Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

[GC] Meer info over Heavy Rain


Door Rene Groen op 21-08-2008 om 15:15
Bron: Video Gaming 247

Gisteren konden we dan eindelijk wat meer zien van Heavy Rain, alvorens we echter onze eigen conclusies trekken over wat de game nu precies is geeft de ontwikkelaar wat meer uitleg.

- David Cage laat weten dat je van het karakter enkel het hoofd en de schouders direct bestuurt, om te lopen druk je een knop in. Volgens Cage is alles context sensitive, zo is alles in de interface gemaakt met emotie in het achterhoofd, om te laten voelen wat jouw karakter voelt.

- De Sixaxis speelt een belangrijke rol in de game, je kunt er bijvoorbeeld mee door sloten kijken of de TV aanzetten. Op deze manier is alles in de omgeving interactief, je zou overal kunnen gaan zitten, alle ramen openen, etcetera.

- Het hoofdkarakter, de vrouw die we ook in de trailer zagen, doet onderzoek naar mensen die verdwenen zijn in haar baan als journalist. In de trailer gaat het om een man die dieren opzet, vandaar ook alle vogels aan het plafond. Bij een haard vindt de vrouw verbrandde kleding, waarna ze naar boven loopt om verder onderzoek te plegen. Eenmaal boven ruikt ze een onaangename lucht, en na het openen van een deur vindt ze een levenloze vrouw in een badkuip. Even verderop ontdekt ze ook een vrouw die is volgestopt, denk aan een teddybeer met watten.

Plotseling komt de moordenaar thuis, een dikke man, waarna de vrouw vast komt te zitten en geen kant op kan. Het spel gaat vervolgens in splitscreen, de moordenaar aan de ene kant, de vrouw aan de andere. De man ploft neer op een stoel en zet de TV aan, de vrouw weet via de garage naar beneden te komen, alwaar ze een motor pakt om weg te scheuren.

- We pakken dezelfde situatie als bovenstaande, startend waar de moordenaar binnen komt, maar dit keer is de vrouw zo in angst dat ze begint te rennen. De moordenaar hoort het geluid, pakt een mes en gaat kijken. Terwijl hij haar vindt tracht hij haar met het mes te steken, middels Quick Time Events tracht de vrouw weg te komen. Terwijl ze weg komt valt ze van de trap en roept de man: “I’m the big bad wolf". Eenmaal in de keuken tracht ze een raam te openen, maar de man jaagt weer op haar. De vrouw rent door het huis, komt uit in de garage, pakt de motor en scheurt weg, de moordenaar lost achter haar nog een schot.

- Hoewel dit slechts twee voorbeelden zijn geeft Cage aan dat het ook allemaal anders af kan lopen. Je kunt bijvoorbeeld een kettingzaag of schroevendraaier pakken om de man te lijf te gaan en deze kan zelfs opgepakt worden. Op deze manier zijn er wel zestig mogelijkheden.

- Cage benadrukt dat dit spel geen Grand Theft Auto is, verwacht dus geen grootse, open omgevingen.


15:19  [GC] Arthas gaat uit wandelen in Lich King trailer
15:13  [GC] H.A.W.X. vliegt over je scherm
 Reacties (23)
 Pagina: 1
Gast (194.169.216.xxx) op 21-08-2008 om 15:20
Natuurlijk wordt het niet zoals GTA. Het niveau van graphics (lees:schaduw en belichting richting filmniveau) is zo hoog, dat je simpelweg niet zulke grote werelden kunt maken. Dat zul je deze generatie ook niet zien.

En sowieso.
Met dit genre en concept heb je juist wat kleinere areas nodig om een closed feeling te geven.


Gast (212.61.144.xxx) op 21-08-2008 om 15:21
en toch snap ik nog neit wat ik moet gaan verwachten

Stammetje91 op 21-08-2008 om 15:21 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Ik weet niet of dit nou echt een 'game' word. Het lijkt meer op een interactieve film, niks mis mee natuurlijk. Maar het interesseert een vrij kleine groep volgens mij.

