van elk wapen wordt ook direct zichtbaar, met het ene wapen krijg je meer explosies en met een ander wapen kun je vallen plaatsen.
Het vechten zelf moet snel, bruut en realistisch worden. Door het torso van de vijand te doorboren met een speer sterft hij praktisch onmiddellijk, een wonde aan zijn arm aan de andere kant heeft weinig effect op zijn gezondheid. Bij het vechten gebruikt de game twee knoppen om lichte en zware aanvallen uit te voeren waarbij de aanvallen aan elkaar gelinkt worden. Natuurlijk kun je ook aanvallen een ander wapen gebruiken of je schild gebruiken. Dat verloopt echter anders dan in de meeste games. In andere RPGs moet een speler actief zijn schild gebruiken om een vijand te blokkeren, maar in Rise of the Argonauts is een schild altijd actief. Als een vijandelijke aanval jouw schild raakt, dan wordt de aanval afgeweerd. De mogelijkheid bestaat ook dat een vijand door een gemiste aanval een andere vijand raakt en doodt. Natuurlijk loop jij ook gevaar, ook jouw metgezellen kunnen een aanval missen en jou raken.

Tijdens het spel moet Jason regelmatig beslissingen nemen, waarbij elke keuze verbonden is aan een van vier Goden. De Goden in kwestie zijn de patroonheiligen van Jason en het gaat om Ares, Hermes, Apollo en Athena. Door zulke keuzes te maken krijgt Jason respect van de God waarvoor hij kiest. Jason kan ook allerlei daden verrichten om op een goed blaadje te komen bij de God. Op deze manier kan Jason extra krachten verwerven van de God. Door Hermes leert hij bijvoorbeeld beter te sluipen, terwijl Ares hem meer kracht geeft. Jason kan ook verschillende krachtige aanvallen gebruiken, je kunt bijvoorbeeld de Gates of Tartarus oproepen waarmee alle vijanden worden opgezogen. Rise of the Argonauts lijkt uiteindelijk een ideale manier te worden om de Griekse mythologie opnieuw te beleven, maar het is voorlopig afwachten of de titel een succes wordt.
|
|
|
|
07:28 Tomb Raider: Underworld met video
07:22 Sony wil muziek naar de PSP brengen
|
Reacties (15) |
|
Pagina:
1
|
|
Ike
op 19-11-2008 om 07:46
[Niv: 24 / Exp: 1186]
|
Nee, wordt geen topper...
|
|
Gast (82.204.103.xxx)
op 19-11-2008 om 08:18
|
grafische stijl is zo fout ^^
|
|
Zuigertje
op 19-11-2008 om 08:18
[Niv: 118 / Exp: 5884]
|
^
was ik trouwens.
|
|
Gast (91.177.163.xxx)
op 19-11-2008 om 09:12
|
deze is toch uitgesteld?
|
|
Rene Groen
(Eindredacteur)
op 19-11-2008 om 13:07
[Niv: 751 / Exp: 37552]
|
Hij moest deze maand komen maar is uitgesteld tot december, zo niet langer.
|
|
Jelle Havermans
op 19-11-2008 om 13:57
[Niv: 103 / Exp: 5158]
|
ik sluit me bij Ike aan, meestal klopt mijn voergevoel voor games wel en bij deze zie ik aan het ernstig verouderde grafische uiterlijk en de wannabegodofwarstijl dat dit niks gaat worden...
|
|
Nibor
op 19-11-2008 om 15:04
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Ik blijf nog steeds hoopvol maar mijn gevoel zegt dat de game niet geweldig wordt helaas.
|
|
Goof
op 19-11-2008 om 16:30
[Niv: 96 / Exp: 4804]
|
Ik ben ook bang dat deze game geen topper wordt.
|
|
Dennizzen74
op 19-11-2008 om 22:46
[Niv: 42 / Exp: 2076]
|
grafische stijl "ernstig" verouderd dus de game gaat niks worden??
daardoor kan je toch geen goed oordeel geven...
we zullen wel zien
ik ben nu trouwens met latijn op school bezig met Jason en de Argonauten :p
|
|
Gast (81.175.86.xxx)
op 20-11-2008 om 08:00
|
toen ik het voor het eerst zag:KANKER SPEL!!! :9
|
|
spartans
op 20-11-2008 om 08:01
[Niv: 205 / Exp: 10270]
|
ziet er nirt uit
|
|
Gast (81.164.162.xxx)
op 20-11-2008 om 16:03
|
als ze de release data veranderen betekend dat vaak dat er veel bugs, etc inzitten=slechte game
|
|
RadiusK
op 21-11-2008 om 13:26
[Niv: 38 / Exp: 1906]
|
wie weet gaat het ons wel verbazen
|
|
Gast (195.240.189.xxx)
op 10-12-2008 om 17:50
|
mij lijkt het wel een gaaf spel :)
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|