Zoals jullie allemaal wel weten komt 14 november het derde deel uit de Banjo-Kazooie serie uit. Dit spel wordt ontwikkeld door Rare, welke we natuurlijk kennen van de Viva Piñata serie. Gregg Mayles, de 'head of design' gaf een interview en wij hebben de hoofdpunten voor jullie eruit gehaald.
- In een traditionele platformer krijgt de speler abilities om obstakels te overwinnen. Er is dan meestal één manier om dat obstakel voorbij te komen. Rare wilde de speler de mogelijkheid geven om die abilities samen te smelten zodat de speler op verschillende manieren het level kan bedwingen. Hierdoor heeft men voor voertuigen gekozen, elk onderdeel van je voertuig is eigenlijk een abilitie en door deze samen te voegen kun je op je eigen manier het spel spelen.
- Een belangrijk onderdeel van de online component zal zijn dat je de blauwdrukken van je voertuigen kunt delen over Xbox Live. Verder kun je video's maken om aan de wereld te laten zien hoe jij een obstakel hebt overwonnen. Ook heb je de mogelijkheid, door middel van de leaderboards, om iedereen te laten zien dat jij de beste bent.
- Persoonlijk vind Gregg het leukste onderdeel aan het spel dat je steeds weer geprikkeld wordt om de obstakels op een andere manier te overwinnen. Een van de opdrachten is bijvoorbeeld om vuilnis in de prullenbak te deponeren. Het meest voor de handliggende is natuurlijk een helikopter met een grijparm maar het is ook mogelijk, zoals hij gedaan heeft, om een voertuig te bouwen die op een gigantische trap lijkt om zodoende de opdracht te vervullen.
|