Roderick op 21-08-2008 om 15:22 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Nee ik ook niet echt, vooral de manier waarop het speelt, de gameplaystijl, is me nog niet helemaal duidelijk. De game ziet er iig goed uit.

Gast (62.177.171.xxx) op 21-08-2008 om 15:22
Game ziet er erg goed uit. Afwachten hoe het speelt en hoe de gameplay zal zijn.

Rene Groen (Eindredacteur) op 21-08-2008 om 15:23 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Heavy Rain ziet er super uit, maar ik ben benieuwd of dit als game blijft boeien. Het is leuk om een keer te doen, maar ik ken weinig mensen die een situatie een stuk of twintig keer gaan spelen om te kijken hoe het uitpakt.

Afwachten maar, ze hebben nog voldoende tijd.

Gast (194.169.216.xxx) op 21-08-2008 om 15:26
En dat wou ik er ook nog bij zeggen.
Ik hoop niet dat de gehele game dus quicktime event achtig zal zijn. Ik heb even wat research gedaan naar Fahrenheit (aangezien ik niet heb gespeeld)
maar daar kwam ik in de gameplay ook quicktime events tegen en niet zoiets RE4 gameplay.

Maar degenen die Fahrenheit hebben gespeeld, vonden het fantastisch. Dus ik laat me verassen. Hopelijk is er meer dan quicktime events. Als dat zo is, dan zou dit spel een ware topper worden voor menig mens

Gast (84.104.249.xxx) op 21-08-2008 om 15:29
Je kan dus blijkbaar gewoon ALLES in het huis gebruiken om te ontsnappen, en bent dus heel erg vrij, al is het op een kleine schaal (In dat huis)

Roderick op 21-08-2008 om 15:30 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Lekker je eigen mening op iemand anders forceren in je laatste comment? Siert je anders prima comments niet imo. Fahrenheit heb ik helaas ook niet gespeeld, maar als we het hier over RE4 alike adventuregaming hebben kan dit wel leuk gaan worden

Gewijzigd door Roderick op 21-08-2008 om 15:30

Gast (194.169.216.xxx) op 21-08-2008 om 15:35
huh? mijn mening forceren? waar en hoe...
Was anders niet mijn bedoeling. Ik zeg gewoon dat ik in feite hoop dat het niet bij quicktime events blijft en mocht het wel zo zijn, dan kan het alsnog een goed spel zijn, gezien de mensen die het gespeeld hebben.

Maar dat bedoel ik dus. Wat ik dus hoop Roderick, is dat de gameplay dus richting RE4 zou gaan (maar meer de nadruk op mysterie en onderzoeken)
en dat het daarnaast dus wordt ondersteund door Quicktime events.

Denk ook aan Shenmue. Heerlijke gameplay en daarnaast quikctime events (die beter waren als in RE4

Rene Groen (Eindredacteur) op 21-08-2008 om 15:35 [Niv: 751 / Exp: 37556]
Vertrouwen in de ontwikkelaar is er wel, Fahrenheit was echt een topgame, wist je eveneens mee te slepen in de emotie, een doel dat ze voor Heavy Rain ook hebben.

ConAir op 21-08-2008 om 15:45 [Niv: 105 / Exp: 5270]
Tot nu toe ziet het er waanzinnig uit, maar er is nog te weinig van bekend qua gameplay helaas.

Gast (212.182.140.xxx) op 21-08-2008 om 15:46
volgens mij denk ik niet dat het gelijk de bedoeling is om na een gebeurtenis .. dezelfde gebeurtenis weer te spelen met een ander einde...

Ik denk dat deze beste man bedoeld dat je gewoon vee anten op kan gaan.. en je er een hele draai aan het verhaal kan maken.. or als je hem nog een keer helemaal speelt.... hoge replay value dus...

Denk trouwens toch wel dat er een grote groep is die hier van houd... als je erbij na gat dat de ps3 ook een multi-media console is.. zal het zeker wel... waaronder ik.... veel film liefhebbers hebben...

