Kingdom Hearts was een mix van Disney en Final Fantasy en leverde een goede game op voor de PlayStation 2. Of Kingdom Hearts: Chain of Memories voor de Game Boy Advance ook de moeite waard is, lees je hier.
Intro en Verhaal
Kingdom Hearts kwam in 2002 uit voor de PlayStation 2 en heeft intussen wereldwijd vele fans. De magie van het spel lag niet in de gameplay of het sterke verhaal, maar vooral in de herkenbare figuren van Disney en Final Fantasy. Je reisde door vele werelden heen die rechtstreeks uit Disney films kwamen als De Kleine Zeemeermin en Alice in Wonderland. Kingdom Hearts: Chain of Memories begint waar de originele Kingdom Hearts eindigde. Je ziet Sora, Goofy en Donald door een veld wandelen en een kasteel binnen getrokken worden met de naam Castle Oblivion. Een mysterieuze man vertelt hen dat in het kasteel geldt: To find is to lose and to lose is to find.
Sora
In het kasteel ga je van verdieping naar verdieping en bezoek je de verschillende plekken die je in Kingdom Hearts ook al bezocht. Elke nieuwe verdieping die Sora betreedt zorgt ervoor dat sommige herinneringen verdwijnen en Sora zich andere dingen juist weer herinnert. Sora moet het in Chain of Memories alleen doen in de gevechten. Hij kan zijn vrienden echter wel te hulp roepen tijdens gevechten. Als eerste vertrek je naar Traverse Town waar je een hoop oude bekenden tegenkomt, maar zij lijken jou niet herkennen. Al snel kom je erachter dat je in Castle Oblivion in je eigen herinneringen rondloopt en dat niets echt is. Een groep genaamd The Organization schijnt Sora door het kasteel te willen leiden om meer over hem te weten te komen.
In het spel zul je geen nieuwe Disney locaties bezoeken en de locaties die wel nieuw zijn zoals Castle Oblivion, zijn weinig opzienbarend. Het hele spel bestaat uit kleine kamertjes waar je doorheen reist, die gevuld zijn met Heartless die je moet verslaan. Dit maakt het spel niet erg interessant en heb je het gevoel dat je Kingdom Hearts opnieuw aan het spelen bent op de Game Boy Advance.
Met kaarten val je aan
Gameplay
Nadat je in Traverse Town belandt, krijg je een stel kaarten, waarmee je moet vechten. Verwacht nu geen strategisch kaartspel maar een mix van actie elementen en het vechten met de kaarten. Het vechten word je kort uitgelegd. Zodra je een vijand tegenkomt, opent zich een scherm met het gevecht. In dit scherm kun je lopen, springen en rollen. Elke aanval die je doet, wordt bepaald door de kaart die je speelt. Je hebt gewone aanvalskaarten maar ook magiekaarten waarmee je spreuken als fire en ice kunt doen, en summon kaarten die je door het spel heen verzamelt.
|