Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
24 April 2024 
(0) 
(0) 
23 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
21 April 2024 
(0) 
20 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Het Jaar 2003
Preview:

Yoshi Touch & Go


Door Stefan Boom op 12-04-2005 om 19:53

Er is nu bijna een maand verstreken sinds de Europese release van de Nintendo DS en we kunnen toch wel de conclusie trekken dat alleen Wario Ware Touched! volledig de capaciteiten van het touchscreen gebruikt, maar dit alleen kan toepassen in een 180-tal losse microgames.



Yoshi Touch & Go moet hier verandering in brengen. De game zal een leuk verhaal, goede gameplay en het innovatieve gebruik van het touchscreen combineren.

Yoshi Touch & Go begon het leven als 'Balloon Trip', een tech demo op de E3 om het gebruik van het dual-screen en touchscreen te demonstreren. In het begin was het nog onduidelijk hoe deze demo uitgebreid zou worden tot een volwaardige game. Vast stond wel dat de speler hetzelfde Yoshi-gevoel moest krijgen als in Yoshi's Island en Yoshi's Story.



In de game is het de bedoeling dat de speler twee taken tot een goed einde volbrengt. Ten eerste moet je een vallende Baby Mario door een lucht vol vijanden en obstakels loodsen. Dit doe je door op het onderste scherm wolken te tekenen waarop Baby Mario kan landen. Verzamel onderweg ook genoeg muntjes voor een combo.

Vijanden versla je door er cirkels omheen te tekenen waarna de vijand zal verdwijnen. Het aantal punten wat je in dit eerste deel van de game verzameld zal de kleur van je dino in het tweede deel bepalen. En reken er maar op dat de kleur van Yoshi het tweede deel van de game flink zal beïnvloeden.



In het tweede gedeelte van het spel is het de bedoeling om Yoshi door een side-scrollend landschap te begeleiden. Dit doe je door een pad van wolken te creëren waarop Yoshi kan lopen. Je hebt als speler geen directe controle over Yoshi, omdat hij steeds maar naar rechts blijft lopen. Wanneer je op Yoshi klikt, zal hij springen, waarna in de lucht nog een keer op hem geklikt kan worden voor een extra hoge sprong.

Om vijanden te doden klik je ergens op het scherm op een vijand en hierna zal Yoshi een ei in die richting gooien. Je scoort punten door muntjes te verzamelen en door vijanden te doden met een ei. Bonus punten kun je scoren door meerdere objecten met één ei te raken.

Discussieer over deze game op ons forum.

Pagina: 1 | 2


20:09  Hudson Soft gered door Konami
14:22  Nieuwe GameCube bundels in Canada
 Reacties (10)
 Pagina: 1
NL|MegaMika op 13-04-2005 om 10:17 [Niv: 134 / Exp: 6703]
"Dit is echter totaal niet erg, en wordt ruimschoots goed gemaakt door de verslavende gameplay van het spel."

Ik vind het echter wel erg, omdat elke spelmode maar één level heeft. Je bent dus continu dezelfde handelingen aan het uitvoeren, zij het iets netter en sneller dan de vorige keer. Toch verveelt dit snel.

Nintendo had hier óf een platformer (zelfde gameplay) met verhaal van moeten maken, óf een random level generator in moeten bouwen om het spel uitdagend te houden. Nu valt het na een half uurtje spelen al veel te veel in herhaling en blijft het niet meer dan een uitgebreide tech demo.

En ja, ik heb het spel gespeeld. Het zit nu in mijn DS.

Gast (62.251.111.xxx) op 13-04-2005 om 10:17
Leuk, die SNES graphics. Dit lijkt me dus niks.

Nols op 13-04-2005 om 12:05 [Niv: 32 / Exp: 1615]
Die graphices vind ik juist geweldig!

Robin Damen op 13-04-2005 om 17:55 [Niv: 7 / Exp: 369]
Die graphics geven je het oude gevoel weer terug

Gast (82.92.130.xxx) op 19-04-2005 om 13:22
:( waarom word er zo negatief gereageerd op dit spel, btw in de amerikaanse handleiding staat dat als er iemand binnen bereiik is hij een melding geeft dat diegene in pictochat zit

Gast (80.126.98.xxx) op 14-05-2005 om 10:41
das waar *D

Gast (84.82.18.xxx) op 11-06-2005 om 11:20
Dit is gewoon een niet soh leuk spel KLAAR :(

Gast (81.204.52.xxx) op 09-07-2005 om 11:44
Welk spel is leuker.. Yoshi touch & go of Wario ware touched?

Gast (62.166.164.xxx) op 09-10-2005 om 10:52
yoshi touch & go natuurlijk!

Gast (81.240.103.xxx) op 20-12-2005 om 17:01
:X

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Yoshi Touch & Go
Type:
Game
Releasedatum:
06-05-2005
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:





Meer media