Gast (90.152.73.xxx) op 21-08-2008 om 15:47
De gameplay zal waarschijnlijk overeenkomen met die van Farhenheit?

Gast (82.215.15.xxx) op 21-08-2008 om 15:49
Ja blijft het nou in dat ene huis of zitten er nog meer van dit soort scenes in ?! als het bij die ene situatie blijft is het een beetje boring om het meerdere keren te gaan spelen, maar als er meerdere situaties zijn waar je dus ook weer meerdere mogelijkheden hebt kan het wel boeiend zijn.

Gast (87.64.113.xxx) op 21-08-2008 om 15:56
Idd degene die Fahrenheit hebben gespeeld weten wat ze te wachten staat qua gameplay, en nee dit wordt geen interactieve film.

Hitmanhenk op 21-08-2008 om 16:31 [Niv: 39 / Exp: 1935]
fahrenheit was echt een goede game. Menig games beloofden een interactief verhaal mer geen enkele heeft het zo goed gedaan als fahrenheit in mijn opzicht. Je kon bij fahrenheit nooit raden wat er ging gebeuren. Heb me kostelijk geamuseerd met dat spel dus wacht al af op heavy rain.

Gast (62.163.183.xxx) op 21-08-2008 om 19:27
de gameplay klinkt om te huilen, 1 knop gebruiken om te lopen? wtf? Et is gewoon een interactieve film waarin je af en toe een knopje mag drukken ,met wat verschillende eindes, hoe saai wil je et hebben , did is totaal niet als re4 hoor. Noem die game en deze game aub niet in 1 zin. Dit kan je beter vergelijken met myst ofzo ,dat ook zo dodelijk saai was :X |( :r

Gast (92.66.111.xxx) op 21-08-2008 om 20:02
Ze kunnen beter het spel als Resident Evil 4 maken. Als het een geheel QTE spel wordt dan wordt het een flop en alleen graphics hoeren zullen er dan op kikken. En die besturing klinkt alsof het gemaakt is voor retards, damn. Zelfs Indigo Prophecy en Fahrenheit waren niet geheel QTE. Beter wordt dat hierbij ook niet zo en zeker een stuk langer dan beide vorige games!

Gast (194.169.216.xxx) op 21-08-2008 om 20:06
"Zelfs Indigo Prophecy en Fahrenheit waren niet geheel QTE"

Nou. Ga er dan ook vanuit dat het spel niet geheel QTE is. I denk namelijk niet dat dat zo is. Ik denk dat het ongelukkig is gegaan met dat er nu alleen QTE is getoond en dat mensen nu denken dat dit het spel is. Ik denk dat er meer aan de hand is. Dit was maar 10 secs aan directe gameplay en lijk me sterk dat iedereen al weet hoe het spel dan gaat worden op basis van 10 seconden.

Gast (83.84.250.xxx) op 21-08-2008 om 20:33
de graphics van deze game zijn wel ff fenomenaal, maar ik wil eerst wat meer gameplay zien voordat ik kan oordelen of het een fatsoenlijke game is.
Maar het ziet er sowieso erg schoon uit!

Gast (87.64.112.xxx) op 21-08-2008 om 20:43
Gast (62.163.183.xxx) op 21-08-2008 om 19:27

Idd noem RE4 niet in één zin met Heavy Rain want je vergelijkt dan appelen met peren, vind het grappig dat games als Myst en RE4 zelfs aangehaald worden. En hoe stom ben je wel niet als je denkt dat dit een interactieve film is? Je hebt volgens mij de PS2 tijdperk niet eens meegemaakt want anders had je op zijn minst iets over Fahrenheit gehoord en die kreeg prachtige scores.

Gast (194.169.216.xxx) op 21-08-2008 om 23:57
Laat .183.
In 3 verschillende threads heeft ie al wat te melden over sonygames. Zal dus eerder aan hem liggen, dan de integriteit/kwaliteit van de games

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Heavy Rain
Type:
Game
Releasedatum:
26-02-2010
Ontwikkelaar:
Quantic Dream
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media