Bij Eidos Montreal hoopt men een succesvolle opvolger voor Deus Ex te maken met Deus Ex 3. In het magazine PC Zone stelde Eidos de eerste details van de game voor.
- De game klinkt en lijkt fantastisch. De art combineert de renaissance en cyberpunk tot één vlotte stijl. De game moet sterk verschillen van de doorsnee Unreal Engine games.
- De game is een prequel die zich afspeelt in 2027. Het verhaal werd geschreven door Sheldon Pacotti, de schrijver van de originele Deus Ex scripts. Hierbij hebben ook Harvey Smith en Warren Spector hun goedkeuring gegeven voor het project.
- Je speelt de doodnormale Adam Jensen die bewaker is bij een technologielab waarin men biotechnische verbeteringen voor de mens ontwikkelt. Op een dag wordt het laboratorium aangevallen door commando's, zij richten een bloedbad aan met hulp van het veiligheidsplan van Jensen. Nu moet Jensen uitzoeken hoe dit kon gebeuren.
- In de toekomst van de Deus Ex 3 wereld zie je holografische schermen die boven Shangai bewegen waarbij de rijken nu bovenaan in de stad wonen. De armen wonen beneden in de stad.
- De fouten van Invisible War zullen niet herhaald worden, belooft Eidos. Ze willen oude fans blij maken en nieuwe fans aantrekken.
- Oude fans zullen waarschijnlijk wel ontevreden zijn met de volgende details: je combat skills worden niet meer bepaald door je statistieken, maar door je eigen vaardigheden. De statistieken hebben nu een invloed op het upgraden en aanpassen van je wapens.
- Stealth rekent nu op een coversysteem in plaats van schaduwen. De game krijgt tevens een autoheal systeem in de stijl van Call of Duty, Resistance en zovele andere games. Even rusten in een hoekje en je bent genezen.
- De game heeft nu twintig verbeteringen voor het menselijke lichaam. Denk hierbij aan bungee jump tentakels tot de mogelijkheid om door een muur te slaan.
|